Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"תושבי לוד זכאים לאיכות חיים ולשקט!"

"תושבי לוד זכאים לאיכות חיים ולשקט!"
עיריית לוד

ראש העיר לוד מבהיר: "אין בלוד מלחמת דת, חלילה. הגיעו תלונות רבות למבקר המדינה בעניין קריאות המואזין במסגדים הערביים ומערכות הכריזה בבתי הכנסת היהודיים, ונדרשנו לפעול בצורה שוויונית".

פארק השלום בלוד - חיים יחד, זה לצד זה, בית כנסת, מסגד וכנסייה.
עיריית לוד

בעקבות תלונות רבות של תושבים שהופנו אל מבקר המדינה על הרמקולים במסגדים הגורמים להפרעה בשעות הבוקר המוקדמות, העבירה היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד דרישה למסגדים להנמיך את עוצמת קול המואזין, מה שגרם לפרסום מנשר קשה עליו חתום הועד העממי והאימאמים של המסגדים בלוד, בטענה כי המדובר במלחמת דת שמנהלות העירייה והמשטרה כנגד קריאות המואזין.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, מדגיש כי הוא לא נגד קריאות המואזין. כ"אדם דתי ומאמין באלוהים, אני בעד חופש פולחן והתפילה של כל הדתות בעיר, הנהגת העיר מכבדת את דת האיסלאם, אין שום ניסיון לפגוע בה ובתושביה הערבים של לוד ובוודאי שאין המדובר חלילה במלחמת דת, אולם בענייני חוק וסדר ובכל הקשור לרעש במרחב הציבורי, אין הבדל בין תושב יהודי לתושב ערבי. התושבים כולם ואין זה משנה מהי דתם, מינם, או מוצאם, זכאים לאיכות חיים, זכאים לחיות בשקט, תוך שמירה על ערכים של כבוד, סובלנות, רגישות לזולת, הידברות ושמירה על זכויות האדם. לא ייתכן שתושבים וילדים יתעוררו בשלוש או ארבע לפנות בוקר, כל שמתבקש הוא להנמיך את עוצמת הרמקולים".

יצוין כי קריאות מואזין קיימות לא רק בלוד, אלא גם ברמלה, ירושלים, חיפה, יפות"א, הגליל ועוד. הנושא עלה לדיון ציבורי אין ספור פעמים ואף לדיון משפטי, אולם התופעה חזרה על עצמה בכל הערים המעורבות בישראל מבלי שגורמי האכיפה האחראים לנושא – המשרד להגנת הסביבה והמשטרה, מצאו פתרון. בערים אלה ובכללן בלוד נעשו פניות יזומות למסגדים, לאישים ולנכבדי העדה המוסלמית, להנמיך את עוצמת הרמקול ואכן לרוב הפניות נענות, אולם ישנו קושי לשמר את המצב לאורך זמן.

עוד הוסיף ראש העיר: "לוד כעיר מעורבת, יכולה להיות סמל ודוגמה בישראל לדוקיום המושתת על ערכים של סובלנות, הבנה וכבוד הדדי, בעיר שבה חיים יחד, זה לצד זה, יהודים, נוצרים ומוסלמים. אין זה ראוי לעודד חיכוך בסוגיות כאלו ואחרות באופן שעלול לחבל במרקם היחסים העדין. הרוב הגדול בעיר בעד דוקיום, שוויוניות ושיתוף פעולה. מצופה מכל נבחרי הציבור בלוד חברי מועצה יהודים וערבים, לגלות אחריות ומנהיגות ולחזק מסרים בקרב הציבור שהם מייצגים, של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ"י חוק".

מכתב דומה העבירה היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד לבתי הכנסת בעיר המשמיעים באמצעות מערכת כריזה הודעות ומנגינות על כניסת השבת. "בעקבות פניות למבקר המדינה קיבלה המועצה הדתית הנחייה להסיר ב-4 מוקדים את הרמקולים לחלוטין" אמר ראש העיר בכאב, "אולם אין ברירה, צריך להתחשב בכולם. נמשיך לעשות כל מאמץ כדי למצוא דרכים נאותות ואת האיזון שבין החובה לשמור על איכות סביבה ומניעת רעש במרחב הציבורי, לבין שמירה על חופש דת ועל מסורת דתיתתרבותית, ונמשיך לדרוש להגביל את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...