Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש העיר: הגיעו (חשבונות) מים עד נפש!

ראש העיר: הגיעו (חשבונות) מים עד נפש!
דוברות עיריית לוד

ראש העיר זעם על ההודעות שקיבלו תושבים על צריכה משותפת חריגה אשר גרמו לבהלה מיותרת והנחה את תאגיד מי-לוד לחדול לאלתר בהוצאת המכתבים * רביבו: "מאות תושבים כבר פנו אליי בבקשה לסייע בידם. לאחר שבחנתי את הנושא לעומק נוכחתי לדעת כי טענותיהם אכן מוצדקות וכי שליחת המכתבים באופן הזה אינו סביר"

———————

תושבים רבים בלוד, הזדעזעו לאחר שקיבלו התראות בגין צריכת מים משותפת חריגה, בהיקפים של מאות ואף אלפי אחוזים. מדובר במכתבי התראה אשר שנשלחו על ידי תאגיד "מי לוד", כמעט לכל שכונות העיר בהם מתגוררים גם תושבים מעוטי יכולת.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו אשר הוצף בפניות תושבים, זעם על מכתבי ההתראה שנשלחו לתושבים, מבלי שבתאגיד "מי לוד" הפעילו שיקול דעת נוכח הפרשי הצריכה העצומים, ביצעו בדיקה יזומה בטרם משלוח מכתבי ההתראות ו/או הוציאו הבהרה לפשר התופעה בכל רחבי העיר כמעט. "הפעם הגיעו חשבונות מים עד נפש, אין סיבה לגרום לבהלה מיותרת ולהשאיר תושבים חסרי אונים מול תאגיד המים, מבלי יכולת ממשית להתמודד מול הדרישות המופרזות, זולת הטלת האחריות ע"י התאגיד על התושבים והמלצה לבצע בדיקות לתקינות מערכת המים ונזילות", אמר ראש העיר, "מקרים כגון אלה רק גורמים ליותר ויותר תושבים ואזרחים במדינה להתלונן על תאגידי המים בישראל על כך שבמקום לחסוך לתושבים בעלויות, תרמו לעלייה משמעותית במחירי המוצר הבסיסי והחיוני ביותר – המים, והתושבים הם שנושאים במחיר ונותרים עם חור עמוק בכיס".

במכתב דחוף שהוציא אל מנכ"לית תאגיד מי-לוד, עו"ד פזית נויברגר ואל יו"ר דירקטוריון מי-לוד, עמוס חג'ג', מציין ראש העיר: "לאחרונה רבו מאוד מכתבים הנשלחים מהתאגיד לידי צרכנים רבים בעיר שעניינים התראה בגין צריכה משותפת חריגה. בהתאם למכתב קיימת צריכה חריגה ומומלץ לצרכנים לוודאי כי אין בביתם נזילה. מבדיקות רבות שנעשו על ידי התושבים בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות איש מקצוע לו נאלצו לשלם שכר עבודה, נמצא כי לא קיימת כלל נזילה וכי לא הייתה חריגה מהותית בצריכות, בוודאי לא כזו המצריכה קבלת מכתב ותלית שלט בלובי הבניין".

"מכתבים אלה הגם שככל הנראה כוונתם טובה, גורמים לבהלה מיותרת בציבור, תחושת חוסר וודאות, בזבוז כספי ציבור (במשלוח כלל המכתבים המיותרים הללו) , בזבוז כספי התושבים שמזמינים לא אחת אינסטלטור לבדיקה, יחס שלילי כלפי התאגיד והגרוע מכל מייצרים מצב בו כאשר ישלח מכתב אודות חריגה אמיתית, התושבים יבחרו להתעלם ממנה בבחינת "'זאב, זאב'".

"מאות תושבים כבר פנו אליי בבקשה לסייע בידם. לאחר שבחנתי את הנושא לעומק נוכחתי לדעת כי טענותיהם אכן מוצדקות וכי שליחת המכתבים באופן הזה אינו סביר".

בסיום מכתבו של ראש העיר אשר העתקו נשלח גם אל גיורא שחם- יו"ר רשות המים, ורו"ח אפי דביר- הממונה על התאגידים, הנחה ראש העיר את תאגיד מי לוד "לחדול לאלתר בהוצאת המכתבים בנסיבות הללו ולגבש קריטריונים מובהקים יותר למשלוח ההודעות אך ורק במקרים בהם קיימת חריגה ממשית הבאה לידי ביטוי בהיקף המים שנצרכו ולא באחוזי חריגה".

הגיעו (חשבונות) מים עד נפש!
דוברות עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...