Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשיבות שתית מים בבית הספר

חשיבות שתית מים בבית הספר

מים הם אחד מאבות המזון החשובים לבני האדם. שתיה של מים לא רק חשובה לקיומנו אלא אף מחזקת את הבריאות והתפקוד של אנשים הן מבוגרים והן ילדים. מים מסייעים לעירנות ולהגברת הריכוז, למניעת כאבי ראש, לשיפור בביצועים הגופניים ובספורט, לתזונה נכונה וחילוף חומרים טוב. שתיה של מים קרים ממתקן קולר מים במהלך יום הלימודים במזג אויר ובימים חמים או יבשים מביא לתחושה טובה ולתחושת רענון.

חשיבות שתית מים בבית הספר

בזמן הלימודים בבית הספר התלמידים עוברים בין מצבים של ישיבה ממושכת והקשבה, להפסקות או לשיעורי חינוך גופני אשר במהלכם מרבית התלמידים רצים, קופצים, משחקים בכדור, בתופסת או במגוון משחקי חוץ ועוסקים בפעילות גופנית מאומצת. על מנת לאזן בין הישיבה הממושכת לפעילות המאומצת ישנה חשיבות רבה לשתית מים בקרב תלמידים במהלך שעות הלימודים.

מחקרים רבים בתחום הבריאות והפעילות הגופנית מאשרים ששתית מים לאורך שעות היום חשובה ואף מסייעת לבריאות ולביצועים של בני האדם. שתית מים מסייעת לשמור על מסת שריר, ילדים גדלים בקצב מהיר בשנות לימודיהם בבית הספר ולכן חשובה להם שתית מים למסת השריר הצומח שלהם. שתית מים קרים ממתקן קולר מים מסייעת לצנן את טמפרטורת הגוף, בימים חמים ובזמן ההפסקה מומלץ לילדים לשתות מים קרים וכך לשמור על טמפרטורת גוף טובה ובריאה. בבתי ספר רבים פרוסים מתקני קולר מים בדיוק לשימוש זה ולעידוד התלמידים לשתות הרבה מים באופן יומיומי ולכל אורך שעות היום. ירידה בשיעור המים אפילו של 2% נמצאה כמורידה ברמת הכושר הפיזי והמנטלי בכ-10-20% לכן ישנה חשיבות רבה לשתית מים בזמן הלימודים.

ילדים רבים לא שותים אלא אם הם חשים תחושת צמא, לצורך התפתחותם ותפקודם התקין, חשוב שהם ישתו מים לאורך כל שעות היום ולא רק בעת תחושת צמא. התייבשות ושתיה מועטה של מים תוביל לירידה בתפקוד הגופני ותוביל לאורך זמן להפרעות במערכת העיכול, לבעיות נוירולוגיות ולירידה בכושר. התייבשות ברמה קשה עלולה לסכן חיים.

שתית משקאות מתוקים, הוכחה כמובילה להשמנת יתר, לכן ישנה חשיבות רבה לעודד ילדים כבר מגיל צעיר, לאהוב מים ולשתות מים לאורך כל שעות היום. ישנם ילדים שישתו מים רק אם הם קרים ולכן התקנת מתקן קולר מים יכולה להוות פתרון יעיל ונוח המעודד את הילדים לשתות הרבה מים בזמן שהותם בבית הספר. כמו כן ילד שזקוק לפסק זמן בזמן שיעור, לעיתים רבות הצוות החינוכי ישלח אותו לשתות מים קרים להתרעננות, שתית מים נמצאה גם כמסייעת לערנות ולריכוז.

בני הנוער בישראל בסיכון להשמנת יתר

סקר שביצע ארגון הבריאות העולמי מצא כי בני הנוער בישראל נמצאים באופן מצער במקום הראשון בצריכת משקאות מוגזים וממותקים. שתיה תדירה של משקאות ממותקים ומוגזים מוכחת כבעלת השפעה להעלאת הסיכון להשמנת יתר.

חודשים רבים בשנה, מזג האויר בישראל חם או יבש. בני נוער וילדים אשר פעילים מאוד מבחינה גופנית בהפסקות ובשיעורי חינוך גופני וגם בחוגי ספורט חשופים לסכנת התייבשות או מכת חום, לצורך כך הן משרד הבריאות והן משרד החינוך קוראים לכלל התלמידים להרבות בשתית מים, ובימים החמים שתית מים קרים ממתקנים כגון קולר מים הנמצא בבית הספר תורמת לשמירה על טמפרטורת גוף טובה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...