Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בעל מקצוע תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים

בעל מקצוע תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים
קרדיט - Canva

עורך דין גישור ממלא תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים אלטרנטיבי (ADR), ומציע גישה פחות יריבות, יותר שיתופית לפתרון סכסוכים מאשר ליטיגציה מסורתית. מקצוען משפטי זה משלב מומחיות במשפטים עם מיומנויות בגישור ומשא ומתן כדי להנחות צדדים בתהליך של מציאת פתרונות מקובלים הדדית למחלוקות ביניהם. עורכי דין גישור יכולים לעסוק בתחומים שונים, לרבות דיני משפחה, סכסוכים מסחריים, סוגיות תעסוקה ועוד, תוך התאמת גישתם לפרטי כל מקרה ומקרה.

התפקיד העיקרי של עורך דין גישור הוא להקל על התקשורת בין הצדדים המתדיינים, לעזור להם להבין את נקודות המבט של זה ולפעול לקראת פתרון המכבד את האינטרסים של כל המעורבים. שלא כמו בהליכים בבית המשפט, שבהם שופט או חבר מושבעים מקבלים החלטות, בגישור, הצדדים שומרים על שליטה על התוצאה. היבט זה של הגישור יכול להוביל לפתרונות מספקים ומתמשכים יותר, שכן הסכמים מתקבלים בהתנדבות ומותאמים לצרכים הייחודיים של הצדדים.

עורכי דין גישור חייבים להיות בעלי הבנה מעמיקה של החוק הרלוונטי לסכסוך העומד על הפרק, כמו גם כישורים בינאישיים ופתרון בעיות חזקים. הם צריכים להיות מיומנים בניהול רגשות ומתחים המתעוררים לעתים קרובות במחלוקות, ליצור סביבה בטוחה ומכבדת שבה יכולה להתרחש תקשורת פתוחה וכנה. המטרה שלהם היא לא להחליט מי צודק או לא, אלא לזהות תחומי הסכמה ולעזור לצדדים לגבש פתרון הוגן ומעשי.

הסכם מיוחד בין בני זוג ידועים בציבור

הסכם ממון ידועים בציבור הפכו נפוצים יותר בשנים האחרונות. ידועים בציבור הם זוגות שחיים יחד במערכת יחסים זוגית ללא נישואים רשמיים. כמו נשואים, גם הם עשויים לרכוש נכסים משותפים, חשבונות בנק משותפים, חובות ואחריות כלכלית משותפת.

בעוד שזוגות נשואים זכאים באופן אוטומטי לזכויות ממון מסוימות על פי חוק יחסי ממון, ידועים בציבור אינם זכאים לכך. בהיעדר הסכם ממון, אם הקשר נגמר, לא בהכרח ברור מה יקרה עם הנכסים והחובות המשותפים. היתרון של הסכם ממון הוא שהוא מתווה מראש כיצד נכסים, חובות ועוד יחולקו אם הזוג ייפרד.

הסכמי ממון בדרך כלל מפרטים מי הבעלים של נכסים שונים כמו דירה, חשבונות בנק, מניות ועוד. כמו כן הם קובעים אחריות על חובות, קובעים זכויות ירושה הדדיות אם אחד מבני הזוג נפטר, ועוד. עם הסכם כזה, הכל ברור ומוסכם מראש כך שלא ייווצרו סכסוכים או אי הבנות בעתיד. למידע נוסף: 052-838-3908

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...