Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ
מקור pixabay

פיתוח סטארט אפ מצריך השקעה מסיבית של זמן וכסף. מהרגע שחושבים על רעיון מוצלח ועד שאפשר להשלים את הפיתוח ולצאת לשיווק, יש צורך בהזרמה של הון בלתי מבוטל. איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל.

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ
מקור pixabay

המשקיע הנכון בזמן הנכון

אל תבזבזו את זמנכם בפניה למשקיעים שהסיכוי שייתמכו בכם בשלב הזה שואף לאפס. הגדירו מהו השלב שבו המיזם נמצא ורק אז, צאו לדרך בחיפוש השקעה. מגוון רחב של גורמים מוכנים, רוצים ומסוגלים להשקיע בסטארט אפים. השיעור הראשון בגיוס הנכון יהיה לפנות למשקיעים שיכולים להזרים את ההון הדרוש, לשלב שבו אתם נמצאים. לדוגמא, אנג'לים לרוב מוכנים להשקיע במיזמים טכנולוגיים שקרנות הון סיכון לא יהיו מוכנים עדיין ללוות. ואם אתם זקוקים למימון לשלב ממש ראשוני, משקיעים לסטארט אפ יהיו בדרך כלל מהמסגרת החברתית או המשפחתית הקרובה אליכם. ניתן לפתוח בקמפיין גיוס המונים או להיעזר בפייסבוק או לינקדאין כדי לעניין משקיעים.

האם רעיון טוב שווה גיוס משקיע

השלב הנכון שבו כדאי להתחיל לחפש משקיע הוא לא כאשר צץ בראשכם רעיון. משקיעים בדרך כלל נתקלים בהמון רעיונות, חלקם טובים אחרים פחות. על מנת לשכנע משקיע רציני ללכת אתכם תצטרכו קצת יותר מזה. למשל, התחילו במחקר על מנת להבין אילו מוצרים ניתן לשווק בהצלחה לשווקים שונים. אם אתם מגיעים למשקיע עם רעיון פלוס שוק שאליו אפשר יהיה להפנות את המוצר המוגמר, סיכויי ההצלחה עולים. אפילו מעבר לכך, השתדלו להתחיל בפיתוח על מנת שיהיה לכם "משהו ביד", יותר מאשר רעיון. תחילתו של אב טיפוס או אפליקציה בסיסית שאפשר להמשיך לעבוד עליה יעניינו הרבה יותר מאשר רעיון על מצגת.

רשמו ציוני דרך וחשיבה קדימה

בכל שלב שבו אתם פונים למשקיעים, דאגו לחזון ותוכנית פעולה להמשך. תמיד אתם צריכים לדעת מהם ציוני הדרך הבאים ומה התוכניות שלכם לשנה או לשנתיים הבאות. לכל שלב, נסחו אילו תפוקות אתם מתכוונים להפיק ואילו משאבים אתם צריכים כדי להגיע לשם. לדוגמא, אם בחודשים הבאים אתם צריכים לשכור צוות פיתוח, ארגנו לוחות זמנים והעריכו מהם עלויות השכר ויתר המשאבים הדרושים. ישנם משקיעים שיהיו מוכנים להשקיע רק כאשר קיים צוות פיתוח מנוסה, שכבר הביא תוצאות והחשיבה קדימה כבר כוללת שיווק ופניה ללקוחות.

כך תגדילו יותר את סיכויי ההצלחה

לכל פגישה עם משקיע הגיעו מוכנים. הראו למשקיעים אילו הישגים השגתם עד כה או איך אתם מתכוונים להשיג את מטרותיכם מכאן ואליך. נסו לעשות שיעורי בית ולהכיר את המשקיע, להבין באילו חברות השקיע עד כה ועד כמה הוא רוצה להיות מעורב. השתמשו בשלל קשרים וגם באתרים מתמחים, על מנת לפנות למשקיעים. מלבד זאת, אל תמהרו לחתום עם משקיע לפני שהבנתם האם הוא יכול להקנות לכם ערך מוסף (למשל קשרים עם גורמים בתעשייה).

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...