Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לנהוג אם רוצים להיות נוודים דיגיטליים ומשפחות נודדות?

איך לנהוג אם רוצים להיות נוודים דיגיטליים ומשפחות נודדות?
קרדיט - Canva

בשנים האחרונות התרחבה מאוד מגמת הטיולים בעולם לתקופות ארוכות, לא רק של צעירים שמשתחררים מהצבא ויוצאים לגלות עולם, אלא גם של משפחות שלמות שעושות את המסע הזה כדי למצוא את החיים שהם תמיד רצו או לצאת להרפתקה מעניינת לתקופה ללא הגבלת זמן. ברוב המקרים, אנשים כאלה חוזרים אחרי שנה או כמה שנים ובינתיים חיים מחסכונות, או שהם עובדים אונליין ומבלי להיות כבולים למקום אחד. נשאלת השאלה האם לכולם כדאי להמשיך לשלם תשלומים לרשויות המס, או שעדיף להם לבצע ניתוק תושבות ביטוח לאומי ומס הכנסה. לכל אחד מהם יש סיבות שונות לחשוב על ניתוק תושבות ולא כולם ירצו לעשות זאת, כדי לשמור על זכויות ועל ביטוח רפואי ממלכתי, למשל. אבל ככל שעובר הזמן ואנשים מחליטים לא להישאר בישראל אלא במקום החדש שמצאו לעצמם, עולה הצורך בהסדרת תשלומי המס שלהם או לישראל או למדינה החדשה שבה החליטו להשתקע. משרד שגיא ושות' מייעץ לכל אדם לפי נתוניו ומטרותיו ומלווה אותם כדי לבצע את הצעד הרשמי הזה נכון ומבלי לעשות טעויות.

מיסים משלמים בכל מקרה

השאלה האם לשלם מיסים בישראל או במדינה אחרת משמעותית ביותר כדי למנוע כפל מס וכדי להבטיח שהזכויות שלכם יישארו. יש מדינות שחתמו על אמנת מס עם ישראל כדי למנוע כפל מס אבל זה עדיין דורש התאמות מסוימות, אלא אם כן החלטתם אחרת. חוקי המס מתקדמים היום ומתאימים את עצמם גם למעמד של מנתקי תושבות. אנשים שרוצים להבטיח שאחרי ניתוק תושבות מס הכנסה וביטוח לאומי לא ירדפו אותם עם דרישת תשלום חייבים למלא את הטופס המתאים ולהגיש אסמכתאות כמו חוזי עבודה ומגורים ואם יש ילדים, גם להוכיח היכן ילמדו.

לנדוד בעולם ולעבוד בישראל

מעמד מיוחד שמור גם לנוודים דיגיטליים שממשיכים לעבוד עם ישראל ולהם נחוץ ייעוץ מס מיוחד שמבטיח את הזכויות שלהם ומבהיר אילו חובות יש להם בתשלום מס. חשוב לדעת שלא כל מדינה יכולה לאפשר לכם את המעמד החוקי שאתם רוצים ולכן יש לדאוג ראשית להסדרת התושבות שלכם במדינה אחרת לפני שמנתקים תושבות ומתחילים את המסע הארוך לנדודים בעולם. את כל המידע שנחוץ לכם כדי לקבל החלטות חשוב לדעת. גם אם אתם צעירים וכל החיים לפניכם, לפני שמנתקים תושבות ומוותרים על ביטוח לאומי וזכויות סוציאליות יש להבין את ההשלכות. את כל המידע המקצועי תוכלו לקבל מאנשי משרד שגיא ושות' כדי שתוכלו להחליט.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...