Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שבועון נופים: לוד-השער של המדינה ואחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות

שבועון נופים: לוד-השער של המדינה ואחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות
שיר הספרי, לוד השער של המדינה

נופים – שבועון הנדל"ן ההתיישבות והכלכלה, פרסם לאחרונה כתבה מפרגנת לעיר לוד, אותה כתבה שיר הספרי, ממתגת ערים וחברות נדל"ן. לא נגענו:

שיר הספרי, לוד השער של המדינה

אין זה מקרה שנמל התעופה הבינלאומי הראשי של מדינת ישראל נקרא עד 1973 על שמה של העיר לוד. במשך 5,000 שנות היסטוריה, נחשבה לוד למרכז הגיאוגרפי ולצומת דרכים אסטרטגית.

יוונים, חשמונאים, רומאים, ביזנטים, מוסלמים, ממלוכים, טורקים, קבעו בה את מקום מושבם, ובמרכזה ניצבים זה לצד זה בתי הכנסת שערי שמיים, לצד מסגד אל עומרי, כנסיית סנט ג'ורג' וכן פסיפס היסטורי מרהיב.

לוד של 2018 הינה עיר היסטורית עם הרבה הזדמנויות לעתיד. הזדמנות לרכישת דירה מרווחת בכרבע מחיר ממחיר דירה מקבילה בתל אביב, הזדמנות לחיות בפרברית עיר ירוקה שנוספו בה בשנים האחרונות כ-20 פארקים ושדרות מרהיבות, הזדמנות לחיות בביטחון ושלווה מרביים, בעיר המרושתת במאות מצלמות, הזדמנות לנגישות יוצאת מן הכלל לכל מקום עבודה, קניות או בילוי, זאת באמצעות כביש חוצה ישראל, כביש 40, כביש הרוחב 431 ותחנת רכבת הממוקמת בלב העיר. זמן הנסיעה מלוד לתל אביב הינו כ-15 דקות בלבד ולירושלים כ-30 דקות.

קיסמה של לוד מתבטא לא רק בהיסטוריה שלה ובמיקומה הגיאוגרפי הייחודי. מדובר בעיר דינמית ומתפתחת במהירות, המשתרעת על 13,500 דונמים (פי 5 מגבעתיים ופי 2.5 מבת ים), ונהנית מעתודות קרקע נרחבות הן למגורים והן לתעסוקה. הוקמו בה במהלך השנים שכונות חדשות דוגמת גני יער, גני אביב, רמת אלישיב (על ידי גרעין דתי לאומי) ונוף נריה. בד בבד מקודמים בה פרויקטים גדולים של מחיר למשתכן והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיקה. היא עתידה לגדול מכ-80 אלף תושבים בקירוב כיום ליותר מ-100 אלף תוך שנים מעטות. לוד קלטה אל קירבה במהלך השנים, רבבות עולים חדשים מכל התפוצות, המהווים פסיפס אתני ותרבותי מרהיב. במהלך השנים האחרונות היא הפכה, בזכות מחיר הדיור האטרקטיביים, לאבן שואבת הן לזוגות צעירים ומשפרי דיור שהגיעו מבחוץ, חלקם הגדול אקדמאים ובעלי מקצועות נדרשים וכן לא מעט משקיעים אסטרטגים שהבינו את הפוטנציאל הטמון בנכסים שהתשואה השנתית עליהם מגיעה לכ- 5-6 אחוזים, יותר מכל עיר אחרת במרכז הארץ. בד בבד היא הולכת והופכת (יחד עם שכנתה רמלה) למרכז שלטון אזרחי ובין היתר ממוקם בה בית המשפט המחוזי. היהלום שבכתר, מבחינת לוד, הינו אזור התעסוקה הצפוני, הנחשב לאחד הגדולים, המפותחים והנגישים במרכז הארץ – קבעו בו את מיקומן פירמות מובילות, דוגמת מרכז המחשבים של בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, אוויס, אלדן, טלרד, חברות לוגיסטיקה, סטארט אפ ועתירות טכנולוגיה וכן מרכזי צרכנות והפצה ארציים מובילים. אזור התעסוקה ממתג את לוד בהדרגה כ"עיר עסקים" ומזרים אליה תקציבים המאפשרים פיתוח עירוני מזורז לטובת כלל התושבים. לא פחות חשוב מהווה נושא החינוך בלוד. תיכון עתיד למדעים, לדוגמא, נחשב לאחד הבולטים בארץ, ואחוז זכאי הבגרות בו חוצה את רף ה-90 אחוזים, שלא לדבר על מתנ"סים, חינוך משלים, יום לימודים ארוך ועוד. לסיכום, שווה לבדוק את לוד, השער של מדינת ישראל ואחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...
יום המעשים הטובים בקניון עופר רחובות
קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר יציין את "יום המעשים...
בלוד מעריכים אלופים ואלופות ומוקירים את הספורטאים והספורטאיות המצטיינים לשנת 2022
במעמד מרשים ומכובד נערך ביום רביעי טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים...
מתחדשים בשירות מהיר למען התושבים: בוט וואטסאפ חדש למחלקת הכנסות והארנונה בעיריית לוד
מחלקת הכנסות וארנונה בעיריית לוד השיקה בוט חדש באפליקציית הוואטסאפ,...
נחנכה בלוד האנדרטה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
בטקס מרגש נחנכה בתחילת השבוע בפארק רמב"ם בלוד, האנדרטה לזכר...
אושר תקציב העירייה לשנת 2023: כמיליארד שקל לפיתוח ועשייה בלוד
תקציב 10: מועצת העיר לוד אישרה בישיבה שנערכה לקראת סוף...
רוצים לקבל מחמאות על האוכל? כך תעשו את זה
לא כולנו התברכנו בכישרון בישול טבעי, בידיים ובחושים שיאפשרו לנו...
עושים אמנות עכשווית ברמלה
במעמד ראש העיר רמלה מיכאל וידל, חברי מועצת העיר רמלה,...