Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיפורה המיוחד של לוד בחידון מורשת העיר

סיפורה המיוחד של לוד בחידון מורשת העיר
עיריית לוד

הוכרזו המנצחים בחידון המורשת של לוד: במקום הראשון זכו יהודה לקס ויאיר פישר מבי"ס נעם נריה, במקום השני נוי שמיר ואופיר אליה מבי"ס גני יער, ובמקום השלישי אור רוט ואליה יוסף מבי"ס הרמב"ם ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: "איזו גאווה ואיזה כבוד למערכת החינוך הנפלאה בלוד. ברכות לכל המשתתפים מבתי הספר השונים על הבקיאות המרשימה שהציגו במורשתה המפוארת של העיר לוד"

חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד

חידון מורשת העיר לוד שהתקיים ביום שישי האחרון במתנ"ס דנוור, היה מרתק, מדהים ומלא גאוות יחידה.  בחידון שהפך למסורת, השתתפו תלמידי כיתות ו' מבתי הספר היסודיים מהחינוך הממלכתי והממלכתי דתי בעיר, בהפקה מרשימה שהזכירה את חידון ישראל וחידון התנ"ך המשודרים בטלוויזיה, בהנחיית השחקן עודד מנשה.

התחרות הייתה מותחת ומעשירה וכל 20 המתמודדים שעלו לשלב הגמר, הפגינו בקיאות יוצאת דופן בהיסטוריה של העיר לוד, אחת הערים העתיקות בעולם.

חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד

את המעמד כיבדו בנוכחותם ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, סגני יוסי הרוש ומחזיק תיק החינוך, מנהלות בתי הספר, צוותי חינוך ותלמידים מבתי הספר השונים שגדשו את האולם והניפו כרזות לעידוד חבריהם המתמודדים, ברעש מחריש אוזניים.

החידון המרתק כלל ארבעה סבבים כשבכל שלב נדרשו המתמודדים להפגין ידע רב בהיסטוריה המיוחדת של העיר לוד מתקופת המקרא, דרך מלחמות ישראל והמאבק על עצמאות המדינה, אתרים היסטוריים בעיר, ושאלת ראש העיר אשר עסקה בייחוד העיר כפסיפס של עדות ותרבויות על רקע אתריה השונים של העיר.

חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד

בצוות השופטים נמנו: מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, המפקחת גילה חרזי, אמיליה קודיש – מנהלת הספרייה העירוני, יאיר ליברמן – יו"ר "בשבילוד" ואלי חכם מהסתדרות המורים. את החידון ערך תושב העיר, ד"ר יוסי לונדין, חוקר ומרצה להיסטוריה.

חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו ציין כי מדי שנה הוא מתרשם מהידע העצום שמפגינים תלמידי לוד בהיסטוריה של העיר. "איזו גאווה ואיזה כבוד למערכת החינוך הנפלאה בלוד. ברכות לבית הספר נעם נריה על הזכייה במקום הראשון (ולזוכים: יהודה לקס ויאיר פישר), לבית ספר גני יער על המקום השני (ולזוכות: נוי שמיר ואופיר אליה), לבית ספר הרמב"ם על המקום השלישי (ולזוכות: אור רוט ואליה יוסף), ולכל המשתתפים מבתי הספר השונים על הבקיאות המרשימה שהציגו במורשתה המפוארת של העיר לוד. תודה לתלמידים, למנהלות שהגיעו ולצוותי החינוך והנהגת ההורים, לצוות השופטים בראשות מנהל אגף החינוך שלום עזרן, לסגני יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, לצוות "בשבילוד" על הפקה מושקעת עם תוכן איכותי, לשרה אריש ולכל הגורמים השותפים. נתראה ב"ה בשנה הבאה".

חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד
חידון מורשת העיר בלוד
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...