Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מי נגע ביהלום שלי? טיפים לאחסון נכון ובטוח של תכשיטי יוקרה בבית

מי נגע ביהלום שלי? טיפים לאחסון נכון ובטוח של תכשיטי יוקרה בבית
קרדיט לתמונה: Shutterstock

מאחסון נאות לניקוי פעוט, אם תטפלו בתכשיטים שלכם כמו שצריך תוכלו לשמור על חייהם – וערכם, לאורך זמן. קבלו מאיתנו כמה טיפים לאיך לעשות זאת נכונה

אוריה חביב

תכשיטים באשר הם הינם פריטים יקרים. בין אם עברו בירושה, התקבלו במתנה או שהחלטתם לפנק את עצמכם בכמה, מומלץ שתכירו איך מומלץ לשמור עליהם כדי שישארו שלמים, מבריקים ויפים. אז איך תוכלו לעשות זאת? בעזרת כמה צעדים פשוטים וטיפים שימושיים לאחסון נכון ובטוח, שישמור על הניצוץ שלהם לעוד הרבה שנים רבות.

מי נגע ביהלום שלי? טיפים לאחסון נכון ובטוח של תכשיטי יוקרה בבית
קרדיט לתמונה: Shutterstock

מקום משלהם

תכשיטים המונחים יחדיו, בין אם עשויים מתכות יקרות וסוגרים שובבים, משובצים אבני חן או יהלומים, עלולים להישרט, להתבלגן ולהתבלות. לאופן שבו הם מאורגנים כשאינם בשימוש יש השפעה מכרעת על שמירה עליהם מפני פגיעות וכיוון שאלו יקרים ורגישים, מומלץ להעניק לכל אחד מהם מקום מוגן משלו.

אתם יכולים לשמור כל תכשיט באריזתו המקורית או בקופסת תכשיטים ייעודית עם בטנה רכה. תכשיטי כסף וזהב ישכנו לבטח בשקיות כותנה המאפשרות לתכשיט לנשום מבלי לספוג לחות, יהלומים, אבני ספיר, אודם ואמרלד עדיף שיגורו בקופסה קטנה משלהם ומטלית פשתן רכה, תשמור על הפנינים שלכם מפני סדקים. כמו כן, אין שום מניעה מלהשאיר את תכשיטי היום יום באוויר הפתוח, כשווים לתליית שרשראות יכולים לסייע לכם לתלות אותם בסוף היום ולענוד אותם בקלות ביציאה הבאה.

לא משנה באיזה פיתרון אחסון תבחרו, הקפידו לשמור גם עליו נקי ויבש ולמקמו בצורה המיטבית. הגנו על התכשיטים מפני אור שמש ישיר העלול לגרום לשינוי צבע ובחרו מקום עם לחות נמוכה, כדי לשמור על חוסנן של אבני החן והיהלומים, ובשביל לשמור על ראש שקט כשאתם יוצאים מהבית, יתכן ומומלץ עבורכם אף להצטייד בכיסוי ייעודי מתאים בביטוח הדירה שברשותכם. כיסוי זה הוא למעשה הרחבה של זה הביטוחי בגין אובדן או נזק תאונתי לפריטים מיוחדים כמו תכשיטים, שעונים (וגם מצלמות או מחשבים ניידים) בתחומי הבית ומחוצה לו בכל רחבי ישראל, ואם ונרכשה הרחבה לחו"ל – גם מחוץ לגבולות המדינה. ניתן לרכוש הרחבה זו בצמוד לפוליסת ביטוח תכולה בביטוח דירה והיא מעניקה כיסוי לאובדן או נזק בתחומי הבית ומחוצה לו, עד לסכום הקבוע בגבול האחריות.

אפרופו חו״ל

בין אם אתם אורזים את התכשיטים שלכם בטרולי שעולה איתכם לטיסה או שולחים מזוודה וסוחבים את אלו היקרים מביניהם בתיק קטן שנלווה איתכם למטוס, הקדישו זמן לאריזתם בצורה נכונה. צאו לדרך עם מארז תכשיטים ייעודי לנסיעות ואת אלו שאינכם לוקחים, שמרו במקום מאובטח דוגמת כספת.

הסרה נכונה – לשמירה על הניצוץ

בין הדברים החשובים יותר שיש לעשות כדי לשמור על הברק של התכשיטים שלכם בכל פעם שתענדו אותם הוא לדעת מתי להסיר אותם. אם אתם הולכים לשחות במים עם כלור, מנקים את הבית עם חומרים כימיים, עוסקים במלאכה עם הידיים, שוטפים ידיים, מתקלחים, רוחצים כלים או מבצעים פעילות גופנית ולחילופין – הולכים לישון, זכרו להסיר את כל התכשיטים שעלולים להיפגע במהלך הפעילות.

ענידה רגע לפני היציאה

גם אם המלתחה שאתם יוצאים איתה מהבית נבחרה כדי להחמיא לשרשרת או טבעת מסוימת, הקפידו לענוד את התכשיטים שלכם רגע לפני יציאתכם. זכרו, בקרם, בושם ואיפור ישנם חומרים שעשויים לעורר תגובות כימיות או הצטברות שכבות שומן על המתכת או אבן החן, אשר מזיקות למראה ומצב התכשיטים. ככלל, מוטב להמעיט בשימוש בקרם לחות במקביל לענידת תכשיטים.

אמצו לעצמכם שגרה: ענדו תכשיטים רגע לפני שאתם יוצאים מהבית והסירו אותם מיד בשובכם אליו. הקפידו לבדוק באופן קבוע שהיהלומים או אבני החן לא זזו ממקומם, שלא נוצרו סדקים או כתמים שפספסתם על התכשיט ושכל האבזמים וחוליות השרשראות שלמים ומאובטחים.

ניקיון – שימוש בסבון נוזלי יעשה לכם את העבודה

אמנם בחלק מהמקרים שימוש בסבון נוזלי ומים פושרים הוא הפיתרון הפשוט והנכון לניקיון תכשיטים, אבל לפני שאתם טובלים אותם מומלץ לערוך קצת מחקר יבש. חפשו מידע שרלוונטי לניקיון החומרים מהם עשויים התכשיטים שלכם והקפידו לנקות אותם אך ורק בחומרי ניקוי שלא יזיקו להם.

בתום הניקוי, חשוב לנגב את התכשיטים במטלית רכה מבד משי, קטיפה או פלנל ולאחר מכן, להניח להם להתייבש באוויר כשעה לפחות.

טיפול 10,000

בנוגע לתחזוקת מכונית למשל, יש לא מעט פעולות שתוכלו לעשות בעצמכם כדי לשמור על תקינותה ויחד עם זאת, להקפיד להתייצב פעם בשנה (לפחות) במוסך כדי שאיש מקצוע יבחן את הדברים לעומק. באופן דומה, תוכלו לפעול למען תחזוקת התכשיטים שלכם. את מרבית הטיפים שקראתם עד כה תוכלו לבצע בקלות בעצמכם בבית, כשאם חסר לכם מידע בנוגע לתחזוקת מתכת או אבן חן ספציפית, או שאתם רוצים לנסות לתקן לבד איזה אבזם, תמצאו אותו בקלות במרשתת. במקרים שבהם התיקונים דורשים מומחיות, אבני חן שזזו ממקומן, שריטות או פגמים אחרים, כתמים שלא הצלחתם להסיר ובכל מקרה כמדי שנה, השקיעו את הזמן וגשו לאיש מקצוע מומחה.

לסיכום, אם תקפידו לטפל ולבדוק את מצב התכשיטים שלכם בשוטף, תוכלו ליהנות מהם לאורך שנים רבות. לפני שאתם יוצאים מהבית, בדקו שהתכשיטים נראים טוב טרם ענידתם והניחו אותם במקומם כשאתם שבים אליו.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
תחזוקה עירונית מעצימה: טכניקות מתקדמות לטיפול בבעיות במהירות ובדיוק רב
בתחום ניהול התשתיות העירוניות, הבטחת היעילות והאמינות של מערכות המים...
חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?
לכל חייב אשר לקח הלוואה ישנו נושה בצד השני אשר...
המדריך המלא להתקנת אריחים מדוקקים
בחירה באריחים מדוקקים לריצוף הבית אפשרית במהלך עיצוב ראשוני של...
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...