Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?

חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?
קרדיט - Canva

לכל חייב אשר לקח הלוואה ישנו נושה בצד השני אשר מצפה לקבל את כספו חזרה. כאשר אינו מקבל את כספו לאחר זמן לרוב יפתח תיק בהוצל"פ כנגד החייב באמצעות עורך דין גבייה. במצבים רבים בהם רואה החייב שלא יוכל לשלם את כל חובותיו במלואם הוא נכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אז נקבע לו צו תשלומים מסוים התואם את יכולותיו ואם יעמוד בו יקבל צו הפטר הפוטר אותו מיתר חובותיו. כיוון שיהיה ויתור על חלק מהחובות, משמעות הדבר מבחינת הנושה הוא שלא יקבל את חובותיו במלואם ואת החלק שישולם יקבל בטפטופים. לכן, מבחינתו מומלץ לו להזדרז ולפתוח בהליכי גביה לפני שיספיק החייב להיכנס להליך חדלות פירעון.

מהן האפשרויות לגביית חובות?

כאשר אדם הלווה סכום מסוים לאדם אחר או לחילופין סיפק לו שירות או מוצר אך לא קיבל את הכסף עבורו, זכותו לפתוח בהליכים כנגד החייב כדי לקבל בסופו של דבר את כספו. במצב זה כבר מומלץ לפנות אל עורך דין גבייה המומחה בתחום. השלב הראשון הוא בדרך כלל שליחת מכתב התראה לחייב. לאחר שליחת מכתב ההתראה יכול להיות מצב בו החייב ירצה להגיע עם הנושה להסדר חוב כלשהו ולמנוע הגשת תביעה כנגדו. לנושה כדאי לנסות ולנקוט קודם כל בדרך זו כי גם עבורו הליכים משפטיים או הליכי גביה באמצעות ההוצאה לפועל הם מסורבלים. לא מעט פעמים ניתן באמצעות ניהול מו"מ בין הצדדים להגיע להסדר שיאפשר לחייב לשלם את חובו, בין אם בפריסת החוב לתשלומים או ויתור על חלק מסוים בו. אם הדבר אינו מצליח כדאי להתקדם הלאה לכיוון תביעה משפטית או פתיחת תיק בהוצל"פ כנגד החייב.

מה שצריך לדעת על היוון נחלות

עבור המתגוררים במושב כל הקשור לקרקעות הוא מורכב הרבה יותר. נחלה היא הקרקע המשמשת למגורים ועבודה יחד. כיוון שכאן מדובר על שטח המיועד גם למגורים וגם לעבודה, למדינה יש בעלות על הקרקע וזכויות רבות יותר ביחס  לקרקע של נכס עירוני. כל פעולה שנעשית בנחלה כפופה לאישור רשות מקרקעי ישראל, האגודה השיתופית של המושב ולעיתים גם של הסוכנות היהודית. היום ישנן דרכים לשפר את זכויותיו של המתגורר בנחלה ועובד בה באמצעות היוון נחלות. ישנם שני מסלולים לבצעם היוון נחלה: באמצעות דמי חכירה או רכישה המקנות זכויות רבות יותר על הקרקע. עורך דין מושבים יסייע בכל הפרוצדורה הלא פשוטה הזאת ויתן לכם את כל ההסברים איך לעשות זאת בכל אחת מהדרכים ומה עדיף במקרה שלכם.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין המתמחה בתחומים ושונים ביניהם כל הקשור לנחלות וקרקעות במושב כמו גם גבייה משפטית, צוואות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
האם אתם יודעים מהו שווי הנכס שלכם?
כשיש לנו דירה או בית אנחנו רגועים יותר משום שיש...
על דיכאון ועל הכלים הטיפוליים כדי לצאת ממנו
רבים יכולים להגיד על עצמם: 'אני בדיכאון', אבל אנחנו יודעים...
תחזוקה עירונית מעצימה: טכניקות מתקדמות לטיפול בבעיות במהירות ובדיוק רב
בתחום ניהול התשתיות העירוניות, הבטחת היעילות והאמינות של מערכות המים...
חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?
לכל חייב אשר לקח הלוואה ישנו נושה בצד השני אשר...
המדריך המלא להתקנת אריחים מדוקקים
בחירה באריחים מדוקקים לריצוף הבית אפשרית במהלך עיצוב ראשוני של...
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...