Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהפיכת החינוך בלוד-זוכת פרס החינוך הארצי בתשע"ז: עליה של 70% בשיעור הזכאים לבגרות תוך 7 שנים!

מהפיכת החינוך בלוד-זוכת פרס החינוך הארצי בתשע"ז:  עליה של 70% בשיעור הזכאים לבגרות תוך 7 שנים!

      מ-35.4 בתש"ע-2010 ל-59.4% בתשע"ז-2017

 

 

לפני 8 שנים, בתש"ע – 2010, זה נראה כמו חלום. אז עמד שיעור הזכאים לבגרות בשפל חסר תקדים עם 35.4% בלבד. לפני 4 שנים, בתשע"ד – 2014, חצתה לוד לראשונה את רף 50 האחוזים עם 51.55%. בתשע"ו -2016 עמד אחוז הזכאים כבר על 53.3%, והבשורה הגדולה, על פי נתונים שפרסם משרד החינוך לשנת תשע"ז-2017, עומד שיער הזכאים על 59.4% עלייה של 11.4% ביחס לאשתקד ■  עלייה דרמטית בהשקעה בכל תלמיד בלוד, 23,500₪, הרבה מעל לממוצע הארצי העומד על  19,400 ₪  ■ ההישג גדול עוד יותר נוכח העובדה כי הדירוג הכלכלי חברתי בלוד הוא 4 ■ ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: " הגענו ליעד של 60%. ההשקעה הרבה שלנו בחינוך, ההתמדה והסבלנות מוכחות כמשתלמות".

———————-

משרד החינוך חשף ביום רביעי האחרון באתר השקיפות בחינוך, את הנתונים השנתיים של תלמידי ישראל, מהם עולה כי  אחוז התלמידים בלוד הזכאים לתעודת בגרות בשנת תשע"ז – 2017, מתוך כלל הלומדים ב-י"ב ברשות, כולל חינוך מיוחד, עומד על 59.4%, עלייה מרשימה ביותר של 11.4% ביחס לאשתקד.

לפני 8 שנים, בשנה"ל תש"ע-2010, עמד שיעור הזכאים לבגרות בשפל חסר תקדים עם 35.4% בלבד. נקודת המפנה בעליה המתמדת של שיעור הזכאים לבגרות בלוד, הייתה בשנה"ל תשע"ד – 2014, כאשר לוד חצתה לראשונה את רף 50 האחוזים עם 51.55% ובתוך 3 שנים בלבד, רושמת לוד עליה מדהימה של 15% בשיעור הזכאים לבגרות. אז כבר נראה היעד של 60%, קרוב מתמיד, אולם הדרך הייתה עוד ארוכה, וכך בכל שנה, התקדמה לוד בהתמדה במעלה שיעור הזכאים עד שהמטרה הושגה, וכעת כבר נושאים עיניים לעבר רף חדש של 70%.

ההישג גדול עוד יותר נוכח העובדה כי הדירוג הכלכלי חברתי בלוד הוא 4 (בסולם מ-1 עד 10) ובערים בהם מתגוררת אוכלוסייה מבוססת קל יותר להורים להשקיע בשיעורים פרטיים לילידיהם, דבר שמסייע להם רבות בהישגים לימודיים.

מה סוד ההצלחה? שימו לב לשני נתונים נוספים וחשובים שמפרסם משרד החינוך, המתייחסים לעלייה הדרמטית בהשקעה הכספית בכל תלמיד בלוד העומדת על 23,500 ₪ בשנה, הרבה מעל לממוצע הארצי העומד על 19,400 ₪. כך גם ממוצע התלמידים בכיתה הצטמצם ל-26.5, נתון הנמוך אף הוא מהממוצע הארצי. ככל שההשקעה הכספית בכל תלמיד גדולה יותר וככל שמספר התלמידים בכיתה קטן, הדבר מבטיח שיפור בהישגים הלימודיים ובאיכות ההוראה, מאפשר מרחב גדול ליזמות חינוכית ומגביר את שביעות רצון המורים, וכן מאפשר ביתר קלות להעמיק מעורבות תלמידים בלמידה.

זאת ועוד, השקעות וצמיחה במערכת החינוך בלוד, תכניות עבודה מסודרות, עבודה מאומצת וצוותי הוראה מקצועיים ומסורים הפועלים בשיתוף פעולה עם הנהלת העירייה ועם ההורים, ממצבים את מערכת החינוך האיכותית בלוד ומייצבים את מגמת השיפור המתמיד באחוז הזכאים לבגרות.

לצד הישגי הבגרות מתגאה מערכת החינוך בלוד בשורה של הישגים, בראשם זכיית העיר בפרס החינוך הארצי,  ציון דרך חשוב בהיסטוריה של העיר, אשר זוכה לראשונה בפרס החינוך הארצי, כפי שציין ראש העיר עו"ד יאיר רביבו בטקס קבלת הפרס. "זהו הפרס היוקרתי ביותר שזכתה בו העיר וביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, ועל התמדה ועמידה באתגרי החינוך".

אבל לא רק ציונים והישגים הם שחשובים, אלא בעיקר תהליכים, התמדה, נחישות ואמונה, אומץ ואהבה, ערכים ואקלים חינוכי, ומתן הזדמנות שווה לכל גווני האוכלוסייה בעיר ובכל מסגרות החינוך, מה שבהחלט משקף ואף מהווה פקטור נוסף המסביר את העלייה המתמדת בשיעור הזכאים לבגרות.

בשנים האחרונות מובילה לוד מהפכה במערכת חינוך העירונית, בדגש על הענקת חינוך איכותי וצמצום נשירה. בעניין אחוז הנשירה, הנתונים שמפרסם משרד החינוך, נמוכים מאוד ומצביעים על התמדה של תלמידים שסיימו את לימודיהם בכיתה י"ב בלוד בשיעור גבוה, התואם את הנתון הארצי. "נלחמים על כל תלמיד ותלמידה ולא מוותרים לאף אחד כדי שיצליח למצות את הפוטנציאל הגלום בהם" אומרים באגף החינוך בלוד, ומציינים עוד כי בתי הספר התיכוניים בלוד המנוהלים על ידי רשתות חינוך מובילות בישראל, מעניקים לתלמידים את ההכשרה הטובה ביותר, מיומנויות וידע ובסיס איתן להשתלבותם בחברה המתקדמת.

מנהל אגף החינוך שלום עזרן והממונה על החינוך סגן ראש העיר יוסף חיים הרוש, הביעו את שמחתם הרבה נוכח התוצאות המעודדות, אשר מעידות כי התוכניות העירוניות בנושא שיפור הבגרויות מיושמות בהצלחה ומביאות להמשך המגמה החיובית בשנים האחרונות באחוז הזכאים לבגרות.

אין ספק כי הישגי מערכת החינוך בלוד מעידים על ערכי ניהול מקצועיים ועל צוותי הוראה מסורים הפועלים לחדשנות ומצוינות בחינוך והם גם הביטוי להשקעות האדירות בתחום החינוך וההוכחה לעשייה חינוכית מרהיבה הקיימת בעיר.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, מסר את תודתו לסגנו יוסי הרוש, למהל אגף החינוך שלום עזרן ולכל צוות האגף, למנהלי בתי הספר התיכוניים בלוד ולכל צוותי ההוראה, על העבודה המסורה שהביאה לאורך השנים לעלייה בשיעור הזכאות לבגרות בלוד. "הגענו ליעד של 60% שהבטחנו. העלייה המתמדת, המדודה והמרשימה בשיעור הזכאים לבגרות, מהווה ביטוי לשיתוף פעולה פורה ומצמיח בין כל הגורמים המובילים בלוד מערכת חינוך איכות ופורצת דרך. ההשקעה הרבה שלנו בחינוך, ההתמדה והסבלנות מוכחות כמשתלמות", אמר ראש העיר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
הפופולריות הגוברת בקרב הילדים לתחום הרובוטיקה
חוגי רובוטיקה לילדים הופכים לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. חוגים...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...