Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מאיר אליהו – מנהל אגף הספורט בעיריית לוד: "העירייה השקיעה ומשקיעה מאות מיליונים בתשתיות ספורט"

מאיר אליהו – מנהל אגף הספורט בעיריית לוד: "העירייה השקיעה ומשקיעה מאות מיליונים בתשתיות ספורט"
עיריית לוד

מאז סיימה את תפקידה לפני 6 שנים ה'וועדה הממונה' בלוד, והעירייה בראשות מנהליה חזרה לשולחן ההחלטות וניהול העיר ותושביה, אגף הספורט קפץ גבוה – הרבה מעל המצופה • מאות מיליוני שקלים הוזרמו, משאבים רבים הוקצו – ומי שהרוויח הוא התושב השמח • קבלו הצצה מיוחדת לעשייה הספורטיבית בעיר – וחשיפה בה נגלה – כי בקרוב תוכלו לשחות ב-3 בריכות שחיה חדשות • ואם זה לא מספיק: תקראו ותגלו – מה מצפה לנו בעתיד בתחום הספורט בלוד • לכתבה המלאה >>>  

עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד

אם אתם מתגוררים בלוד – אחוז הסיכוי שלא הבחנתם במהפכה הספורטיבית המתבצעת בעיר בשנים אחרונות – נמוך. ואם בכל זאת לא הבחנתם – הגיע הזמן שתתחילו לשמור על גוף ונפש בריאים.

המטרות הספורטיביות

תכירו את 'אגף הספורט' של עיריית לוד, אשר שם לו למטרה לטפח את הפעילות הספורטיבית המתקיימת במתקני הספורט העירוניים והעיסוק בספורט כחלק מאורח חיים בריא. בהתאם לכך אגף הספורט משקיע רבות בהקמה, חידוש ושדרוג מתקני ספורט לרווחת תושבי העיר.

משרדי האגף ממוקמים באצטדיון העירוני שברחוב חטיבת הנגב ולו תחומי אחריות רבים. הראשון – רובד התשתיות הפיזיות. כלומר מתקני הספורט הפזורים ברחבי העיר – מגרשים, אצטדיון, אולמות ספורט, מגרשי טניס, מגרשי פטאנק ועוד – בעצם, כל מה שמבוצע בו פעילות גופנית. התחום השני – רובד הספורט העממי בעיר – מרוצים, צעדות, ליגות עירוניות, טורנירים, בריכת השיחה העירונית – וכל הקשור לפעילות עממית. השלישי – הרובד התחרותי – קרי, עמותות הספורט ואגודות הספורט שבעיר וכן טיפוח הספורטאים האישיים התחרותיים, תמיכה כספית לעמותות הספורט והקצאת מתקנים עבורם, עזרה בהקמת מועדונים בענפי ספורט השונים כדוגמת הקמת מועדון  'אליצור-לוד' כדורסל, מועדון פטאנק, ועוד. הרביעי – בטיחות מתקנים, רישוי, אחזקת מגרשים ברחבי העיר בכדי שיהיו שימושיים לתושבים ואגודות הספורט – תהליך המתבצע בכל שנה לשימור כל המתקנים. החמישי ספורט בחינוך הפורמלי – קידום הספורט ושת"פ עם בתי הספר, ארגון תחרויות, ליגות וטורנירים בשיתוף משרד החינוך וכן פרויקט לימודי שחיה הקמת מועדוני ספורט בבתי הספר ושת"פ עם מערכת החינוך באירועים שהאגף מקיים – כדוגמת מרוץ לוד, יום הליכה ועוד.

עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד

סיפורה של מהפכה

מי שעומד בראש האגף ב-6 שנים האחרונות, מאז חזרה לעיריית לוד לתפקד כרשות ולא כ'וועדה ממונה', הוא מאיר אליהו (58) שנכנס לתפקידו הטובעני לאחר 30 שנות ניסיון בעיריית רמלה, כמנהל מרכז ספורט ומאמן כדורסל.

"ההישגים שלנו, הם לא רק מהשנה אחרונה" הוא פותח ואומר. "אלא בואו ונביט לאחור, על כל ה-5 שנים האחרונות שהיו במסגרת תכנית חומש יוצאת מן הכלל שעשינו". הוא מציין בסיפוק רב מספר מטרות שהאגף כבש אותם בהצלחה. "בנוסף לשימור ושיפוץ כל הקיים שהיה בעיר – הקמנו תשתיות ומתקני ספורט נוספים, כדוגמת: שדרוג מתחם האצטדיון הקמת היכל ספורט בשכונת אלישיב, הקמת מתחם הסקייט-פארק בגני אביב, מגרשי פטאנק בגני אביב, היכל ספורט בשכונת הרכבת,  חידוש מהיסוד של אולמות הספורט: מדעים, גני אביב, ביאליק כולל מיזוג אוויר, הקמת מגרש דשא סינטטי פתוח לקהילה, הקמת מרכז טניס שולחן צמוד לחווה החקלאית, חידוש ושדרוג מגרש כדורגל הרכבת, החלפה וחידוש כל מתקני הספורט ברחבי העיר. והרשימה עוד ארוכה".

החזון: הקמה של שני קריות הספורט המתוכננת – בנאות יצחק בגני אביב. להקים את כל הפונקציות, בכדי שיהיו ספינת הדגל של העיר לוד.

עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד
עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד

3 בריכות שחיה חדשות בלוד

ראש אגף הספורט לא עוצר, ומביט לעתיד. כוונתו להפוך את לוד בעידודם של ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, ושל מחזיק תיק הספורט, חבר המועצה אריה לוי, לעיר ספורטיבית, עם כל האופציות הרלוונטיות עבור האזרח המעוניין בכך. "לאור ממצאי הסקר שעשינו בתכנית 'אב לספורט' אנו כרגע בתהליך עמוק של תכנון שלוש בריכות שחיה נוספות – הבריכה העירונית הקיימת והמוכרת תהפוך ל'קאנטרי קלאב', כאשר יתווספו לבריכה הקיימת עוד בריכה מקורה, בריכה לימודית ובריכה הידרותרפית לצד חדר כושר מאובזר וחדיש. נוסף על כך, בריכת שחיה מקורה נוספת תחל להיבנות בשנת 2020 בשכונת גני אביב. והשלישית – עבור הקהילה הערבית בשכונת פרדס שניר, וגם בפרויקט זה אנו בתהליך מתקדם", הוא מוסיף בגאווה.

גם את תחום פיתוח הספורט העממי האגף לא מזניח. "תחום הפעילות העממית לציבור הרחב בפיתוח מתמיד – לדוגמא : מרוץ לוד הפך לאחד המרוצים המוצלחים בארץ, הקמה וארגון ליגת מאמאנט בכדורשת, הקמה וארגון ליגת קהילות בכדורסל, בהקמת ליגות שכונתיות בכדורגל וכדורסל. הקמת קבוצות הליכה וריצה בשכונות (גני יער, גני אביב ושדרות ירושלים) ובכוונתנו להרחיב את הפעילות לשכונות נוספות".

עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד
עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד

שילוב כוחות = תוצאות איכותיות

לטובת ההצלחה המדוברת – אגף הספורט העירוני עומד בקשר רציף בכל ימות השנה כמעט עם כל אגפי ולשכות העירייה, קידום הפעילויות השונות באמצעות ובשיתוף רשת המתנ"סים בעיר ועמותות הספורט. הנה כמה דוגמאות: ממשק יומי עם אגף התפעול, עבור אחזקת מתקני הספורט ברחבי העיר באופן שוטף, לרבות קשר ותיאום עם קבלנים חיצוניים – הנותנים מענה לאגף. אגף הביטחון מעניק מענה בשיתוף פעולה מלא עבור האירועים שמקיים האגף, לרבות במרחב הציבורי – צעדות, מרוצים והתקנת מצלמות במתקני הספורט. מול אגף הנדסה הם דואגים לכל תחום הבינוי, הקמת מגרשים חדשים ושיפוץ הקיים וכדומה. וכמובן השיתוף פועלה עם אגף החינוך. "אנחנו מאמינים שהכל מתחיל ונגמר בבתי הספר", אומר אליהו. "הם הצרכן העיקרי שלנו. הן בשעות הלימודים הפורמליים והן בשעות אחר הצהריים – הכל זה הנוער וילדי העיר".

גם עם המחלקה משפטית, הגזברות והכספים, קיים קשר על בסיס יומי. כך הם מטפלים בהכנת מכרזים, נוהל הצעות מחיר וכמובן תקצוב האגף ואישור הזמנות במענה ל'קול קורא' של משרדי הממשלה לקבלת תקציבים.

הספורט מחבר בין האוכלוסיות

האגף משתדל לגעת בכל האוכלוסיות המגוונות בלוד, כאשר הדגש הוא על שילוב של כל המגזרים בפעילות מבלי לעשות הפרדה. דוגמא לכך היא: פרויקט חדש של מדינת ישראל עבור הקהילה האתיופית, שמטרתה היא שילוב יוצאי העדה האתיופית בפעילויות הספורט, ועידוד רשויות בתקצוב כספי. משרד התרבות והספורט דוגל בחיבור האוכלוסיות ביחד ולא להפריד בינם. אליהו מציין כי "אמנם יש פעילויות נפרדות למגזרים בשכונות מסוימות, אך המוטו הוא לחבר בין כלל האוכלוסייה".

עיריית לוד משקיעה מאות מליונים בתשתיות ספורט
עיריית לוד

העירייה משקיעה מאות מיליונים בספורט

מה שנעשה בתחום הספורט בלוד ב-5.5 שנים האחרונות – הוא דרמטי. ההשקעה הכספית שהעירייה השקיעה  עבור שיפור וחידוש מתקנים ישנים, הקמה של מתקני ספורט חדשים, תמיכות כספיות לעמותות הספורט, הגברת כוח האדם והקצאת משאבים למרוץ לוד וכדומה. מדובר בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. אני לא מכיר ערים עם צ'ק פתוח לקדם את התחום", הוא חושף, ומעניק את מלוא הקרדיט לראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, לחבר המועצה אריה לוי, מחזיק תיק הספורט, למנכ"ל העירייה, אהרון אטיאס וכמובן לצוות האגף: מנהלי התחומים והמתקנים – פיני חן, מאור חמרה, אהרון זיתון שמוליק גבע, שבו כהן ומזל טייב.

לקראת סיום, מציג מנהל האגף מאיר אליהו את החזון של אגף הספורט: "לשנות את תרבות הספורט והמודעות לפעילות גופנית בקרב כל הגילאים". הוא פונה אל תושבי לוד: "יש בעיר לא מעט מתקני ספורט. אני כמה לראות יוזמות של תושבים העוסקים בפעילות חופשית גופנית – הליכה, ריצה, שחיה, משחקים וכדומה. רוצה לראות את המתקנים במרחב הציבורי מלאים בשימוש של ילדים, בני נוער ומבוגרים. היום הגענו למצב שכל המגרשים מוארים ומונגשים זמינים ובטוחים".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...