Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ליתי בדש, מנהלת בית הספר 'גני אביב' בלוד: "היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר"…

ליתי בדש, מנהלת בית הספר 'גני אביב' בלוד: "היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר"…
תמונות ארכיון

עשרות שנות וותק הביאה איתה מנהלת בית הספר 'גני אביב' עת נכנסה לתפקידה. לא פלא, כי המוסד החינוכי על 438 תלמידיו, קיבל את שמו הטוב, ההולך לפניו • צוות הוראה שמשקיע את מרצו בחינוך, לימודים ויחס בין אישי המהווה פתיח להצלחת התלמיד בחיים • קבלו הצצה לנעשה בין כותלי בית הספר, עם הווי מיוחד בשעות הלימודים • ליתי בדש, מנהלת בית הספר: "כולם שטים ומובילים סירה אחת – הורים, מורים ותלמידים" • לכתבה המלאה >>>

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
עיריית לוד

בקמפוס רחב, הצבוע בירוק מכרי דשא מטופחים וספסלים נוחים הפזורים לרוב, שוכן לו בית הספר 'גני אביב' בלוד, שהוקם בשנת 1996, לפני 23 שנה. בקמפוס, ארבעה מבנים גדולים שקירותיהם צבועים בציורי מרגוע, בהם בשלוש כיתות לימוד ואחד עבור הצוות והמנהלה. ב-17 כיתות שבמוסד, לומדים 438 תלמידים, ועובדים בו 50 אנשי צוות מהשורה הראשונה.

את ביה"ס מנהלת ביד רמה ליתי בדש (55) מזה כשלוש שנים , כשאחריה וותק רב בחינוך. בעבר, היא ניהלה מוסד חינוכי בעיר רחובות ואף כיהנה כמנהלת מחלקת יסודי באגף החינוך של העירייה. גם במקסיקו היא הספיקה להתגורר חמש שנים מטעם משרד החינוך והסוכנות היהודית, שם תרמה מניסיונה ומרצה, לבית הספר המקומי. בדש, בעלת תואר ראשון ושני והכשרת מנהלים. בסך-הכל, יש לה 31 שנות קילומטרז' של וותק בתחום החינוך.

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
תמונות ארכיון

יש חיוך – יש לימוד

ה"אני מאמין" שלה הוא: 'נולדנו קודם כבני אדם ורק לאחר מכן להיות מורים ומנהלים'. היא דואגת לטפח בחוזקה את הפן הבינאישי בבית הספר. כשיש לה ביקורת בונה, היא לא תצעק – היא כן תעיר בזמן ובמקום הנכון, הערה אשר תבנה את התלמיד. היא מאמינה כי אם יהיה חיוך גדול על פניהם של התלמידים והמורים, טוב להם, נעים להם – וכך ניתן להשקיע בלימודים. כך כולם יתנו מעצמם בפן הפדגוגי.

בכל בוקר, פותחת המנהלת את היום במערכת הכריזה עם ברכת 'בוקר טוב' והודעות חשובות שצריך להעביר לתלמידים. מיד לאחר מכן, יעמדו התלמידים בכיתותיהם וישירו את המנון 'התקווה' בעמידה.

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
עיריית לוד

תלמד: כי מה ששלי – שלך

כאשר נכנסה בדש לתפקידה, היא יזמה את תכנית 'פיתוח מקצועי', ובו יושבות המורות יחד במעגל ועובדות על העצמה אישית בלמידה. כל אחת משתפת ומלמדת את האחרות במה שהיא טובה יותר, מבינה יותר, וכך כולן מקבלות האחת מהשנייה. אגב, משרד החינוך מכיר בזה לגמול השתלמות עבור המורות. מה שיפה הוא, שאת הרעיון החדירו הצוות בתלמידים, וגם הם לומדים בכיתה האחד מן השני – במעגל חברתי. מעבר לרווח המקצועי וההשכלתי, מקבלים המשתתפים גם זווית אישית לקבלה מהאחר. ליד משרד המנהלת, יש ארונית המוצגת לראווה עם גביעים ומדליות לרוב. רבים מהתלמידים מתחרים בתחרויות ספורט ארציות ובכל שבוע, ביום שישי, הם מציגים זאת לחבריהם ומספרים על כך.

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
עיריית לוד

הורה-מורה-תלמיד

"שלושה בסירה אחת", אומרת בדש. היא מתכוונת, כי חובה שתהיה שותפות הדדית וטובה בין ההורים – המורים – התלמידים, ששטים יחד בסירה אחת. כולם חייבים להיות מעורבים ופעילים בחיי המוסד.

המבנה הארגוני של ביה"ס משתנה כל פעם בהתאם לצורך. נבנות קבוצות חדשות ואנשים מקבלים אחריות, ושמחים לקבל זאת – במטרה לקדם הישגים ואקלים מיטבי בבית הספר.

"היעד שלי", מציינת המנהלת, "שהילד יהיה מאושר". היא רוצה להמשיך לשמור על הישגים גבוהים, עם אווירה נוחה לתלמידים ולמורים. היא זורקת בערגה, כי "לפני זמן קצר ביקרה אצלנו אשת מקצוע מחוץ לעיר, וכשראתה את התלמידים, אמרה: "לא ראיתי בחיי בית ספר שילדיו מחייכים ומאושרים כל העת"…

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
עיריית לוד

החלום? הוגשם ומתגשם!

"החלום שלי התגשם", אומרת בדש ברצון. "ראיתי בחלומי בית ספר שהוא ירוק וצומח וילדים נינוחים ופנויים ללמידה לצד אנשי צוות שרק מוכנים תמיד להושיט יד ולעזור ולהתקדם. מהבחינה הזאת – החלום קיים והוא ממשיך להתגשם".

הווי בית הספר

בשיחה עם המנהלת שנערך במשרדה, שמענו מעט על ההווי המיוחד הקיים במוסד אותו מובילה. והנה הצצה לכמה מהן: 1. בוקר של שירה – כמה פעמים בשנה יעמדו תלמידי בית הספר ברחבת המוסד וילמדו שירים של גדולי המוזיקאים, כגון – עוזי חיטמן, יהורם גאון, נעמי שמר ועוד, וישירו אותם יחד. כך הם נחשפים לתרבות המוזיקה הארץ-ישראלית. 2. אחת לשבוע מגיעה מדריכה מיוחדת עם כלבים מיוחדים ומעבירה שיעור לתלמידים מכיתות ג-ו, דבר המעניק להם טיפול רגשי והתמודדות עם מצבים רבים. 3. העצמת נציגי הפרלמנט –מועצת התלמידים ב'ני אביב' נקראת 'הפרלמנט'. בכל שנה הם יצאו לטיול פרטי, כאות תודה לפועלם ושלוש פעמים בשנה הם משתתפים בישיבת מורים, שם הם מקבלים במה אישית. 4. ה'בוסתן'– בחצר ביה"ס יש בוסתן עצי פירות, עם שבעת המינים (זית, רימונים ועוד) והוא משמש לחגיגת ט"ו בשבט, או לשיעורים עבור תלמידים המקבלים שיעור חיבור אל עולם האדמה. 5. טקס יום הזיכרון – בכל שנה נערך אירוע קהילתי לכל השכונה בחצר ביה"ס, שם מועלית מצגת על הנופלים הי"ד, בשיתוף עם תלמידי כיתות ז'.

היעד שלי – שהתלמיד יהיה מאושר
תמונות ארכיון

הזורעים בדמעה – ברינה יקצרו

צוות בית הספר והמנהלת, משקיעים את מיטב כוחם בתלמידים. לא פלא, כי כאשר תיכנס המנהלת לכיתה, יעמדו התלמידים לכבודה. לא, זה לא ביטוי של פחד, אלא של כבוד. רשמנו עוד כמה דוגמאות להשקעה המיוחדת בתלמידים: 1. תלמידי כיתות ג'-ה' בביה"ס לומדים תכנות ופיתוח חשיבה לוגית על ידי בניית משחקים במחשב. מצטייני כיתות ז'-ח' משתתפים בסטרטאפ שהמוסד החינוכי יצר עמו קשר, וכך הם מפתחים יוזמות חדשות. 2. בסוף כל יום חמישי מתקיימים חוגים פרטיים שביה"ס מפעיל לכיתות ד'-ה', עם שיעורי חקלאות, ערבית, בישול, כדורגל, משחקי חשיבה וכן ספרות וקלאסיקה בשפה הרוסית. 3. פעם בחודש נערך מפגש בית ספרי, בו מקבלים מצטייני החודש צל"שים על התנהגות חברתית טובה, תרומה לכיתה, הישג לימודי וכן הלאה. בקבלת הצל"ש, נוכחים בבית הספר ההורים שזוכים לנחת מילדם. 4. התלמידים משתתפים בפרויקט 'קשר אקי"ם', ולקראת החגים וימים מיוחדים, הם משמחים את הקהל במועדון לגיל השלישי, הסמוך לביה"ס. וה-5 והאחרון – אחת לשבוע מתקיים 'אימון תלמידים' עם שיחות אישיות בארבע עיניים של מנהלת או מורה, בו התלמיד מציב לעצמו יעדים וכתוצאה מכך – רואים שיפור גדול בהתנהגות וכן בציונים האישיים.

וזאת לתעודה

מנהלת בית הספר, ליתי בדש, מבקשת להודות לאנשים העומדים לצדה בכל ימות השנה, ודואגים לכל מחסורה. בראש ובראשונה – לראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, וממלא-מקומו ומחזיק תיק חינוך – יוסי הרוש, למנהל אגף החינוך בעירייה – שלום עזרן, למפקחת על ביה"ס – גילה חראזי, למנהלת מחלקת יסודי בעירייה – אורלי אביר לב. בנוסף, היא מבקשת להודות – לסגנית ולצוות הניהולי של בית הספר, עובדי ההוראה, צוות המנהלה, להורים והנהגת ההורים, שתומכים בעשייה החינוכית ונותנים בה אמון.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...