Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד: הולכים על עיר נקיה!

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

דרור נוזיצה, מנהל מחלקת התברואה בעיריית לוד: "שיתוף פעולה מלא של התושבים – יוביל לתוצאה של עיר נקייה" * 14 משאיות אשפה מסתובבות בעיר לוד יחד עם סיירות ניקיון ומעניקות איכות חיים סביבתית לתושבים בכל השכונות – מצפון ועד דרום • אין ספור מיזמים נעשים בכל שנה  בכדי לאפשר לתושבים רחובות נקיים ומטופחים • לא פלא, כי ערים אחרות באות ללמוד מהעיר שהמריאה עד לאיטליה להביא ציוד טכנולוגי משוכלל – על מהפך בתחום התברואה • הצצה לעבודתם של עובדי המחלקה בעירייה – ששמה לה לדגל להפוך את לוד ליותר נקייה • לכתבה המלאה >>> 

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

הכירו את מחלקת תברואה בעיריית לוד – המחלקה הגדולה והדומיננטית באגף התפעול. היא  פעילה במגוון רחב של נושאים, בהם: פינוי אשפה מכל רחבי העיר, טיפול בפינוי גזם, גרוטאות וכל פסולת גושית אחרת, על בסיס ימי פינוי קבועים ואזורים להם מחולקת העיר, ועוד. כחלק ממגמת השיפור הכוללת בעיר – שמה לה המחלקה לדגל להפוך את העיר לוד לנקייה יותר, ואף רותמת את התושבים לכך שעיר נקייה שווה איכות חיים.

את המחלקה מנהל דרור נוזיצה (46) אב ל-3 בנות, המשמש בתפקידו מזה שנתיים וחצי. בעל תואר בלוגיסטיקה וכלכלה, סא"ל במיל' במערך הטכנולוגי של צה"ל ומתגורר במושב עזריה.

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

איך הופכים את לוד לעיר נקייה?

נוזיצה: "בשנתיים האחרונות מחלקת תברואה עשתה שינוי של 180 מעלות ברמת השירות שהיא נותנת לתושביה, כשהתוצאה של שינוי זה – שלוד נחשבת לאחת מהערים הנקיות בישראל, בכל קנה מידה. הדרך להיות העיר הנקייה ביותר עוד ארוכה, אבל המסלול כבר נקבע ויש רק לצעוד בו כדי להגיע להישג זה".

אז איך זה קרה? נוזיצה מספר כי "לאחר סקר שנעשה בעיר בשנת 2017, הובן באופן ברור ששני מרכיבים משמעותיים בשירותים שמעניקה העירייה – מחייבים תגבור נוסף ומשמעותי: הביטחון האישי ונושא האשפה וניקיון העיר. בנושא הביטחון שודרג באופן ניכר מערך השיטור העירוני ומצלמות הביטחון, ובתחום עליו אני מופקד, התחייבתי לראש העיר עו"ד יאיר רביבו ולהנהלת העיר לשנות את המצב.

"בשלב הראשון למדתי את העיר, סיירתי בכל רחובותיה, חלשתי על כל השכונות באשר הן, החזקות יותר והחלשות. למדתי, עקבתי אחר התנהגות התושבים, הרגלי הצריכה ואופן השימוש במתקנים הפזורים ברחבי העיר. מאז, השגנו בשנתיים האחרונות – נהלי עבודה סדורים של פינוי, קמפיין הסברה ופרסום לתושבים, הרחבנו את ימי הפינוי, ייעלנו את מערך פינוי הגזם לימים מסודרים לכל שכונה, שילטנו והסברנו, ולצד זה הגברנו את האכיפה בשיתוף עם מחלקת האכיפה, כדי לתת מענה טוב יותר"

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

מאיטליה ללוד: מערכת פינוי אשפה הטובה בעולם

לעובדי עיריית לוד יש את משאיות האשפה החדישות ביותר בשוק, עם מנגנוני בקרה ופיקוח טכנולוגיים של שליטה בפינוי פחים אישיים ומכולות – כאשר הכל מצולם ומתועד ומאפשר להעניק את השירות הטוב יותר. "הובלתי משלחת לאיטליה בברכת ראש העיר ונסענו לבחון את הפינוי הרובוטי, טכנולוגיה בפינוי האשפה המופעלת כיום באופן בלעדי רק בעיר לוד. בשילוב הטכנולוגיה של רכב המפנה אשפה באופן מהיר יותר, יעיל יותר ובטיחותי – הוספנו את מערכת "איסוף אשפה 360",  המאפשרת למנהל לקבל תמונת מצב באון-ליין. המטרה: בעבר, היו מדלגים על פחי האשפה הביתיים ולא מפנים – אלא אם התושב מבקש. כיום, כל פינוי פח מצולם ואי פינוי, שולח הודעת SMS למנהל שדואג להחזיר את המשאית".

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

גאווה: ערים אחרות לומדות על תברואה מלוד!

מחלקת תברואה שמה לה למטרה לשנת 2020 – להמשיך לתת שירות ולהשתפר, להטמיע את הטכנולוגיה, להתקין מוטמנים רבים נוספים בעיר, ולהגביר את האכיפה. במחלקה רוצים לקבל את שיתוף התושבים בכדי לשמור על לוד נקייה. "בשנה זו נערוך שיחות רחוב רבות עם תושבים על איכות השירות, נמשיך את מיזם "יצאת נקי" ועוד. גם בשנה זו ערים רבות יבואו ללמוד מלוד על מערך פינוי מתקדם ואנו נמשיך להיות הסמן המוביל בתחום".

"80% מתושבי לוד מעריכים את הניקיון שלנו"…

"הציבור מתחלק ל-2 חלקים", אומר נוזיצה. " הרוב- 80% מהתושבים מאוד מעריך את עבודתנו – לא רואה בעובדים עובדים שקופים, מחמיא, מעיר ומאיר בטוב טעם ובהערות שבהחלט מקדמות אותנו. אך 20% מהציבור אותו קשה לרצות – לא חשוב כמה פעמים ננקה ונפנה, תמיד יהיה לו מה להעיר ולהציג דוגמאות שבדרך כלל אינן מדויקות ומסתמכות על תחושות בטן בלבד. אבל ניתן לראות ולחוש שהרוב כאמור מרוצים ומרגישים בשינוי וזה מעודד אותנו להמשיך ולהשתפר".

הוא מוסיף סיפור אחד מרגש שאירע להם: "קיבלנו קריאה מתושבת מבוגרת שהשליכה לתוך פח מוטמן שקית שבתוכה השיניים התותבות שלה. מיד הוצאנו סיירת ניקיון שנעלה את המוטמן כדי שלא יוכלו להמשיך ולהשליך אשפה לתוכו. תוך 10 דקות הגיע מנוף שהרים את המוטמן, שפך את תחולתו על הכביש, ויחד עם הגברת חיפשנו את השקית עם השיניים התותבות ומצאנו אותה.  היכולת לעזור לאישה המבוגרת – גרם לנו לסיפוק רב, שיכולנו לעזור בדבר קטן והאישה לא הפסיקה להודות ולברך אותנו. פעולות כאלה הן רבות ואנחנו משיבים פלאפונים, תכשיטים, מסמכים ואף כסף שנזרק בטעות וחוזר לבעליו".

לוד: הולכים על עיר נקיה!
עיריית לוד

המסקנה: בלי שותפות של התושבים – העיר לא תהיה נקיה!

לאחר כשנתיים וחצי של פעילות במחלקה, מרגיש המנהל דרור נוזיצה, כי יש עם מי לדבר. הוא מרגיש שקברניטי העיר ובראשם ראש העיר יאיר רביבו, מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, חבר המועצה אריה לוי ומנהל אגף התפעול יאיר גולדמן, יחד איתו באותה סירה, מובילים בנחישות את הצורך בעיר נקייה.

"אני מצפה מעובדי העירייה במחלקה שלי, להבין היום יותר מתמיד שההצדקה לקיומנו זה התושב שרואה בנו שליחו בשיפור איכות החיים בעיר, ועלינו לעשות את רצונו במסגרת המותר והאפשר, ולהעניק לו את השירות הכי טוב שהוא זכאי לו. מהצד האישי – התושב חייב להיות יותר מעורב, אכפתי, תרבותי ולסייע להגיע להישגים טובים יותר.

"אני די מתוסכל מזה שאני יכול בבוקר להבריק רחוב וכבר בצהריים חלק מהתושבים יתעלמו מההנחיות ויעשו כל מה שבא להם והרחוב יראה רע, כי הוציאו גזם שלא ביום פינוי, או שהוציאו לרחוב סלון ישן ללא התחשבות ביום פינוי, או השליכו גחלים בוערות למתקן אשפה חדש וגרמו לו נזק גם סביבתי וגם רכושי. כל אלה חייבים להשתפר ואם אנחנו רוצים את לוד נקייה יותר ויפה יותר חייב להיות פה מאמץ משותף לנו ולתושבים ורק הסינרגיה הזו תביא לשיפור".

נוזיצה מסיים ומבקש למסור לציבור התושבים בלוד: "מחלקת תברואה היום שמה לה ליעד את חשיבות השירות לתושב וכך נפעל גם בשנים קדימה. לפנינו מיזמים רבים, רעיונות וחידושים להם נוכל רק "כשיחד נשמור על לוד נקייה".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...