Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יום השלום הבינלאומי נחגג השנה לראשונה בלוד

יום השלום הבינלאומי נחגג השנה לראשונה בלוד
עיריית לוד

יום השלום הבינלאומי  מוקדש לשלום עולמי ובמיוחד להיעדר מלחמות  ואלימות. את היום חגגו לראשונה ב-1982 והוא נחגג על ידי אומות רבות ומס' רב של קבוצות שוחרות שלום.

כדי לחנוך את היום, מצלצלים בפעמון השלום היפני במטה האו"ם בניו-יורק, כאשר השנה, לראשונה, נשמעו צלילי הפעמון היפני כמה שעות קודם לכן בקרית אדם שהינו מרכז מחקר, לימוד, אבחון וטיפול בעיר לוד.

יום השלום הבינלאומי
עיריית לוד
יום השלום הבינלאומי
עיריית לוד

הפעמון שמשקלו כ- 350 ק"ג מיוצר ביפן מהתכת מטבעות ומדליות שנתרמו ממדינות שונות בעולם, בהן ישראל, התומכות במטרה נעלה זו כ-"תזכורת למחיר האנושי הכואב של המלחמה". על צדו נחרט, "יחי השלום העולמי המוחלט".

את הטקס החגיגי בהשתתפות כ- 100 מוזמנים, פתח אורח הכבוד וחתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ח, חבר הכנסת והשר לשעבר דוד לוי שהגיע הישר מבית שאן וציין בדבריו את היכרותו האישית והרגשית עם העיר לוד ותושביה, הדו- קיום והמרקם הייחודי שמתקיים בה, השינויים החיוביים והתמורות שעברה העיר וכן את התפעלותו הרבה מהמפעל האדיר שמתקיים בקרית אדם לוד וכי הוא מקווה שיוקמו בעתיד הקרוב מרכזים דומים גם במקומות נוספים במדינת ישראל הזקוקים לכך. נואם נוסף בטקס היה ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו שבירך בדבריו את הנוכחים ואת תלמידי התיכונים הערביים והיהודיים שנכחו בטקס וציין את הדו- קיום הטוב והמיוחד שקיים עשרות שנים בלוד, המושתת על יחסים של כבוד, סובלנות והערכה הדדית. בטקס נאמו נציגי תלמידים יהודים וערבים מתיכון עתיד למדעים לוד ופרלמנט הנוער העירוני שציינו בדבריהם את החיים המשותפים בעיר מעורבת ורב תרבותית. עוד נכחו בטקס ראש עיריית ראשון לציון ויו"ר הועדה הממונה על העיר לוד לשעבר מאיר ניצן ורעייתו נעמי, אורה ואיתן סטיבה הבעלים של קרן אנאתה, רענן קולקה, הוגה וראש התכנית הפסיכואנליטית "רוח- אדם", נציגי אגף החינוך והרווחה מעיריית לוד, מנהלי בתי ספר ונציגי תלמידי התיכונים בעיר, מטפלים ומנחים מקרית אדם.

את הטקס הנחתה שרית רשתי מנכלי"ת אנאתה, החברה לתועלת הציבור שתרמה להקמת המבנה המרשים  וציינה כי מקימו של הפעמון בקרית אדם הינו סמלי שכן מדובר במקום שהפך מחלום  למציאות בעיר המיוחדת לוד, שהינה מגוונת, רב תרבותית, מיקרוקוסמוס של  החברה הישראלית וסמל לדו קיום בין שלושת הדתות. הטקס הוקדש השנה לזכרו של שוחר השלום ומזכ"ל האו"ם לשעבר קופי עאנן ז"ל שהלך לעולמו בחודש אוגוסט האחרון .

בחלק  האומנותי של הטקס הופיעו זמרת האופרה הבינלאומית ותושבת העיר לוד איילת כהן בלווי הגיטריסט, היוצר והמפיק המוזיקאלי שי סובול שהנעימו את הטקס בשירי שלום מרגשים בשלושת השפות עברית, ערבית ואנגלית. בסיום הטקס הוזמן דוד לוי לצלצול פעמון חגיגי והנחת המודל הזמני לזכרו של קופי עאנן ז"ל שיהיה בעתיד מוטבע באופן קבוע על המקום המדויק שצל שעון השמש ייפול עליו מדי שנה  בתאריך ה- 21 לספטמבר בשעה 12:30 – שעת הטקס .

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...