Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טקס סיום קורס פראמדיקים נערך ל-111 פראמדיקים ופראמדיקיות במגן דוד אדום

טקס סיום קורס פראמדיקים נערך ל-111 פראמדיקים ופראמדיקיות במגן דוד אדום
צילום: דוברות מדא

טקס סיום קורסי פראמדיקים של מגן דוד אדום התקיים בקרית מד״א ברמלה, במעמד המשנה למנכ"ל מד"א אורן בלושטיין, סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפאל סטרוגו, מנהל בי"ס לפראמדיקים במד"א ד"ר שפיר בוטנר וסגנו חן ורמוס, מנהלי מרחבים וסגניהם ומכובדים נוספים. את הטקס המרגש הנחתה אתי ונטורה דאושין מאגף רפואה במד"א ובמהלכו קיבלו לא פחות מ-111 הבוגרים והבוגרות תעודות הסמכה.

בכל אחד משלושת הקורסים שהסתיימו נבחר חניך מצטיין, בהם ירין שטרית, בנימין טרנטו ושחר חזקלביץ. שלושה בוגרים נוספים מכל אחד מהקורסים נבחרו חניכי מופת, בניהם שוהם בן צור, דניאל אמזלג ורונן שונם הלוי.

אנט קרמר, יואב קהאן ושחר חזקלביץ, נציגי קורסי הפראמדיקים ייצגו את החניכים ועלו לבמה להודות למדריכים ולסגל בית הספר לפראמדיקים של מד"א על ההכשרה המקצועית והליווי האישי.

נציגת חניכי קורס הפראמדיקים בוקר 51, אנט קרמר: ״בקורס שלנו יש הכל מהכל. גברים ונשים. מבוגרים וצעירים. חילוניים ודתיים. ערבים ויהודים. אשכנזים ומזרחיים. עם כל המארג המיוחד הזה, התקיים קורס מדהים, של אנשים שאכפת להם אחד מהשני, עוזרים אחד לשני ומרימים אחד את השני כשצריך. אני גאה להיות כאן היום יחד עם חברי לקורס ומודה למדריכים שלנו על האוזן הקשבת ומסירות אין קץ״.

נציג חניכי קורס פראמדיקים בוקר 49, יואל קהאן: ״בקורס הפראמדיקים מלמדים אותך לעשות החלטות הרות גורל במאית שנייה, במטרה לעזור לאחר ולהציל חיים. בין אם אתה עובד או מתנדב במד״א, בשירותי ביטחון או בכל מקום אחר – מדובר במקצוע אינטנסיבי שתמיד מתגלגל ומתקדם. ביום אחד אתה יכול להביא חיים לעולם, להציל חיים של אחר לחלץ באדם בעת צרה ואז לחזור הביתה למשפחה ולהגיד שהיה עוד יום סטנדרטי בעבודה. אפשר לדעת איפה המשמרת תתחיל אבל אי אפשר לדעת איפה ואיך היא תגמר. ההקרבה למקצוע הזה היא גם של המשפחות של כולנו, בשמי ובשם חבריי אני מוקיר לכם תודה.״

נציג חניכי קורס פראמדיקים ערב 11, שחר חזקלביץ: ״הפראמדיק הוא חוליה חשובה וקריטית בהליך שרשרת ההישרדות של אדם שחווה אירוע רפואי חריף מחוץ לבית החולים. בין אם מדובר בטראומה, אירוע לבבי חריף, קוצר נשימה משמעותי או מצב פסיכוטי אקוטי, הפראמדיק יהיה שם. זכרו שלהיות פראמדיק זו זכות. תודה רבה למדריכים, למתרגלים ולכל מי שסייע לנו להצליח ולהציל חיים. שנה טובה"

נציג מדריכי קורסי המפראמדיקים של מד״א אלדר מלכה: "כל חניכי הקורסים שנמצאים כאן היום, כולכם, נמצאים בזכות עצמכם. אנחנו היינו שם בשביל ללמד, לתמוך, לסייע. אבל אם ללא ההשקעה והרצינות שלכם, אנחנו כמדריכים לא משנים דבר. תודה על הזכות לחלוק את הידע והניסיון שלנו איתכם. אין מאושרים מאיתנו בהצלחתכם. אנחנו גאים בכם ובהצלת החיים שלכם"

מנהל בית הספר לפראמדיקים במד"א ד"ר שפיר בוטנר: ״כל שלב ושלב בקורסים שלכם לווה באתגרים יוצאי דופן עליהם גברתם והנה אנחנו נפגשים כאן היום. בתפקיד הפראמדיק יש שליחות, את השליחות הזו תזכו לקיים בניידות לטיפול נמרץ של מד״א. אני מבקש לברך את כולכם בשמי ובשם בית הספר לפראמדיקים של מד״א ואגף הרפואה – שתהיה לכולנו שנה טוב ומשגשגת, שתזכו להציל בשנה הבאה עלינו לטובה כמה שיותר חיים.״

משנה למנכ״ל מד״א, אורן בלושטיין: ״כשפראמדיק מגיע לכתובת, האחריות שמוטלת על כתפיו היא מורכבת. להיות לבד בזירה, להיכנס לבית של משפחה ברגעים הכי קריטיים שלהם וברגעים הכי חשופים שלהם דורש חוסן נפשי, מיומנות, מקצועיות ובעיקר חמלה. הפראמדיקים שלנו הם חוד החנית ואנחנו מברכים אתכם. בזכותכם החוסן הלאומי של מדינת ישראל קיים נושם ואנחנו רואים את זה בכל יום ובכל שעה. עלו והצליחו."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "להיות פראמדיק במגן דוד אדום זה מישהו שעוסק 24 שעות בהצלת חיים וזה אתם. אתם מקצועיים ואתם ראויים להערכה רבה. אני מבקש גם להביע את הערכתי למשפחות שלכם ומבקש מהם סליחה על כך שהפראמדיקים שלנו יאלצו לעזוב אתכם באמצע אירוע משפחתי או משולחן שבת, למשמרת שהם צריכים להיות בה, בהסלמה או במשימה שאנחנו נבקש מהם לבצע. ללא התמיכה שלכם ספק אם הם יכולים למלא את התפקיד שלהם. תודה אחרונה לכם, הפראמדיקים החדשים העובדים והמתנדבים במד"א, אני מאחל לכם שתמשיכו להציל חיים. תודה רבה ושנה טובה."

צילום: דוברות מדא
צילום: דוברות מדא

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
טקס סיום קורס פראמדיקים נערך ל-111 פראמדיקים ופראמדיקיות במגן דוד אדום
טקס סיום קורסי פראמדיקים של מגן דוד אדום התקיים בקרית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
לדאוג לאסתטיקת חלל הפה שלנו
בשביל לדאוג לאסתטיקת חלל הפה בצורה טובה ואיכותית וללא נזק...
מה עושים במקרה של שבר בכף היד?
שבירת שורש כף היד יכולה להיות חוויה כואבת ומפחידה. טיפול...