Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השיטור העירוני – הסיירת המבצעית של לוד

השיטור העירוני – הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

חיזוק הביטחון האישי ואכיפת החוק והסדר בלוד הם מהיעדים המרכזיים של העירייה והמשטרה. תחום אכיפת החוק והסדר מגובש תוך שיתוף פעולה הדוק בין עיריית לוד ומשטרת לוד, הבא לביטוי בהובלה וברמת מעורבות גבוהה של ראש העיר ומפקד התחנה. תכניות הליבה בתחום זה כוללות את השיטור העירוני לצד מערך מצלמות הביטחון ומוקד רואה איתן דפנה, מנהל יחידת הפקחים בלוד: " קיימת עלייה ניכרת באיכות החיים של תושבי לוד, בעקבות פעילות השיטור העירוני אלי דיין – מנהל אגף הביטחון: השיטור העירוני הוא הלב הפועם של אגף הביטחון – סיירת מטכ"ל של ביטחון העיר לוד" מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, יוסי הרוש: "השיטור העירוני מהווה גורם חשוב באכיפת החוק והסדר ראש העיר יאיר רביבו: "נמשיך לעבוד כתף אל כתף עם המשטרה במשימות חיזוק הביטחון האישי ואכיפת החוק והסדר בלוד".

 

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד
הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

השיטור העירוני בלוד, הוקם כפיילוט בלוד במרץ 2011. המדובר בנוכחות מוגברת של כוח אכיפה בלוד המורכב מפקחי עירייה ושוטרים , המסיירים ברחבי העיר ברכבים וקטנועים, מפגינים נוכחות ובולטות ופועלים מדי יום, 24 שעות ביממה, תוך גילוי אפס סבלנות גם כלפי עבירות קלות כבחמורות.

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

שיתוף פעולה בין גורמי הפיקוח של העירייה לבין שוטרי תחנת לוד, נותן מענה מתאים ויעיל לתרחישים השונים זאת בשל הפעלת סמכות מקבילה ע"י שוטר מכוח החוק מחד וע"י פקח עירוני מכח חוקי העזר מאידך. שיתוף הפעולה מהווה מכפיל כוח, נותן את התחושה כי קיימת הקפדה על חוק וסדר בעיר.

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

במרוצת השנים מאז החל לפעול, טיפל השיטור העירוני בעשרות אלפי אירועים, דוחות תנועה וחנייה, הורדת רכבים מהכביש, דוחות איכות סביבה, דוחות בגין השלכת פסולת בנייה, צואת כלבים, מניעת וונדליזם והקמות רעש בגנים ובפארקים, מניעת הפרעות לסדר הציבורי, סיורי נוכחות ובולטות, ועוד ועוד..

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

כח השיטור העירוני, מסתייע בין היתר במערך מצלמות הביטחון העירוני שהקימה העירייה, הכולל מוקד עירוני רואה חדש וממוגן ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר. המצלמות משדרות  "חי" למרכז שליטה ובקרה, במטרה לאפשר התערבות ולתת מענה מידי לכל אירוע חריג. כל פנייה מטופלת מידית, 24 שעות ביממה, תוך שיתוף פעולה וחלוקת אחריות עם המשטרה.

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

פעילות ותחומי אחריות של השיטור העירוני:  ביצוע סיורי יום / לילה בפארקים ובמרכזים העירוניים, אכיפת חוקי התכנון והבנייה וכן חוקי איכות הסביבה ורישוי עסקים, טיפול במשליכי פסולת, סיורי נוכחות ובולטות, אבטחת מוקדים ציבוריים בהם השוק העירוני, מניעת ונדליזם בגנים ציבוריים ומוסדות חינוך, מניעת הפרעות לסדר הציבורי, מניעת עישון במקומות ציבוריים, מניעת רעש  לרבות ירי אסור בחתונות, צמצום שוטטות, התנהגות סיכונית ומניעת אלימות של בני נוער ברחובות העיר, פעילות כנגד נהיגה פראית ומסוכנת, אבטחת אירועים, הכוונת תנועה ואבטחת עבודות בכביש, ומתן מענה מהיר ויעיל לקריאות התושב, ותגובה אפקטיבית ומהירה למקרי הפרות סדר.

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

מערך האכיפה העירוני בהובלת המשרד לביטחון הפנים פועל בערים ברחבי הארץ לעריכת רפורמה מהותית בפעילות ובפריסת כוחות שיטור ופיקוח עירוני, במטרה להביא כאמור לשיפור משמעותי בתחושת הביטחון של אזרחי ותושבי המדינה, ולחיזוק וייעול האכיפה והפיקוח העירוניים.

לדברי איתן דפנה, מנהל יחידת הפקחים בשיטור העירוני בלוד: "אני חש כי יש עלייה ניכרת באיכות החיים של תושבי לוד, בעקבות פעילות השיטור העירוני, בעיקר בנושאים הקשורים לוונדליזם במקומות ציבוריים, הקמות רעש בתוך השכונות ועוד. כידוע, לוד זאת עיר מורכבת שחיים בה יהודים, מוסלמים, נוצרים, ולשמחתי הרבה אנו נוקטים בגישה שירותית לכולם ומרגישים את הפידבק הטוב מהתושבים. גם בפארקים הרבים ברחבי העיר אנו רואים שינוי ניכר לעין, אם בעבר התושבים לא שמו דגש על ניקיון במרחב הציבורי היום הדברים השתנו והעיר נקייה יותר, כמו-גם הטיפול נגד הקמות רעש של קריוקי שבקע מבניינים ומבתים מסוימים והפריע לשאר תושבי העיר, כיום הנושא הצטמצם באופן ניכר ביותר לטובת תושבי העיר כולה".

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

שת"פ מצד התושבים

לדברי איתן התושבים עצמם פונים ומתלוננים על עבירות שונות- "הטלפון האישי שלי מוצף בפניות של תושבים המבקשים לדווח על עבירות, יש בהם כאלו המבקשים להישאר בעילום שם. נושא חשוב שאנו מקדמים הוא הגנה והצלה של בעלי חיים. עד לאחרונה פעלנו בשיתוף עם  ד"ר אור רז ז"ל שלחמה להצלת בעלי חיים בהם סוסים, גמלים, כלבים וחתולים. נושא מרכזי שאנו מטפלים בו היום הוא כמובן האכיפה של הקורונה, מסתובבים בעיר, עוסקים בפעילות הסברה ואכיפה לתושבים, ועושים גם ובעיקר בקרות בעסקים השונים, כל זאת כאמור לצד פעילות של משטרת ישראל בפיקודו של  פקד רועי סלם – מפקד השיטור העירוני וצוותו.

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

ליאור מזרחי, מנהל תחום מערכי אכיפה מגזריים במשרד לביטחון הפנים: "מערכי אכיפה עירוניים פועלים  ב- 67 רשויות ברחבי הארץ ואנו נמצאים כיום בשלבי הקמה מתקדמים בעוד 6 יישובים נוספים.  אני גאה בעבודה המאומצת של כוחות האכיפה המשולבים הפועלים יחד עם משטרת ישראל ועיריית לוד. אנו פועלים כל העת בהתאם למדיניות השר לביטחון הפנים לשיפור והגברת תחושת הביטחון של התושבים. אין ספק כי הסינרגיה המתבצעת בין הגופים יוצרת מכפיל כח משמעותי ואוזן קשבת לרווחת התושבים".

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, יוסי הרוש: "השיטור העירוני מהווה גורם חשוב באכיפת החוק והסדר, יחד עם מערך מצלמות הביטחון בעיר, מסייע בהגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר"

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד
הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: שיתוף הפעולה ההדוק של העירייה והמשטרה לרבות באמצעות השיטור העירוני, מתבצע תוך חלוקת אחריות וגיבוי הדדי. הפעילות הנחושה והעשייה המשותפת למשטרה ולעירייה ניכרת היטב בשטח ומשתקפת אף בתחושות הביטחון של התושבים, אשר יודעים שיש היום למי לפנות. נמשיך לעבוד כתף אל כתף עם המשטרה במשימות חיזוק הביטחון האישי ואכיפת החוק והסדר בלוד. יחד נחזק את לוד בע"ה כעיר בטוחה המקפידה על חוק וסדר בתחומה".

הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד
הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד
הסיירת המבצעית של לוד
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...