Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך תבינו שאתם זקוקים לגמילה מקצועית מההתמכרות שלכם?

איך תבינו שאתם זקוקים לגמילה מקצועית מההתמכרות שלכם?
קרדיט - Canva

אלכוהול נחשב בחברה המודרנית כמשקה חברתי משמח. אפשר להבין שחלק מהאנשים מתקשים להבדיל בין שתייה חברתית לבעיית שתייה ממשית. בנוסף, אלכוהוליסטים לא טיפוסיים נהנים מדעות מוקדמות שמחזקים את הכחשתם. התמכרות משפיעה על אנשים מכל הרקעים, ללא קשר למוצאם האתני, המגדר, המעמד החברתי או מידת ההשכלה שלהם. קשה לדעת אם למישהו יש בעיה של התמכרות לאלכוהול מכיוון שהיא משפיעה על אנשים מרקעים סוציו-אקונומיים שונים. זה לא קל להודות שיש לכם בעיית אלכוהול, והרבה יותר קשה לקבל שאתם צריכים לעבור גמילה מאלכוהול. עם זאת, השלכות עתידיות של אי ביצוע גמילה עשויות להיות מזיקות או אפילו קטלניות.

הסימנים לכך שאתם צריכים לעבור גמילה

ישנם מספר סימנים לכך שאתם צריכים לעבור גמילה מאלכוהול. אנשים קרובים אליכם הביעו דאגות זה הוא סימן לבעיה פוטנציאלית. כאשר אתם מרגישים ביקורת או נזיפה, קל להתעלם מהדאגות של הקרובים לכם ביותר. עם זאת, אל תבטלו את החששות שלהם באופן אוטומטי או תראו אותם כמוגזמים. אתם יכולים לסמוך על כך שהדברים שלהם מגיעים ממקום של דאגה אמיתית ורצון לראות אותכם מצליח לעבור בהצלחה גמילה אלכוהול. אם לאחרונה קבלתם ביטויי דאגה או דאגה מההתמכרות שלכם מאנשים אהובים, זה הוא אינדיקטור חזק שהגיע הזמן לקבל טיפול.

מה לעשות אם ההתמכרות פוגעת בכם פיזית או מביאה לפגיעה באנשים הקרובים לכם?

האם אי פעם הייתם כל כך שיכורים עד שפצעתם את עצמכם או מישהו אחר? אולי שברתם את היד בליל שיכרון, נכנסתם לקטטה, או שברתם משהו מהכלי בית? כל אלו הם תסמינים של התמכרות הזקוקה לטיפול מקצועי וסיוע בתהליך גמילה מאלכוהול. בנוסף, שתייה יכולה להגביר את ההשפעה של בעיות נפשיות כמו דיכאון. התקשרו למרכז גמילה שבטיא או השתמשו בטופס המקוון שלהם, אם אי פעם נאבקתם עם אתם מתמודדים עם בעיות התמכרות לאלכוהול, ולא יודעים כיצד להפסיק. למרות שאתם יכולים להרגיש שאתם לבד בנושא, דעו כי הצוות המקצועי של שבטי איתן לכם הרגשה חמה, משפחתית ועוטפת.

איך להפסיק את ההתמכרות ללא סימני גמילה קשים?

אתם בהחלט תחוו תסמיני גמילה אם ניסיתם להפסיק לשתות באופן עצמאי. במהלך התהליך את םיכולים להתחיל להרגיש תסמינים כגון כאבי ראש, בחילה, התכווצויות, פרנויה או עצבנות תוך מספר שעות לאחר המשקה האחרון שלכם. סימנים אלו מונעים ממכורים רבים לפנות לטיפול, אך הם גם מעידים על כך שהם זקוקים לסיוע. אתם יכולים לעבור את הזמן הזה עם תמיכה של תוכנית גמילה מאלכוהול של מרכז שבטיא, זה יעזור לכם להתגבר על ההתמכרות שלכם ולשמור על הפיכחון שלכם.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...