Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אושר בתהליך מואץ: פינוי בינוי ענק בלוד עם 3,600 דירות חדשות במרכז העיר

אושר בתהליך מואץ: פינוי בינוי ענק בלוד עם 3,600 דירות חדשות במרכז העיר
HQ ארכיטקטים

■ לוד יכולה לחייך: תכנית ההתחדשות העירונית הגדולה במרכז העיר, תצא לדרך יחד עם הפרדה מפלסית (גשר) מעל פסי מסילת הרכבת. הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור בהליך מואץ אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית ענקית בלוד. במסגרת התוכנית יהרסו 9 בניינים עם 250 דירות לטובת מגדלים חדשים שיגיעו לגובה של עד 23 קומות ■ ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "עוד יום היסטורי עבור העיר לוד. שכונת רמט ושרת כולל אזור התעשייה טלרד ושה"ל, הולכים לשנות את פניהם. לצד ההתקדמות בהסכם הגג והבאת תושבים ועסקים חדשים, ההתחדשות העירונית מהווה כלי משמעותי לצמיחת האוכלוסייה הוותיקה בעיר".

: פינוי בינוי ענק בלוד
HQ ארכיטקטים

התחדשות עירונית בלוד: הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שמקדמת תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, אישרה בשבוע שעבר להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית ענק לפינוי בינוי במרכז העיר לוד. במסגרת התוכנית יפונו 256 דירות לטובת כ-3,600 יחידות דיור חדשות וכן הסדרת תחבורה ותשתיות.

התוכנית מיועדת לשכונות הס ולאה גולדברג במרכז העיר, בין הרחובות שלמה המלך ממזרח, אבו חצירא ודוד ברוך מדרום, מסילות רכבת ישראל ממערב ורחוב אליהו גולומב מצפון. היא משתרעת על 350 דונם וכוללת קרקעות פרטיות ושטחים בבעלות העירייה. המבנים הקיימים יפונו לטובת מגורים, מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור וכן פארק עירוני חדש לאורך מסילות הרכבת.

: פינוי בינוי ענק בלוד
עיריית לוד

שכונת לאה גולדברג (ליד הספרייה לדורות) כוללת תשעה בניינים, ספרייה עירונית, מעונות סטודנטים של עמותת איילים, מועדון קשישים, שלושה בתי כנסת וחמישה גני ילדים. מתחם הס נמצא מצפון לשכונת לאה גולדברג וכולל אזור תעשייה ותעסוקה, בו פועלים בין היתר מפעל עלית, מוסכים, משרדים, מחסני לוגיסטיקה עירוניים, תחנת דלק וכן מגורים בלתי מוסדרים. התוכנית כוללת גם את התוואי הקבוע והזמני של ההפרדה המפלסית, המתוכננת לחבר בין רחוב דוד המלך לרחוב מיכה רייסר בגני אביב.

התוכנית כוללת 3,572 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-46 יחידות דיור לדונם, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 110 אלף מ"ר ושטחי ציבור בהיקף של כ-10,700 דונם. עקרונות הבינוי כוללים חזיתות מסחריות וציבוריות הפונות לרחובות הסובבים, וקומה שנייה שתשלב שטחי מסחר ותעסוקה. מעל להם מתוכננים בנייני המגורים בגבהים שונים, בגובה של 7-23 קומות.

בנוסף, היא כוללת יצירת פארק גדול לאורכה של מסילת הרכבת במתחם, הקמת הפרדה מפלסית מתחת לפסי הרכבת שתחבר את מרכז העיר למערבה, דבר עליו דובר 20 שנה, הוספת שטחי מסחר ותעסוקה ומיגון אקוסטי ייחודי. בתוך כך, מתוכננת רשת של עורקי תחבורה בלב העיר באמצעות תחבורה ציבורית , שבילי אופניים והולכי רגל לתחנת הרכבת החדשה.

: פינוי בינוי ענק בלוד
HQ ארכיטקטים

המהלך יצא לדרך לפני כשנה. התוכנית היא יוזמה של עיריית לוד והחברה הכלכלית לוד באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר ("המבואה"), ושותפים לה משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בתכנון של HQ אדריכלים ובניהול פז כלכלה והנדסה. מהיזמים נמסר כי התוכנית מקודמת בשיתוף דיירי המתחם ולאחר תהליך מקצועי ורציף של שיתוף הציבור.

 עו״ד זיו כספי, שמייצג את בעלי זכויות במתחם שהל המוגדר בתוכנית בייעוד של תעסוקה, ציין כי "מדובר בתכנית מרשימה במיוחד אשר מימושה מהווה בשורה של ממש לעיר לוד. צרוף המתחם ותכנונו באופן ששובצו בו לא מעט שטחים ציבוריים ושטחי תעסוקה, איפשר יצירת תכנית מאוזנת וכלכלית הכוללת שטחי ציבור מספקים ושטחי משרדים ומסחר אשר יניבו לעירייה הכנסות מארנונה".

שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, שמייצגת את אחד מבעלי הקרקע הגדולים בפרויקט, מצפה כי התוכנית תאפשר ליצור שינוי משמעותי לעיר. "לוד היא עיר חשובה במרכז הארץ, במיקום מצוין ועם דרכי גישה לאזורי תעסוקה רבים בגוש דן. על אף יתרונותיה הרבים היא נשארה מאחור מסיבות שונות ולא זכתה לאותה הצלחה, ביקוש ופיתוח שקיבלו שכנותיה. הפרויקט הנוכחי והאצת תהליכי התחדשות עירונית נוספים בלוד יביאו לדעתי לשינוי משמעותי בשנים הקרובות".

יו"ר הוותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר, מסר כי "פעילות הוותמ"ל בשנת 2019 נפתחת בקידום תוכנית להתחדשות עירונית בלוד. התוכנית מהווה אבן דרך היסטורית לעיר לוד, ומטפלת בשכונה של מבנים ישנים במצב תחזוקתי ירוד ובאזור תעשיה ישן ומוזנח. במקומם יוקמו מבני מגורים ותעסוקה אשר צפויים לשדרג את איכות החיים של התושבים המתגוררים בשכונה, תוך ניצול המיקום המרכזי בעיר בסמיכות לתשתיות התחבורה, ובכך גם להגדיל את מלאי יחידות הדיור באזור הביקוש ולהביא לחיזוק וחידוש מרכז העיר לוד".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר כי זהו "עוד יום היסטורי עבור העיר לוד. אחרי דיון של 10 שעות בועדה הארצית לתכנון ובנייה במסגרת הותמ"ל אושרה היום להפקדה תכנית פינוי-בינוי ממשלתית ענקית בשכונות רמט ושרת כולל אזור התעשייה טלרד ושה"ל. לי באופן אישי יהיה מרגש לראות את אזור ילדותי נהרס ומתחדש, להיפרד מריחות פולי הקפה של מפעל קפה-קו הסמוך וכמובן מבית הספר "הבנים" ומגני הילדים שהפכו לסמל. אבל הכל למטרה טובה, שכן תוך שנה מהיום יסתיימו בע"ה כל ההליכים והפרויקט ייצא לפועל. אני סבור כי לצד ההתקדמות בהסכם הגג והבאת תושבים ועסקים חדשים, ההתחדשות העירונית מהווה כלי משמעותי לצמיחת האוכלוסייה הוותיקה בעיר. המהלך במתחם הס-גולדברג יביא לשינוי חיובי ברמת הבינוי וברמה החברתית. זהו שלב נוסף בהפיכתה של לוד למרכז תחבורה ותעסוקה מרכזי בלב גוש דן".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...