במהלך השנה נערכו תלמידיי שכבה ד' בבית חינוך זבולון המר, לקראת מפגש משותף עם תלמידים בני גילם מבית הספר "אלראשדייה" בעיר.
הכנות אלה כללו מפגשים עם מדריכים אשר חשפו בפניהם את התוכנית, העלו בפניהם את המושג רב תרבותיות ועד כמה חשוב להיחשף לכך לטובת חיים משותפים המאפיינים את העיר לוד ואת מדינת ישראל.
המדריכים ערכו פעילויות המציגות את ערך קבלת האחר והשונה, העלו בפני התלמידים סיטואציות מן החיים ואופנים שונים לפתרונם. בהמשך נערכו שני מפגשים בין תלמידי שני בתי הספר, שהתקיימו בבית הספר זבולון המר, בהם החליפו ביניהם התלמידים הנרגשים, שלטים עם מסרים מעצימים בשפות העברית והערבית, שיחקו ביחד, רקדו ושרו שירים בשתי שפות, למדו על מאכלים מסורתיים ועוד.
מפגשים אלה הם הקדמה לקראת המפגשים בסוף השנה אשר בהם יתנסו תלמידי בתי הספר בחפירות ארכיאולוגיות בעיר, יעבדו בשיתוף פעולה מלא ויחשפו את ההיסטוריה העשירה וארוכת השנים של העיר לוד.
"אין ספק שבמהלך המפגשים ילמדו התלמידים להכיר ולהיפתח האחד בפני השני, יכירו זה את עולמו של זה, יגלו תרבות ושפה אחרת, ילמדו להכיר ולהבין שיש מקום כאן לכולם בדרך ארץ, כבוד הדדי ובעיקר בשיתוף פעולה מלא" אמרה מנהלת בית הספר, איריס נעים, אשר מסרה את תודתה לד"ר תקווה ברכה, מנכלי"ת עמותת "אפשר אחרת", ונאדיה זקות, רכזת הפרוייקט שבזכותן פרוייקט זו ממשיך לפעול במהלך שנים רבות בין בתי הספר, וכן למחנכות בתי הספר: כרמית חדד, הינדי טטלבאום, סוהא עבד אלחיי ושירין אלכאטר שמובילות את הפרויקט בכיתות תוך שיתוף פעולה.