Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כנס התנועה לאיכות השלטון: רביבו הפך את לוד למובילה מבחינת מנהל תקין

כנס התנועה לאיכות השלטון: רביבו הפך את לוד למובילה מבחינת מנהל תקין
עיריית לוד

אתר וואלה מסקר את פעילות התנועה לאיכות השלטון בישראל, הנאבקת בין היתר למען מינהל תקין ברשויות המקומיות. ביום שני השבוע, קיימה התנועה לאיכות השלטון את הכנס בלוד, לאחר כנסים דומים שבוצעו ברחבי הארץ. את הידיעה שפורסמה בוואלה כתבה העיתונאית דנה ירקצי וכך היא מציינת: "אחרי שהפך את לוד למובילה מבחינת מנהל תקין, ראש העיר יאיר רביבו הגיע לכנס של התנועה לאיכות השלטון. בנוסף לרביבו, איש ליכוד המקורב לנתניהו, מתמודדים גם חבר מועצה מטעם סיעת בת של "העבודה" ופעיל בחברה הערבית המתחרה ברשימה הוותיקה יותר של המגזר".

כנס התנועה לאיכות השלטון בלוד
עיריית לוד

לא מצביעים שחיתות: המאבק למנהל תקין בזירה המקומית הגיע ללוד. פחות מחודש לפני שתושבי לוד ילכו לקלפיות, עשרה מתמודדים למועצה, מתוכם שלושה המתמודדים על ראשות העיר, השתתפו ביום שני בכנס "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

במהלך הכנס אמר ראש העיר המכהן עו"ד יאיר רביבו כי "לפני 5 שנים עמדתי והבטחתי לתושבים שהם לא יפתחו טלוויזיה ויראו את ראש העיר שלהם נחקר. ובגלל זה אני מקדם את כל נןשא המנהל התקין".

מערכת הבחירות בלוד נחשבת למנומנמת, כששלושה מועמדים בלבד הגישו את מועמדותם לראשות. ראש העיר הנוכחי, יאיר רביבו, נבחר ב-2013 מטעם סיעת הליכוד לאחר שבע שנים שבהם העיר נוהלה תחת ועדה קרואה של משרד הפנים בגלל ניהול כושר ברמה הארגונית והכספית. עצם בחירתו של רביבו הביאה לתושבים את התחושה שסוף סוף יש שם ופנים למי שעומד בראשם. מדובר באחת הוועדות הקרואות הארוכות בתולדות המדינה, שאותה ניהלו שלושה מנהלי ועדות – אריה ביבי, אילן הררי ומאיר ניצן.

רביבו הגיע לזירה הפוליטית בלוד לאחר שמונה על ידי ניצן להיות מנכ"ל העירייה בתקופת הוועדה הקרואה. בשנת 2013 החליט שר הפנים דאז גדעון סער לפזר את הוועדה הקרואה, ולוד הלכה לבחירות. רביבו ניצח בסבב הזה את חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו. אחרי שנה בתפקידו זכתה לוד בפרס הניהול התקין של משרד הפנים – לראשונה בתולדותיה.

מאז, מתגאה רביבו כי היא זוכה בכל שנה בפרס הזה, כשלוד הפכה לדוגמה לעיר שהייתה במקום הנמוך ביותר מבחינת מנהל תקין והפכה לדוגמה ומופת. רביבו, איש ליכוד, נחשב כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו והוא שימש בבחירות הארציות האחרונות כאחד מראשי המטה של נתניהו בבחירות לכנסת.

בנוסף אליו, מתמודד גם משה בונפיל, בן 58, מטעם "מגדלור", סיעת בת של מפלגת העבודה.  מתמודד נוסף הוא פכרידין שרעייה מרשימת "אללד בלדנה", מהנדס בנייה וקבלן עצמאי הפעיל בחברה הערבית. לטענתו, הוא הקים את הרשימה בחודש ספטמבר השנה בעקבות תחושה של אכזבה, היעדר ייצוג וחוסר שקיפות מצד הרשימה הערבית המאוחדת, "אל נדא אל ערבי".

בנוסף למתמודדים לראשות העיר, גם שורה של מועמדים ומועמדות למועצת העיר, בהם שימי אדיאזשווילי ("לוקחים אחריות"), יוסי הרוש ("הבית היהודי"), אליהו ממן ("עשיה באמונה"), אליוירה קוליחמן ("לוד ביתנו"), רפי יקותיאל ("יש עתיד" ו"כולנו"), פרג' אבן פרג' ("אל נידא אל ערבי"), מיכל חן ספיר, טל לינוי ועו"ד מאיר אסולין ("ש"ס").

בכל עיר שבה מתקיים הכנס המתמודדים גם מציגים את תפיסתם בנושא טוהר המידות והשקיפות השלטונית ברשויות המקומיות. כחלק מהאמנה שעליה הם חותמים, הם מתחייבים להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד הם מתחייבים לאמץ עקרונות ליישום המאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגורה ולהימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה וממינויים פוליטיים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...