Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחלקת הגיל הרך למען קידום המסגרות הפרטיות בלוד

מחלקת הגיל הרך למען קידום המסגרות הפרטיות בלוד
תמונת אילוסטרציה

עיריית לוד החלה בקידום היישום של "חוק הפיקוח על המעונות הפרטיים". ע"פ החוק כל מסגרת שבה 7 ילדים ומעלה בגילאי הינקות מחויבת להוציא אישור הפעלה  ממשרד העבודה והרווחה. לוד הצטרפה לפיילוט של משרד העבודה והרווחה המאציל סמכות גם לרשות המקומית מול מפעילי מסגרות לגיל הרך. העיריה נותנת  זו השנה השלישית מיוזמתה,  הדרכות למטפלות גם במעונות היום המוכרים, העוסקות במתן כלים להתמודדות עם הילדים ויצירת אקלים מיטבי במעון

 

בעיריית לוד עוקבים בדאגה אחר האירועים העולים בתקשורת בתחום המסגרות הפרטיות, ופועלים לספק מענים שיבטיחו את ביטחונם של ילדי העיר.

כחלק מעבודת התיכלול של תחום הגיל הרך בגילאי לידה- 3 באגף לשילוב חברתי, החלה העירייה בקידום היישום של "חוק הפיקוח על המעונות הפרטיים". ע"פ החוק כל מסגרת שבה 7 ילדים ומעלה בגילאי הינקות מחויבת להוציא אישור הפעלה  ממשרד העבודה והרווחה.

על מנת להבטיח את איכות המסגרות הפרטיות וביטחונם של הפעוטות , לוד הצטרפה לפיילוט של משרד העבודה והרווחה המאציל סמכות גם לרשות המקומית מול מפעילי מסגרות לגיל הרך, תחום שעד כה היה באחריותו הבלעדית של משרד העבודה והרווחה. בפיילוט שבו משתתפות רק 10 רשויות מקומיות , תקבל העירייה סמכויות פיקוח ובקרה על המסגרות הפרטיות .

במח' הגיל הרך לא המתינו והחלו במיפוי המסגרות הפרטיות הפועלות בעיר, לאורך השנה האחרונה, על מנת לקדם את תהליך אישורם מול משרד העבודה והרווחה וכן על מנת להציע להם ליווי והדרכה.  נערכו מפגשים עם מפעילי מסגרות שנענו לקריאה ,נתנה הסברה לגבי חוק הפיקוח החדש וכן התקיימה חשיבה על דרכי פעולה  משותפות.

העיריה יזמה וסבסדה קורס עזרה ראשונה וקורס להתנהלות בטוחה למנהלי המסגרות הפרטיות , שהונגשו לתוך העיר, כחלק מתכנית השתלמויות רחבה ומקיפה .

העיריה נותנת  זו השנה השלישית מיוזמתה,  הדרכות למטפלות גם במעונות היום המוכרים, העוסקות במתן כלים להתמודדות עם הילדים ויצירת אקלים מיטבי במעון. כמו כן פועלת בשיתוף עם הארגונים המפעילים לקידום הסמכת מטפלות במכללת "עתיד" בעיר.

אנו קוראים לפעוטונים פרטיים להצטרף לתהליך ההסדרה וליהנות מחשיפה בפרסומי העירייה השונים. קישור להצטרפות ניתן למצוא באתר העירייה.

לציבור ההורים אנו ממליצים לבדוק האם המסגרת אליה הנכם מעוניינים להירשם עומדת בתנאי החוק ונתונה לפיקוח. רשימת המסגרות המוכרות בלוד מופיעה באתר העיריה (תחת תחום הגיל הרך), כמו גם פרטים על מענים נוספים רלוונטיים.

האגף לשילוב חברתי מטפל בתלונות בהתאם לחוק חובת הדיווח ובפניות הורים העוסקות במסגרות השונות. הורים ומפעילי מסגרות עד גיל 3 מוזמנים לפנות למח' הגיל הרך לקבלת מענה במייל [email protected]

בעיריית לוד מקדמים את חוק הפיקוח על המעונות הפרטיים. (
תמונת אילוסטרציה
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...