Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תרופות לירידה במשקל

תרופות לירידה במשקל

הכל על תרופות לטיפול בהשמנה

כל מי שאי פעם ניסה להפחית ממשקלו, יעיד ללא כל היסוס כי לרדת במשקל זה עניין לא קל, אך על אחת כמה וכמה קשה מאוד לשמור על ההישג לאורך זמן.

אולם אין מה לקחת את זה אישית, משום שכבר הוכח מחקרית מעל כל צל של ספק ,כי מרבית האנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר לא יצליחו לשמור על משקלם החדש (לפחות לא בלי טיפול בהשמנה). תמיד, לאחר תקופה מסוימת, כל מה שהצליח לרדת בדם, יזע ודמעות – יעלה בסופו של דבר בחזרה. מסיבות אלו, אנשים רבים המתמודדים עם מחלת ההשמנה חשים שהם לא יכולים לנצח במערכה ללא תרופות לטיפול בהשמנה או במקרים קיצוניים – ניתוח בריאטרי.

מקור doctor-raz.co.il

כיום קיימות הוכחות מדעיות מבוססות לכך שמנגנונים ביולוגיים בגוף בהכרח פועלים כדי לגרום לנו לחזור למשקל ההתחלתי שלנו. מדובר במנגנונים הישרדותיים, שממשיכים לפעול גם חודשים רבים אחרי ההפחתה במשקל. הם מעלים את רמות הרעב והתיאבון, ובכך גורמים לנו לאכול הרבה מעבר ממה שנדרש עבור תחזוקת הגוף. בנוסף, הגוף מאט את קצב הירידה במשקל ומפנה פחות קלוריות לשריפה ויותר אנרגיה לאגירה ברקמות השומן. אתם גם תגלו שלאחר כל ניסיון לירידה במשקל שלא צלח, העלייה הבלתי נמנעת במשקל תהיה מהירה ומשמעותית יותר. מנגנונים אלו הופכים את הירידה במשקל ושימור התוצאות למשימה מאתגרת, ובדיוק עליהם עובדות תרופות לירידה במשקל.

סובלים ממשקל עודף? גלו אם תרופות לטיפול בהשמנה יכולות לסייע לכם

לא כל עלייה במשקל תאפשר להסתייע בטיפול תרופתי, משום שהוא מיועד לאנשים הסובלים מעודף משקל חמור או השמנת יתר. אלו מצבים המוגדרים בישראל ובעולם כמחלה, שהשכיחות שלה גבוהה מאוד, עד כדי כך שהיא מכונה המגיפה של המאה (40% מהאנשים בעולם סובלים מהשמנה). זוהי מחלה מסוכנת, משום שהיא מקושרת לאחוזים גבוהים של מחלות נלוות, חלקן קשות, וגם לשיעורי תמותה גבוהים.

כיום ארגוני הבריאות מאפיינים עודף משקל והשמנת יתר על פי מדד מסת הגוף (BMI).

הוא מחושב כמשקל בקילוגרם, המחולק בגובה במטרים בריבוע. מי שנמצא בטווח BMI   25 – 29.9 יוגדר כבעל משקל עודף,  ומי שיש לו ערך BMI שווה או גבוהה מ-30 יוגדר  כלוקה בהשמנת יתר. תרופות לטיפול בהשמנה מיועדות לאנשים עם BMI  30 ומעלה וגם לאנשים עם BMI 27  ומעלה שיש להם לפחות גורם סיכון אחד למחלות נלוות (כגון סוכרת, יתר לחץ דם וכו\') .

כיצד תרופות לטיפול בהשמנה פועלות בגוף?

השמנה חולנית מהווה תחום שנחקר רבות בשנים האחרונות, והתגלה כי היא נגרמת משילוב של גורמים גנטיים , ביולוגיים, הורמונליים, סביבתיים ואפילו מיקרוביאליים – אשר גורמים לשיבוש האיזון בין צריכת הקלורית לשריפת הקלוריות.

התרופות מסייעות בשלושה מצבים עיקריים: כשיש קושי להפחית במשקל, כשיש קושי לשמור על הירידה במשקל לאורך זמן וגם כשיש קושי לעצור או למתן עלייה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי.

בישראל יש 5 תרופות מאושרות, שהוכחו כיעילות ובטוחות לטיפול בהשמנה במחקרים קליניים נרחבים. תרופות לטיפול בהשמנה יכולות לסייע להפחית 5-15% מהמשקל, תוך איזון מדדי מחלות נלוות. הן עובדות על המנגנונים המטבוליים וההורמונליים בגוף שגורמים להשמנה, כגון ע"י חיקוי הפעילות של הורמון השובע, או הגברת הפרשת חומרים במוח שגורמים לדיכוי התיאבון והפחתת תחושת רעב ואף להוצאה אנרגטית גוהה יותר. יש גם תרופה חדשנית שתורמת לדיכוי הכמיהה למזונות שונים. רופא המתמקצע בטיפול בהשמנה יתאים את התרופה באופן אישי למטופל. לעיתים הוא ישלב בין מספר תרופות תוך התאמת מינונים מדויקת, כדי למקסם את הצלחת הטיפול. תרופות לטיפול בהשמנה מקנות יתרונות רבים להצלחת התהליך ולשימור התוצאות בטווח הארוך, בזכות השליטה על התיאבון והרעב, שמאפשרת הסתגלות לתהליך השינוי העמוק בכל הקשור לתזונה ולאורח החיים.

מאמר זה נכתב על ידי רז הגואל, רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ- 15שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...