Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תפקידיו של עורך דין מקרקעין

תפקידיו של עורך דין מקרקעין
קרדיט - Freepik

עורך דין מקרקעין מספק שירותים שונים הקשורים לנדל"ן. אחד השירותים החשובים שהוא נותן הוא ליווי עסקת נדל"ן, בין אם לליווי הקונה ובין אם ליווי המוכר וכמובן ייצוגם מול הצד השני או מול הרשויות אם צריך. ביצוע עסקת נדל"ן הוא עניין מורכב וכולל שלבים שונים ובירוקרטיה כך שליווי עורך הדין נדרש כבר מהבדיקות שיש לבצע לפני הכניסה לעסקה. עורך דין מקרקעין מלווה ומייצג קונים גם מול קבלן כשמדובר על רכישת דירה מקבלן, בין אם בניהול מו"מ לגבי החוזה ובין אם בכל הקשור לאכיפתו בהמשך. הוא גם מטפל בכל הקשור להתחדשות עירונית. בתור עורך דין תמא38 הוא מלווה את הדיירים מתחילת התהליך ומסייע בכל הנדרש, בין אם בהתמודדות מול דיירים סרבנים, ניהול מו"מ מול היזם או הקבלן, ייצוג במקרה שהוא אינו מקיים את המוסכם בחוזה ועוד.

מדוע חשוב שפרויקט התחדשות עירונית ילווה בעורך דין מצד הדיירים?

פרויקטים של התחדשות עירונית, בין אם פינוי בינוי ובין אם תמ"א 38 הם מורכבים וממושכים. כאשר מדובר על פינוי בינוי הדיירים צריכים להתפנות לחלוטין מדירתם ולקבל מקום חלופי. הדבר יכול להיות כרוך בלא מעט בעיות, אם הגורם האחראי למגורים החלופיים לא ידאג לסגירת כל הפינות ולכך שהדיירים יקבלו את מלוא התנאים המגיעים להם. עורך הדין ייצג אותם בכל הנדרש. גם עורך דין תמא38 ייצג את הדיירים מול הרשות המקומית ומול היזם בכל סעיף בחוזה שאינו חד משמעי וכאשר ישנו חוסר בסעיפים לטובת הדיירים. אמנם בפרויקטים אלה פעמים רבות הדיירים נשארים לגור בביתם אך רמת החיים שלהם יורדת משמעותית באותו זמן. גם כאן עורך הדין יוודא שישנה התחשבות בדיירים ואם ישנה פגיעה משמעותית מדי הוא יראה איך ניתן לשנות את ההסכם לטובת הדיירים.

מדוע כדאי שעורך דין לענייני ירושה יתמחה גם במקרקעין?

הדבר אמנם אינו הכרחי אך כאשר עוסקים בענייני ירושה, כדאי לבחור משרד עורכי דין צוואות וירושות שיהיה לו ניסיון גם במקרקעין. הסיבה לכך היא שאצל רבים חלק מרכזי בעיזבון הוא נכס, בד"כ הדירה בה התגורר המוריש.  ישנם חוקים שונים לגבי דירות המועברות בירושה בכל הנוגע למיסוי ובכלל הטיפול המשפטי בנושא כולל פרוצדורות הקשורות לענייני ירושה וכאלה הקשורות לענייני מקרקעין. לכן, התמחותו של עורך הדין בשני התחומים תסייע מאוד להעברת הנכס בירושה באופן חלק. אם עורך הדין הוא גם נוטריון, לדבר יש יתרון נוסף בכל הקשור לאימות מסמכים או מתן שירותים נוטריוניים אחרים.

עו"ד טל שחורי מתמחה בדיני מקרקעין ובדיני צוואות וירושות ובעל ניסיון רב בתחום. מעבר לכך הוא גם נוטריון ומספק שירותים נוטריוניים שונים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...
איך מטפלים נכון באקנה אצל מבוגרים?
פצעי אקנה בעור הפנים בגיל מבוגר פוגעים באיכות החיים עם...