Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תמיכה בעידן ה'קורונה': בעיריית לוד מושיטים יד לעסקים בעיר

תמיכה בעידן ה'קורונה': בעיריית לוד מושיטים יד לעסקים בעיר
עיריית לוד

עידן ה'קורונה' גרם לכך שבמדינת ישראל היו למעלה ממיליון אזרחים מובטלים, לצד עסקים רבים אשר נקלעו למשבר כלכלי קשה – וחלקם אף פשטו רגל, לאחר שלא יכלו לעמוד במצבם הכספי העגום. בשל כך, הקימה עיריית לוד 'סיירת עסקים' ואף העניקה הטבות ועמדה לצדם – בעת הצורך.

בסיירת זו פועלים כיום שלושה צוותים של סטודנטים מ"תוצרת הארץ" שיצאו לעסקים בשטח ויעסקו במספר תחומים: הראשון – צירוף עסקים ל'כרטיס סטודנט' – אותו יזמה מנהלת אגף תכנון ופרויקטים בעיריית לוד, שירן בוקרה-ג'רבי. השני – צירוף עסקים ל"סופרלוד" – פורטל העסקים של לוד. והשלישי – מיפוי נתונים וצרכים של העסקים בתחומים שונים, כגון: ליווי בקבלת מענקי מדינה בתקופת 'קורונה', סיוע בהקמת "חנות מקוונת" ועוד. הסיירת תפעל בשלב זה בעסקים שבמרכז העיר, הקניון וסביבת העיר העתיקה ורחוב הרצל, ותעבוד בשת"פ עם מנהלי הרובעים ומנהל הקניון עמרי סער.

סגן מנהל אגף לקידום ורישוי עסקים בעיריית לוד, ברוך סילבר: "בנושא סיוע לעסקים בקבלת מענקי קורונה – נוכחנו לדעת שישנם עסקים רבים שמגיע להם מענק בעקבות הקורונה, אך מסיבות שונות לא פונים לממש אותה. הקמנו צוות משותף לסטודנטים מכפר הסטודנטים 'איילים' יחד עם רואת-חשבון שהתנדבה לנושא זה. הצוות התחיל לפעול במתכונת פיילוט בשכונת גני אביב, בתאום עם מנהל הרובע דודו לומרמן. הוצאנו מכתב לעסקים ובוצע סיור משותף בעסקים שבסביבת המרכז המסחרי. הופתענו לטובה מכך שעסקים רבים כבר פנו בעצמם לרשויות בעניין זה, ועל כן אנו בודקים אזורים אחרים להמשך הפיילוט".

תמיכה בעידן ה'קורונה'
עיריית לוד

סילבר מוסיף: "יש לנו את קבוצת הקורונה בעסקים שחברים בהם מספר בעלי עסקים ותפקידים ברשות המקומית, כמו חברי מועצה אודליה ארז ואריה לוי יחד עם רקפת סלע מנהלת מחלקת ההכנסות במיסים – ויחד הובלנו מהלכים". גם בארנונה – רוב העסקים בעיר קיבלו שוברי תשלום מעודכנים עם הזיכויים המגיעים להם, בהתאם להנחיות הממשלה.

המשוב שהתקבל בימי ה'קורונה' מבעלי העסקים בלוד עד כה, היה חיובי מאוד – על המהירות שבה העירייה ביצעה את הזיכויים, אך העיקר היה על ההחלטה לזכות את העסקים הזכאים באופן מידי ומהיר, וללא בירוקרטיה מסובכת. "עד כה, לא התקבלו אצלי תלונות או השגות בעניין זה, וככל שיגיעו, נדע לטפל בהם", מציין סילבר.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "מלבד אזרחי המדינה שנפגעו בריאותית מנגיף ה'קורונה', או שכירים שהוצאו לחל"ת וקיבלו מענקי אבטלה למחייתם, אל לנו לשכוח את בעלי העסקים שנפגעו כפליים – גם ללא הכנסה כספית למחיית בני-ביתם, וגם החובה לעמוד בתשלומים, חובות ספקים ושאר הוצאות שוטפות של תזרים מזומנים".

רביבו מוסיף, "דאגנו שבעלי העסקים בלוד יזוכו במידית על שוברי תשלומי הארנונה בחודשים בהן העסק לא עבד בשל משבר ה'קורונה', דבר שללא ספק הקל על אנשי העסקים. אנו עומדים לצדם גם בימים אלו – ומנסים לעזור להם להתמודד עם מצבם הכלכלי".

תמיכה בעידן ה'קורונה'
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...