Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שר החינוך רפי פרץ בפתיחת שנת הלימודים בלוד: ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד

שר החינוך רפי פרץ בפתיחת שנת הלימודים בלוד: ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

השר שמע סקירה מפי מנהלת ביה"ס, איילה קליין, על הצלחתו של ביה"ס ועל המהפכה שעבר בשנים האחרונות, משיעור זכאות לבגרות שעמד על ממוצע של 40% ב-2011/2 וטיפס ל-93% ב-2018, נתון אשר מציב את ביה"ס בצמרת התיכוניים במדינה, זאת לצד שיפור משמעותי במדדי האקלים הבית ספרי.

ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

"זו קורת רוח גדולה מאוד לנו כאנשי משרד החינוך, לבוא לכאן ביום הראשון ללימודים ולראות כאן בי"ס מצוין שעושה עבודה טובה לקידום החינוך בעיר. מרשים מאוד מה שאני רואה כאן, ואני שמח מאוד על ההזדמנות להיות כאן, לאחר שהתארחתי כל השבת בלוד וראיתי כיצד ערך הערבות ההדדית מתקיים בלוד, הלכה למעשה", אמר השר פרץ והתייחס בדבריו לקהילת הגרעין התורני בלוד, לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחה תושבת העיר, רנה שנרב הי"ד, "מצאתי כאן קהילה שבה כולם אחים, חברים, בגובה העיניים, נעזרים זה בזה".

בהתייחסו לערך המרכזי של החינוך אמר הרב פרץ: ״סובלנות היא חשובה אך ערבות הדדית היא הבסיס של העם. ערך הערבות ההדדית זו גולת הכותרת של החוסן החברתי, החינוכי וביטחוני שלנו במדינה, זהו הדגל שאנו צריכים להניף, שמחתי לשמוע על ההתקדמות של ביה"ס ועל הערכים שביה"ס מחנך אליהם. זה שאנחנו מצליחים להוציא תוצר חינוכי וערכי כל כך מובחר, זו ברכה גדולה מאוד, למנהלת, למורים, ובראש ובראשונה לתלמידים".

בשיחתו עם תלמידי בית הספר, אמר השר: ״במדינת ישראל לא תהיה תקרת זכוכית לאף ילד. אנחנו ניתן שוויון הזדמנויות לכולם. לא משנה איפה נולדת ולמי, מערכת החינוך צריכה לתת לך את הכלים להצליח בכל תחום שתרצה ורק השמיים הם הגבול״.

ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

נושא נוסף שעלה מצד התלמידים היה היחס לציונים. בעניין זה הדגיש השר: ״משרד החינוך אינו בית חרושת לציונים. אנחנו לא יצרני הציונים של מדינת ישראל. אנחנו קודם כל באים לחנך. לחנך זה להוציא תלמידים ממלכתיים יותר, מנהיגים יותר, ערכיים יותר, אכפתיים ופועלים יותר״.

בסיום דבריו אמר פרץ: ״בחינוך, אין תלמיד שלא מצטיין במשהו. וצריך להדגיש בכל ילד את הנקודה המיוחדת שלו, ואם מורה או מנהל לא מצליח לגעת בנקודה זו – הוא לא ראוי להיות בתפקידו. תלמיד צריך לומר – 'זה המורה שלי. זה המנהל שלי'. וזאת החברה שאנו צריכים. אתם מוציאים תוצר חשוב לחברה הישראלית. תרימו את הכבוד העצמי והדגל. תציבו רף ותעזרו לתלמיד להעביר את שרביט החינוך גם לדור הבא״.

בהתייחסו ללוד אמר השר לראש העיר: "אני מכיר היטב את העיר לוד ואני רואה אותה מתקדמת ומתקדמת ומתקדמת וכובשת את המקום שלה. בהצלחה!"

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...