Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שכונה חדשה ואיכותית תוקם בלוד מול יער בן שמן

שכונה חדשה ואיכותית תוקם בלוד מול יער בן שמן
עיריית לוד

■ עיריית לוד, חברת "דירה להשכיר" ו"כלכלית לוד" עומדות מאחורי התכנית, שאושרה בשבוע שעבר בותמ"ל. המהלך יביא להקמת שכונה חדשה ויוקרתית בלוד בהיקף של 4,530 יחידות דיור, בלב אזור ביקוש ובסמוך לצירי תחבורה מרכזיים ■ המשמעות: תוך כמה חודשים יחל השיווק של הדירות באמצעות מינהל מקרקעי ישראל ■ בצמוד לשכונה מתוכנן "פארק הנחלים", פארק עירוני ענק הכולל אגם על גדות נחל גזר בשטח של כ- 180 דונם לרווחת התושבים ■ ראש העיר יאיר רביבו: "בשורה אדירה לתושבי לוד. נהפוך את העיר לאחד היעדים האטרקטיביים בישראל"

שכונה חדשה ואיכותית תוקם בלוד
אלונים גורביץ´ אדריכלים
שכונה חדשה ואיכותית תוקם בלוד
עיריית לוד
שכונה חדשה ואיכותית תוקם בלוד
אלונים גורביץ´ אדריכלים

הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (ותמ"ל) אישרה להפקדה את התכנית להקמת השכונה החדשה בלוד, בסמוך למושב בן שמן. התכנית היא יוזמה של עיריית לוד וכלכלית לוד והוגשה לוועדה על ידי חברת "דירה להשכיר". מדובר בשכונה בהיקף של 4,530 יחידות דיור בבניה רוויה (מגדלים של עד 25 קומות). השכונה מתוכננת כשכונה מודרנית וירוקה, ומאופיינת בהתייחסות אורבנית מתקדמת תוך מתן דגש רב לתושבים ולהולכי הרגל.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר כי "זו בשורה אדירה לתושבי העיר. אחרי מאמץ רב של העירייה, כלכלית לוד ושותפינו בממשלה, הצלחנו להביא להקמת שכונה איכותית חדשה בלוד. במרכזה של השכונה פארק ענק ואגם, הצופה ליער בן שמן. זהו שלב נוסף ביישום הסכם הגג של לוד. התכנית תעצים את העיר מבחינה חברתית וכלכלית ותמצב אותה כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר באזורי הביקוש של ישראל. נמשיך לקדם את העיר לוד, להרחיב אותה ולהביא אלינו משפחות צעירות".

מנכ"ל כלכלית לוד, בן מיוסט, ציין כי "העיר משתנה לטובה. לצד תהליכי הפיתוח וההתחדשות בעיר, קמות להן לאחר תהליכים מאוד מורכבים שכונות חדשות. אישור התכנית הוא שלב נוסף בהתקדמות הסכם הגג לוד, אשר נחתם בשנה החולפת בין ממשלת ישראל לעיריית לוד ולכלכלית לוד בהיקף של כ-7 מיליארד ₪. ההסכם והמהלכים השונים הופכים את לוד לאחת הערים האיכותיות והצומחות בישראל".

בצמוד לשכונה מתוכנן "פארק הנחלים", פארק עירוני ענק על גדות נחל גזר בשטח של כ- 180 דונם לרווחת התושבים. המתחם יכלול שיקום של נחל גזר והקמת אגם גדול ואקולוגי. כמו כן מתוכננים בשכונה פארקים נוספים, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ומוסדות חינוך לרווחת התושבים. השכונה תרושת בשבילי אופניים, ותחובר לעיר לוד במספר גשרים הן לרכב והן להולכי רגל. בשכונה מתוכננת מערכת פינוי אשפה פניאומטית לרווחת התושבים.

השכונה החדשה תשב על צומת נחל איילון ונחל גזר, ממזרח לכביש 40 , צפון לשכונת "גני יער" בלוד ובקרה לכביש 443. עם סיום הליכי התכנון, צפוי להתחיל שיווק של יחידות הדיור. האכלוס העתידי של השכונה יתרחש בשנים 2022-2023.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...
פרויקט "אופק רחב" יוצא לדרך: משרד הביטחון חתם על ההסכם עם חברת 'שיכון ובינוי' להקמת המחנה הרב-חילי הגדול הבא של צה"ל ובו הבקו״ם החדש, סמוך לרמלה
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וחברת שיכון ובינוי,...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...