Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רשות שדות התעופה הודיעה על שינוי במסלולי ההמראה עקב שיפוץ המסלול הראשי לתקופה של 5 שבועות המשמעות: רעש המטוסים מעל לוד חוזר. עיריית לוד: נמשיך במאבק!

רשות שדות התעופה הודיעה על שינוי במסלולי ההמראה עקב שיפוץ המסלול  הראשי לתקופה של 5 שבועות  המשמעות: רעש המטוסים מעל לוד חוזר. עיריית לוד: נמשיך במאבק!
עיריית לוד

בעקבות ההודעה נפגש ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו בדחיפות עם מנהלי רשות שדות התעופה: "נמשיך במאבק ככל שיידרש"!  רשות שדות התעופה: "במטרה להקטין את החשיפה לרעש המטוסים שיגרם בתקופה זאת לחלק מהישובים בהם גם העיר לוד, הוחלט לבצע את עבודות התחזוקה בתקופה המאופיינת בירידה חדה בפעילות התעופתית, עם סיום חגי תשרי. נעשה כל שביכולתנו לקצר את זמן העבודות".

ראש העיר יאיר רביבו מוביל את ההפגנה מגיע לכל תושבי לוד לישון בשקט
עיריית לוד

לפני כחודשיים כזכור, חסמו תושבי לוד את הכניסה לנתב"ג במחאה על רעש המטוסים. את צעדי המחאה הוביל ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, נגד שר התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית, בדרישה להתערבות והחזרת מערך ההמראות והנחיתות בנתב"ג, בהתאם לתוכנית שהייתה בעבר – כך שתפחת באופן דרמטי תנועת המטוסים מעל שמי העיר. "תושבי לוד אינם מוכנים יותר לסבול. רעש המטוסים הוא מטרד קשה הפוגע בבריאותנו ובאיכות חיינו. הרעשים החזקים האלה גורמים לנו ולילדינו להפרעות שינה, מתח, עייפות ולנזקים בריאותיים מצטברים. אנו דורשים מרשות שדות התעופה להחזיר את מערך ההמראות והנחיתות הישן" אמר ראש העיר.

ואכן בעקבות צעדי המחאה, ביצעו ברשות שדות התעופה שינויים שהפחיתו באופן ניכר את רעש המטוסים מעל שמי לוד.

עם זאת, ביום ראשון הקרוב, 27.10.19, צפוי רעש המטוסים מעל לוד לחזור למשך חמישה שבועות, עד ל-5.12.19, כך עפ"י הודעת רשות שדות התעופה, וזאת בשל סגירת מסלול ההמראות הראשי של נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), כחלק מעבודות תחזוקה תקופתיות של המסלול.

בנמל התעופה בן גוריון פועלים שלושה מסלולים, היוצרים ביניהם צורת משולש, המאפשרת גמישות יחסית בהפעלתם. מסלול ההמראה הראשי (08-26) "המסלול השקט" באורך 4,062 מטר, מסלול הנחיתות הראשי (12-30) באורך 3,112 מטר ומסלול נוסף (03-21) באורך 1,780 מטר המשמש בשנים האחרונות לנחיתות. סביר להניח שרוב ההמראות יעברו למסלול 12-30, מה שיגרום למטוסים לטוס בעת ההמראה בגובה נמוך מעל יישובי עוטף נתב"ג בהם כאמור גם העיר לוד.

בהודעה שפרסמה רשות שדות התעופה, נמסר כי "בשל הצורך בביצוע עבודות תחזוקה תקופתיות על מסלול 08-26 , יסגר מסלול זה, המשמש כמסלול ההמראות הראשי של נתב"ג, לפעילות תעופתית בין התאריכים 27.10.19-5.12.19. עבודות התחזוקה על מסלול זה, שרובד לאחרונה בשנת 2010, נדרשות לאור מצבו ההנדסי ולאחר שנצפו בו נזקים המחייבים טיפול דחוף".

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו יחד עם מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, היועמ"ש אבנר יוסף ומנהל היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד, עדן שמעון, נפגשו בדחיפות עם מנהלי רשות שדות התעופה. ראש העיר הבהיר כי המאבק במטרד רעש המטוסים יימשך ככל שיידרש. "בכל פעם מציינים סיבה אחרת, פעם זה אירועים חריגים הנוגעים לבעיות בקליטת GPS, פעם זה עבודות תחזוקה על המסלולים, או התמודדות עם רחפנים במרחב, ופעם זה בשל חציית להקות יונים שינו את מסלולי ההמראה באופן שפוגע בתושבי לוד. באביב ככל הנראה נשמע שוב שיבוצעו שינויים במערך ההמראות והנחיתות בשל נדידת הציפורים וגם במקרה זה נהיה ערוכים להמשיך במאבק עד אשר יימצא פתרון קבע שיפחית באופן דרמטי את רעש המטוסים מעל לוד".

ברשות שדות התעופה הסבירו הפעם כי במטרה להקטין את החשיפה לרעש המטוסים שיגרם בתקופה זאת לחלק מהישובים בהם גם העיר לוד, נקבע מועד ביצוע העבודות לאחר סיום חגי תשרי, כך שהעבודות תבוצענה בתקופה המאופיינת בירידה חדה בפעילות התעופתית. "תחילת העבודות במועד זה, לפני תחילת החורף והגשמים, תאפשר ביצוע העבודות ברצף, באופן שיבטיח עמידה בלוח הזמנים" אמרו ברש"ת. "במהלך אי השמישות המבצעית של מסלול 08-26 , יפעל נתב"ג בתבנית תפעול חריגה בהתאם לשיקולי בטיחות טיסה, תוך שרשות שדות התעופה תעשה כמיטב יכולתה לקיצור לוחות הזמנים של תקופת העבודות וחזרה לתבנית התפעול כפי שהייתה ערב תחילת העבודות".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...