Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שילוב טכנולוגיה בקלינאות תקשורת

שילוב טכנולוגיה בקלינאות תקשורת
קרדיט לתמונה: FREEPIK

׳תקשורת׳ חיונית ליצירת יחסים בין בני האדם. כל המחשבות, הרעיונות והרגשות שלנו באים לביטוי באמצעות מיומנויות השפה, הדיבור והתקשורת. ׳תקשורת׳ כוללת שימוש באמצעים מילוליים ולא-מילוליים, כדי לבטא את המחשבה הרצויה. מצב של הפרעות בדיבור ובשפה מפריע לתקשורת יעילה ועלולה לשבש את החיים של ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות אלה.

אם אתם מתעניינים בלימודי תואר בקלינאות תקשורת, מצפה לכם קריירה מרתקת שמחוללת שינוי בחיי ילדים ומבוגרים המתמודדים עם הפרעות תקשורת, וזקוקים לתמיכה ולטיפול שישפרו את בעיות הדיבור, השפה או הבליעה שלהם.

מטפל בקלינאות תקשורת יכול לטפל בילד פנים אל פנים או באופן וירטואלי, תלוי בצרכים וברמת המיומנות של המטופל. למרות שבדרך כלל עדיף שקלינאי תקשורת המטפל בילדים יפגוש אותם ישירות, האפשרות להשתמש בתמיכה טכנולוגית מסייעת לקלינאי התקשורת ולהורים במגוון רחב של דרכים.

במהלך הלימודים לתואר בקלינאות תקשורת בוודאי תגלו שהמעבר מטיפולים מסורתיים פנים אל פנים לטיפולים מקוונים, הפך נפוץ למדי מאז הקורונה. מה שמעניין זה שמחקרים הראו שהטיפולים מרחוק יעילים בדיוק כמו המפגשים האישיים. למרות שלאינטראקציה ולמשוב האישיים יש יתרונות רבים, נראה שעד שתסיימו את לימודי התואר, הטיפול המקוון או הטלפוני יהיה נפוץ למדי.

במה מועילה הטכנולוגיה לעולם קלינאות התקשורת?

הסיוע הטכנולוגי  מסייע לאנשים המתקשים להבין, לדבר, לזכור או לקרוא טקסטים כתובים, לקבל את הסיוע הדרוש להם. בין אם זו תוכנה לזיהוי דיבור או עזרים וירטואליים אחרים, הטכנולוגיה מקלה על אנשים לתקשר ולהביע את עצמם ביעילות.

קלינאי תקשורת משתמשים בדרך כלל בתמונות כדי לעזור לילדים לתקשר או לבצע בחירות. כעת הם יכולים לעזור לילדים להסתגל לטאבלט ולעזרי תקשורת אחרים המציעים צבעים וצלילים שמושכים את הילדים לתרגל ולשפר את השפה והדיבור שלהם.

  • יש אפליקציות המספקות לתמונות המוצגות על המסך, אפשרויות להוספת אודיו או להקלטת קול.
  • יש אפליקציות של כן/לא עם כפתורים להפעלה ולתגובות למה שהם שומעים. ילדים שלומדים באופן חזותי מגיבים היטב לתמונות ולאפקטים החזותיים במכשירים החכמים הללו.
  • יש גם אפליקציות המשתמשות בתמונות ובמוזיקה לסירוגין, כדי להשאיר את הילד דרוך וממוקד, תוך שהן מספקות לו מילים מושמעות.

הילדים יכולים להשתמש באפליקציות אלה גם מחוץ למפגשים עם קלינאי התקשורת, כשהם לבד או עם ההורים, וכך ללמוד, לתרגל ולהאיץ עוד יותר את ההתקדמות שלהם.

  • סיוע טכנולוגי, כמו ה-AAC (Augmentative and Alternative Communication), עוזר לילדים לפתח מיומנויות תקשורת ומשפר את יכולת השפה שלהם במצבים שונים.

חווית למידה מותאמת אישית

קלינאי תקשורת המשלב טכנולוגיה בהליך הטיפולי מציע אסטרטגיה ללמידה רב חושית. כפי שתלמדו במהלך התואר בקלינאות תקשורת, למידה רב חושית מסייעת הן למטפל והן להורים למצוא את טכניקת הלמידה היעילה והמתאימה ביותר לילד.

יתרון נוסף של למידה רב חושית נעוץ בכך שהילד נחשף לשיטות חושיות שונות, שיכולות להיות שימושיות בגילוי תחומי החוזקה והחולשה שלו. חוץ מזה, מכשירים חכמים נמצאו כיעילים מאוד ללומדים חזותיים ושמיעתיים. זה בתורו יכול להפחית את רמות הלחץ של הילד המתקשה, ולאפשר לו להתרכז בפעילויות, ולזכור טוב יותר את החומר הנלמד.

שיפור המעורבות והמוטיבציה

משחקים וסרטוני אנימציה זמינים היום באינטרנט בחינם. קלינאי תקשורת יכולים לשלב אותם בטיפולים. אמצעים אלה יהפכו את תהליך הלמידה למעניין יותר ויעזרו לסייע לילד לשפר את כישורי השפה שלו.

הטכנולוגיה יכולה לתרום גם לשיפור הביצועים של ילדים שלא מגלים עניין רב בכרטיסי תמונות. קלינאי תקשורת יכולים להפוך את המפגשים לאינטראקטיביים ולמהנים יותר, ובכך להפוך את הלמידה לקלה יותר. כל אותם משחקים ופעילויות משפרים את הלמידה ועוזרים למטפל להתמקד במטרה בצורה ממוקדת יותר במהלך המשחק.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...