Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שוטר תפס אתכם על נהיגה במהירות מופרזת?

שוטר תפס אתכם על נהיגה במהירות מופרזת?
מקור pixabay

הרכבים החזקים של ימינו גורמים לכך שרובנו עוברים את המהירות המותרת מבלי לשים לב לכך. הבעיה מתחילה כאשר נתפסים על ידי שוטר או מצלמת מהירות, שכן אז מתחילה שרשרת תהליכים שעשויה להסתיים בקנס, נקודות חובה ואף שלילת רישיון. שוטר תפס אתכם על נהיגה במהירות מופרזת? להלן כל המידע שיעזור לכם להתמודד עם רשויות החוק באופן היעיל ביותר.

שוטר תפס אתכם על נהיגה במהירות מופרזת?
מקור pixabay

נהיגה במהירות מופרזת – הגדרת החוק ודרכי הענישה

נהיגה מעל המהירות המותרת אסורה לפי החוק. ההנחה היא שמהירויות גבוהות מגבירות את הסיכוי לתאונה ואף מחמירות את תוצאותיה. בהתאם לזאת קבעה המדינה מהי המהירות המותרת בכל כביש בישראל, כאשר נהיגה מעל למהירות זו טומנת בחובה ענישה שנקבעת על פי גובה הסטייה מהמהירות המותרת בדרך המדוברת. במילים אחרות, ככל שעוברים את המהירות המותרת בהפרש גדול יותר בקטע הדרך המסויים, כך הענישה חמורה יותר. למשל, אם נתפסים ע"י שוטר במהירות גבוהה של 21-30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או 26-40 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית, הרי שהדבר טומן בחובו אך ורק קנס של 250 שקלים ללא קבלת נקודות כלל וכלל.  נהיגה במהירות מופרזת בהפרשים גבוהים יותר, כבר תהיה מלווה בקנסות גבוהים הרבה יותר (עד 1500 שקלים), 10 נקודות רישום ואף שלילה מנהלית שמתבצעת בו במקום (ע"י קצין) או בתחנת המשטרה עד 72 שעות לאחר המקרה.

מה עושים אם נתפסים?

אם נתפסתם על מהירות מופרזת ע"י שוטר, ככל הנראה הוא השתמש באחת מהטכנולוגיות שמודדות את מהירות הרכב ללא צילום (דבורה, ממל"ז). בשיטת פעולה זו השוטר מכוון את המכשיר אל הרכב הנמדד, מזהה את המהירות ולאחר מכן עוצר את הנהג בו במקום לשם נתינת הדוח. אם נתפסתם, חשוב מאוד לאסוף  את כל חומר הראיות הקיים (הקלטות וצילומי וידאו, תיאור מסלול ומיקום מדוייק, פירוט של התנהלות השוטר ועוד) וליצור  קשר עם עורך דין תעבורה בעל ניסיון בתחום. עורך הדין ינסה לאתר ליקויים שונים בהתנהלות המשטרה ובכך להביא לביטול העבירה בעירעור אל מול המשטרה או בשלבים מאוחרים יותר, כאשר מבקשים להביא את העניין לדיון בבית המשפט. בידי עורך הדין מספר אפשרויות לכך, בין היתר הוכחת אי שמירת קשר עין במהלך המדידה בין השוטר לכלי הרכב, בעיות בכיול המכשיר המודד, בדיקות שמבוצעות ליד קווי מתח גבוהים (מה שמשפיע על סטיית המדידה), אי שימוש בחצובה (עבור מכשיר ממל"ז) וכמו כן, האפשרות לטעון כי אדם אחר נהג ברכב.

הצורך להתקשר עם עורך דין מקבל משמעות רבה יותר כאשר מדובר על נהיגה במהירות מופרזת הרבה מעבר למותר, שכן הדבר עלול להוביל לשלילה מנהלית של רישיון הנהיגה. השלילה עשויה להתבצע בו במקום ע"י קצין משטרה או כמקובל יותר, בהליך שימוע בתחנת המשטרה. במידה וזהו המצב, חשוב מאוד לפעול במהרה, לקבל ייעוץ מקצועי ע"י עורך דין ולא לנסות להגיע למשרדו של הקצין ללא ידע והכנה. משום שמדובר בהליך שמתבצע סמוך מאוד לאירוע (עד 3 ימים), יש להתכונן כמה שיותר מוקדם, לאסוף את הראיות ולטעון את הטיעונים הנכונים, וזאת על מנת למנוע התדרדרות של המצב – שלילת הרישיון ובמקרה היותר גרוע הגעה למשפט עם כתב אישום משטרתי.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...