Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רוצים לחסוך בעלויות הביטוח? זו השיטה

רוצים לחסוך בעלויות הביטוח? זו השיטה
קרדיט pixabay

קנייה של ביטוח רכב היא החלטה צרכנית משמעותית מאחר ומדובר בהוצאה של סכומי כסף לא מבוטלים, שיכולים להגיע לאלפי שקלים בכל שנה. כדי לחסוך בעלויות ביטוח הרכב ישנם מספר טיפים חשובים שלכל צרכן כדאי ליישם, כל אחד בהתאם לצרכיו השונים ונתוניו. 

ראשית, כדאי לבצע תיכנון מראש של רכישת ביטוח הרכב. השאלה הראשונה היא – איזה סוג של ביטוח רכב אתם רוצים לקנות? החלטה נכונה יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף, ומצד שני – החלטה לא נכונה יכולה לעלות לכם בהרבה מאוד כסף.

רוצים לחסוך בעלויות הביטוח? זו השיטה
קרדיט pixabay

סוגי ביטוח רכב

ישנם סוגים שונים של ביטוח רכב ולפני שאתם מתחילים את הרכישה עצמה עליכם להבין איזה סוג ביטוח אתם מעוניינים לקנות, מבין סוגי הביטוח הבאים:

ביטוח חובהזהו ביטוח שעליכם לקנות לפי החוק ואסור לכם לנהוג בלעדיו בכלל. הוא מכסה נזקי גוף בלבד – גם שלכם ושל הנוסעים ברכב שלכם, וגם של כל בן אדם אחר שאתם עלולים לפגוע בו במסגרת תאונת דרכים.

ביטוח צד ג'ביטוח רכב חלקי שמכסה עלויות של תיקון נזקים שנגרמו לרכוש של צד (לא אתם, ולא הנוסעים ברכב שלכם, אלא מישהו שפגעתם באוטו או ברכוש שלו עם הרכב שלכם. 

ביטוח מקיף – הסוג היקר ביותר של ביטוח  רכב, אשר כולל גם ביטוח צד ג', וגם החזר של עלויות תיקון הנזק שנגרם למכונית של בעלי הפוליסה, כולל נזקים כספיים שעלולים להיגרם בשל גניבת רכב, רעידות אדמה, שריפות וכדומה. בד"כ מומלץ רק לבעלי מכוניות חדשות או יקרות, בגלל העלויות הגבוהות שלו

משתנים חשובים בביטוח רכב

מחירי ביטוח רכב מושפעים מאוד מסדרה של קריטריונים שחברות הביטוח לוקחות בחשבון, וכדאי לברר אותם עם עצמכם עוד לפני שאתם מתחילים את תהליך רכישת הביטוח לרכב שלכם, למשל:

מי נוהג ברכב – כמה נהגים ינהגו בו, ומי הם יהיו? האם חוץ מהנהגים הקבועים יכול להיות שיהיו בו נהגים זמניים מדי פעם (כמו למשל ילד חייל שחוזר הביתה לעיתים רחוקות). או מיקרים שאתם משאילים את האוטו לחברים או קרובי משפחה? יש גם אפשרויות להוסיף נהג זמני לפוליסת ביטוח רכב במקרה הצורך, אך הדבר כרוך ביצירת קשר עם סוכן הביטוח או חברת הביטוח.

חדש תמורת ישן

כיסוי זמני לנהג צעיר

אם חלק ממי שאמור לנהוג ברכב נחשבים נהגים צעירים ונוהגים באוטו רק לעיתים רחוקות (כמו אותו מקרה של חיילים שחוזרים הביתה בסופי שבוע ונוהגים על האוטו של אבא ואמא) יש אפשרויות כמו 'כיסוי זמני לנהג צעיר' כשהתשלום הוא לפי יום נהיגה של הנהג הצעיר, במחירים מאוד חסכוניים.

חלק מחברות הביטוח מאפשרות גם ביטוח רכב עם הסדר מיוחד של  "בנק קילומטרז' לנהג הצעיר". 

כדאי גם לחשוב קודם כל על השינויים הצפויים במצב המשפחתי שלכם – כל שינוי שידוע לכם מראש, כמו חתונה, גירושין, נסיעה ממושכת לחוץ לארץ של אחד מבני המשפחה לתקופה ידועה מראש, ועוד נתונים שמשפיעים על השימוש ברכב, יכולים לעזור לכם לחסוך עלויות ולתכנן טוב יותר רכישת ביטוח שמתאים לצרכים שלכם.

פרט לנתונים של הנהגים ברכב – כמו נתוני הנהגים מבחינת גיל, מין, ותק בנהיגה וכדומה, מספר הנהגים, ההיסטוריה הביטוחית שלהם מבחינת תאונות דרכים ותביעות קודמות של פוליסות ביטוח רכב שלהם, יש חשיבות גם לנתוני הרכב – סוג, שנה, דגם וכדומה.

תנאים משפחתיים

מאחר וחברות הביטוח שונות במחירים שלהן בפוליסות שונות של ביטוח רכב הטיפ הכי חשוב כדי לחסוך כסף הוא לבצע השוואת מחירים באינטרנט בין ביטוחי החברות השונות.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...