Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש העיר יאיר רביבו יוביל מחאה נגד רשות שדות התעופה: די לרעש המטוסים מעל לוד!

ראש העיר יאיר רביבו יוביל מחאה נגד רשות שדות התעופה: די לרעש המטוסים מעל לוד!
עיריית לוד

ברשות שדות התעופה סיפקו הסברים מתפתלים: בתחילה בעיות בקליטת GPS, אח"כ בשל עבודות תשתית על המסלולים או התמודדות עם רחפנים, וכעת לדברי מנכ"ל נתב"ג: חציית להקות יונים שמאלצות לבצע המראות מטוסים מעל שמי לוד * במועצת העיר זועמים * ראש העיר יאיר רביבו הנחה להיערך לצעדי מחאה עד כדי סגירת נתב"ג: "רעש המטוסים הינו מטרד קשה הפוגע בבריאות התושבים ובאיכות חייהם. אנו דורשים להחזיר את מערך ההמראות למסלולים בהם השתמשו בעבר".

די לרעש המטוסים מעל לוד!
עיריית לוד

רעש המטוסים מחריש האוזניים מעל שמי העיר לוד, לא יורד מסדר היום. בשבועות האחרונים, הפך רעש המטוסים, למפגע של ממש ממנו סובלים תושבי העיר לוד. בתחילה הסבירו ברשות שדות התעופה, כי מרחב נתב"ג עבר שינויים בתכנית תפעול מערך ההמראות והנחיתות, בשל אירועים חריגים הנוגעים לבעיות בקליטת GPS, עבודות תשתית על המסלולים, התמודדות עם רחפנים במרחב והנחיות מערכת הביטחון. כתוצאה מכך, לדברי רשות שדות התעופה, הופנו באופן זמני הנחיתות למסלולים (21 ו-26 בכל שעות היממה). אלא שעתה מסתבר, כי מסלול 12-30 ששימש לנחיתה, הפך למסלול המראה, והרעש מעל שמי לוד הוכפל עשרות מונים.

ההסברים שסיפקו ברשות שדות התעופה, לא שכנעו את ראש העיר, לפיכך פנה בדרישה להחזיר את מערך ההמראות והנחיתות בנתב"ג, בהתאם לתוכנית שהייתה בעבר, כך שתפחת באופן דרמטי תנועת המטוסים מעל שמי העיר. למאבק היו שותפים סגן ראש העיר, רפי קטאשוילי, מחזיק תיק התחבורה, והמשנה לראש העיר גיל חדד, שפנה במכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, בדרישה לטפל במטרד שאם לא כן בכוונת העירייה לנקוט בצעדים משפטיים בשל הפגיעה באיכות חיי התושבים.

בתוך כך החליט ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, לזמן לישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר, את מנכ"ל נמל התעופה בן-גוריון, תא"ל (במיל') שמואל זכאי, כדי שזה יספק הסברים משכנעים ויציע פתרון או התחייבות לפעול להקטנת מפגע הרעש מעל לוד.

למרבה ההפתעה, סיפק זכאי הסבר נוסף שעד עתה לא נאמר בשום שלב. לדבריו, "בין השעות 06:00 – 07:00 בבוקר ישנה תופעת חציית להקות יונים מעל מסלול 26, תופעה אופיינית לתקופה זו של השנה אשר תימשך עד אמצע ספטמבר. חציית היונים אינה מאפשרת ביצוע המראות מעל מסלול זה ולכן אנו נאלצים להמריא מעל מסלולים 12, כאשר המטוסים הממריאים בפנייתם ימינה, מייצרים רעש מעל העיר לוד".

די לרעש המטוסים מעל לוד!
עיריית לוד

ההסבר החדש קומם את חברי מועצת העיר, בהם המשנה לראש העיר גיל חדד שטען כי בכל פניותיו לרשות שדות התעופה לא הוזכר נושא היונים. "תופעת היונים לא קרתה רק השנה, למה בשנים עברו לא נגרם שינוי כתוצאה מכך במסלול ההמראה", אמר חדד לזכאי, "אם לא תפתרו את הבעיה עד תחילת ספטמבר, ננקוט בצעדי מחאה. אנחנו עתידים לקלוט בלוד עשרות אלפי תושבים חדשים במסגרת הסכם הגג, מי יבוא לגור פה?".

הדיון שהתפתח היה סוער במיוחד.  חבר המועצה עמיחי לנגפלד: "אנו מבינים את הבעיה, אך רוצים תוצאות, לקבוע לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו והפחתת רעש המטוסים, מנגנון פיצוי לתושבי העיר למשל במימון או סבסוד חלונות כפולים לבידוד הרעש".

סגנית ראש העיר אלוירה קוליחמן: "אנחנו מקבלים מידי יום מאות פניות. בבית שלי יש חלונות כפולים ועדיין שומעת את רעש המטוסים החזק. אנו דורשים התחייבות שאחרי שתחזרו למערך הקודם, לא יהיה שום שינוי מסלול בעתיד שיגרום למטרד רעש לתושבי לוד".

חבר המועצה אריה לוי: יש לקחת חברת מדידות חיצונית למדידת רעש המטוסים, ולדרוש בהתאם חבילת מיגון שתפצה את התושבים".

חבר המועצה אקראם סקאללה: "יש לשנות את מסלולי ההמראות מכיוון צפון ולא במסלול הדרומי שהוא זה שמייצר את הרעש מעל לוד".

מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי: אני מבין את המצוקה, זה לא קל, לא מכחיש שהשילוב של ההמראות בשעות הבוקר מעל לוד מקשה על לוד, במיוחד בתקופת הקיץ. נעשה את כל מה שאנו יכולים כדי שהתקופה תתקצר, זה לא רק תלוי בנו אלא גם בבעלי הכנף. נבדוק את הזכאות של תושבי לוד בקטגוריית המיגון".

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו,  הודה למנכ"ל נתב"ג על שהגיע לישיבת המועצה. "אין קשר בין הפיצוי שקיבלנו מנתב"ג לבין מפגע הרעש. מדובר בתיקון עוול היסטורי לפיו קיבלנו פיצוי כספי בעקבות החלטת המדינה להעביר הכנסות ארנונה מנתב"ג לרשויות המקומיות הגובלות בו, בראשן ללוד עם פיצוי של 23.3 מיליון ₪ מידי שנה, החל מ-2018".

רביבו ציין כי רעש המטוסים הינו מטרד קשה הפוגע בבריאות התושבים ובאיכות חייהם. "הרעשים החזקים האלה גורמים להפרעות שינה, מתח, עייפות ולנזקים בריאותיים מצטברים, הן בקרב המבוגרים ואולי בעיקר בקרב הילדים. מדובר בזיהום רעש ובתופעה מחרישת אוזניים ולתושבי לוד מגיע לישון ללא הפרעה. עוצמת הרעש הנגרמת כיום מעל העיר לוד הינה בלתי סבירה בעליל וגבוהה לאין שיעור מזו שהייתה בעבר, אנחנו בעד שמיים פתוחים אך לא מעל לעיר לוד ואנו דורשים להחזיר את מערך ההמראות למסלולים בהם השתמשו בעבר".

ראש העיר הנחה את גורמי העירייה, להיערך לצעדי מחאה עד כדי סגירת נתב"ג, ככל שלא יבוצעו השינויים הנדרשים שישיבו את השקט מעל שמי לוד.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...