Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש העיר בלם את ניסיון רשות ההגירה להעביר את משרדיה ללוד

ראש העיר בלם את ניסיון רשות ההגירה להעביר את משרדיה ללוד

באזור התעשייה בעיר כבר הושכר מבנה לטובת רשות האוכלוסין, לשם אמורה הייתה להעתיק את משרדיה. ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, שגילה על כך ברגע האחרון, מנע את המהלך בטענה שהגעת אלפי מהגרים בחודש תכביד על העיר.

ראש העיר סיכל בשלב מתקדם מהלך של רשות ההגירה והאוכלוסין להעביר את משרדיה מבני ברק לאזור התעשייה בלוד. לדברי רביבו, מנהל הדיור הממשלתי פנה לוועדת התכנון והבנייה כחלק מהניסיון לקדם מהלך זה במשך השנה האחרונה – מבלי לציין את מטרתו המפורשת. אולם, רביבו ביקש למנוע את מתן ההיתרים הדרושים לצורך מעבר המשרדים לאזור התעשייה בעיר.

מנהל הדיור הממשלתי שכר עבור משרד הפנים שתי קומות באזור התעשייה בלוד, על מנת להעביר לשם את משרדי רשות ההגירה שנמצאים כיום בבני ברק. מאחר שהמבנה נועד לתעשייה, היה צורך באישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית לוד לשימוש חריג במבנה, על מנת לייעדו למשרדים. הוועדה דחתה את הבקשה, זאת מפני שמשרד הפנים לא גילה מה מטרת השכירות – ורשם בבקשה "משרדים" בלבד.

בתגובה, רשות ההגירה והאוכלוסין ערערה לבית המשפט כדי לתקן את בקשתה לוועדה ולהביא אותה לדיון חוזר. בית המשפט מצא פגם בהתנהלות המדינה, אך כפה על הצדדים לקיים דיון חוזר. במהלך הדיון שנערך לפני שבוע, הפעם כשמטרת השכירות הייתה גלויה, העירייה החליטה לדחות פעם נוספת את הבקשה מהסיבה שלטענתה, הקמת משרדים שאליהם יגיעו מאות מבקשי מקלט מדי יום עלולה להביא למצב שרבים מהם יבחרו להישאר ללון בעיר, ובכך להכביד על שירותי הרווחה והחינוך.

ראש העיר ציין כי "בשנה האחרונה היה לחץ גדול להוציא את משרדי הרשות מגוש דן ובני ברק. הם החליטו להגיע ללוד מבלי לקיים איתנו דין ודברים, הם עשו את זה בשקט בשקט". רביבו העיד כי הוא גילה על העניין ברגע האחרון בלבד. "פתאום אני מגלה שהם מנסים להכשיר משרדים באזור התעשייה ובדקה ה-90 פעלתי כדי לעצור אותם", המשיך רביבו והסביר עוד כי הזרים שיגיעו, עם צפי של מאה ליום וכ-2,500 איש מדי חודש, יציפו את העיר ויכבידו על שירותי הרווחה והחינוך. "העיר לוד היא במרכז הארץ, במצב סוציו-אקונומי נמוך. מדובר בכר נוח להגיע אליו עבור זרים, מה שמביא לנטל ועומס על המשאבים שלנו. לפני 7 שנים הם שיכנו את משרדי ההגירה בלוד. כעת משרד הפנים ניסה שוב, רק שהוא שכח שהיום יש הנהגה שעומדת על המשמר".

לדבריו, "אני מאמין שהסיפור הזה עדיין לא נגמר. עיריית לוד תעשה הכול כדי להילחם נגד המדינה, בין אם זה בהפגנות ובין אם בכל אמצעי אחר שיכול להיות. מי שרוצה – שיעשה משרדים בערים חזקות. אני רוצה לראות אותם עושים משרדים באזור התעשייה של רעננה. למדתי מה קרה בדרום תל אביב ולא אתן לזה לקרות בעיר לוד".

בתמונה: מאות מהגרים צובאים על משרדי ההגירה שהיו בלוד, לפני 7 שנים

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...
יום המעשים הטובים בקניון עופר רחובות
קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר יציין את "יום המעשים...
בלוד מעריכים אלופים ואלופות ומוקירים את הספורטאים והספורטאיות המצטיינים לשנת 2022
במעמד מרשים ומכובד נערך ביום רביעי טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים...
מתחדשים בשירות מהיר למען התושבים: בוט וואטסאפ חדש למחלקת הכנסות והארנונה בעיריית לוד
מחלקת הכנסות וארנונה בעיריית לוד השיקה בוט חדש באפליקציית הוואטסאפ,...
נחנכה בלוד האנדרטה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
בטקס מרגש נחנכה בתחילת השבוע בפארק רמב"ם בלוד, האנדרטה לזכר...
אושר תקציב העירייה לשנת 2023: כמיליארד שקל לפיתוח ועשייה בלוד
תקציב 10: מועצת העיר לוד אישרה בישיבה שנערכה לקראת סוף...