Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיתוח אפליקציה ללא מתכנת – האם זה אפשרי?

פיתוח אפליקציה ללא מתכנת – האם זה אפשרי?
מקור FREEPIK

יש לך רעיון לאפליקציה מגניבה שיכולה לעשות הרבה כיף, אבל אתה נרתע כי אתה לא מכיר שפות תכנות? חושבת על רעיון חדש לאפליקציה שיכולה לעניין הרבה מאד אנשים, אבל מעדיפה לא להתעסק בזה כי אף פעם לא כתבת קוד? במאמר הזה ננסה לשכנע אתכם שאתם לא צריכים להרים ידיים כל כך מהר.

פיתוח אפליקציה ללא מתכנת – האם זה אפשרי?
מקור FREEPIK

אז איך אני יכול לפתח אפליקציה בעצמי?

אנשים רבים חושבים שמי שלא למד מדעי המחשב או לפחות קורס בתכנות, אין לו למה להתקרב לנושא החשוב והמעניין של פיתוח אפליקציה. המחשבה הזו לא לגמרי מדוייקת – מצד אחד, נכון שאם רוצים לפתח אפליקציה מורכבת, שמכילה חלקים רבים ויש לה דרישות ספציפיות, כדאי לפנות לחברת UX מקצועית שתעזור בזה. 

אך מצד שני, יש כמה וכמה כלים, שחלקם פותחו על ידי החברות הגדולות בעולם, שיכולים לאפשר לכל אחד ואחת לפתח אפליקציות פשוטות מהבית גם בלי ידע מקדים בתחומי המחשבים והתכנות. לרוב הכלים האלה יש עלות בסיסית מאד, ההבנה של הממשק שלהם היא אינטואיטיבית ופשוטה, ושווה להתנסות בהם, בעיקר אם לא רוצים לפתח אפליקציה שתכבוש את העולם, אלא לפתח אפליקציה פשוטה בשביל העסק שלכם, רעיון מעניין או סתם להתנסות בעולם המיוחד של פיתוח אפליקציות.

אז הנה כמה כלים שיכולים לעזור לכם:

MIT App Inventor

MIT היא אחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, ואנשיה פיתחו כלי חינמי ופשוט שמיועד לפיתוח אפליקציות במחשב הביתי, בלי להסתבך עם כתיבת קוד.

הכלי עובד על בסיס דפדפן (ולא אפליקציה). לאחר שנכנסים לאתר ומזינים את הפרטים האישיים והאישורים הנדרשים, כל מה שצריך לעשות הוא לבחור פקודות מתוך רשימה, ולהזין אותם בצורה שבה רוצים שהאפליקציה תתפקד. למעשה, שורות הקוד של הפקודות השונות כבר כתובות באפליקציה, והמשתמש רק מכניס את הפקודות השונות בסדר ובצורה שבה הוא מעוניין שהאפליקציה תתפקד. בסיום בניית האפליקציה, אפשר להוריד אותה לטלפון האישי, או אפילו להעלות אותה לחנות האפליקציות של אנדרואיד.

powerapps 

אפליקציית powerapps מבית מיקרוסופט, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, עוזרת בפיתוח אפליקציות ללא כתיבת שורות קוד בצורה שמתבססת על ממשק דומה מאד לוורד, פאוור פוינט ושאר יישומי אופיס המוכרים. זהו כלי שעובד על ידי פעולות פשוטות ומוכרות, והוא מתאים במיוחד לעסקים שמעוניינים ליצור אפליקציה לטובת העסק שלהם.

הגרסה הבסיסית של השירות היא חינמית, אך יש לה גם גרסת פרימיום שמציעה אפשרויות מתקדמות יותר בתשלום חודשי.

Appery.io

האפליקציה הזו מתקדמת ומורכבת מעט יותר מהאפליקציות הקודמות, אך יש בה גם יכולות גבוהות יותר, שמתקרבות יותר לאפשרויות שחברת UX מקצועית יכולה לפתח. בappery.io ניתן לבחור רכיבים מתוך מגוון רב של אפשרויות, וגם לשנות ולהתאים אותם לפי הצרכים הספציפיים של האפליקציה שאתם מעוניינים לבנות. בנוסף ניתן גם בכל שלב לראות איך האפליקציה בנויה ועובדת לפי המצב שבו אתם נמצאים בפיתוח שלה. ניתן לקשר אותה לאפליקציות ולאופציות רבות, לייצר התראות דחיפה או מאגרי מידע, ליהנות מאפשרויות מתקדמות נוספות, ולהעלות אותה לחנות האפליקציות של אנרואיד או למקומות אחרים.

אז למה אתם מחכים?

אם העולם של בניית אפליקציות קורא לכם ומסקרן אתכם, אבל יש לכם רתיעה מכתיבת קוד או ממדעי המחשב, זה לא אומר שצריך לוותר. אל תתעצלו ואל תחששו, הכנסו לאתרים הנכונים, הורידו את האפליקציות המתאימות, ותתחילו לבנות אפליקציות. תתאמנו על זה, תבנו עוד אחת ועוד אחת עד שתגיעו בדיוק לאפליקציה שתכננתם ורציתם מראש. 

בהצלחה!

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...