Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ערכים, כבוד, תרבות ומסורת בבי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד

ערכים, כבוד, תרבות ומסורת בבי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד
עיריית לוד

בי"ס לוי אשכול בלוד, ציין בחגיגה מפוארת ורבת משתתפים ואורחים, את חג הסיגד המסורתי, המבטא את הכמיהה והסגידה של יהודי אתיופיה להגיע לארץ ישראל, אירוע מרהיב שהביא לביטוי את החגיגיות והקדושה, את הדת והאמונה שנשמרה באדיקות אלפי שנים, את ערכי הכבוד לזולת, ואת התרבות והמסורת הנפלאה של העדה האתיופית הנפלאה.

בי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד
עיריית לוד

את המעמד כיבדו בנוכחותם ח"כ גדי יברקן, מנכ״ל העירייה אהרון אטיאס, סגן ראש העיר רפי קטאשוילי, סגנית ראש העיר אלוירה קוליחמן, חברת המועצה אלמז זרו, המשנה לראש העיר וחבר המועצה גיל חדד, הקייס ירגה אייסה, הסופר דניאל בלטה, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, דובר העירייה יהורם בן ארוש, יו"ר הנהגת ההורים העירוני אבי סרוסי, מנהלת מוקד הקליטה זינה אדנה וכן מכובדים נוספים.

מנהלת ביה"ס, ענת אסף, הודתה לכל האורחים ולהורים שהגיעו לכבד. "לחג זה תרומה חשובה לפסיפס התרבותי של כלל החברה הישראלית, ולהווי הרוחני והתרבותי שלנו כעם" אמרה מנהלת ביה"ס, "מהותו של החג סגידה לה׳, אחדות, אהבת האדם ואהבת הארץ. בית הספר מחבק את קהילת יוצאי אתיופיה ומוקסם מהעושר הרוחני והתרבותי שלה".

בי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד
עיריית לוד

תלמידי ביה"ס, צוות המורים והורים רבים, הגיעו בלבוש המסורתי של יהודי אתיופיה. על השולחנות הוגשו מטעמים ממיטב המטבח האתיופי. בחלק האמנותי בניצוחה של המורה למוסיקה ג'ני איטלמן, הופיעו תלמידי ביה"ס בקטעי שירה וריקוד שריגשו את הקהל עד דמעות. קטע מרגש במיוחד היה כאשר בנות ואימהות עלו על הבמה לביצוע השיר "אמא ספרי לי עוד פעם אחת".. על המסע מאתיופיה ועל התלאות שעברו יהודי אתיופיה בדרכם לישראל.

הקייס ירגה אייסה, מסר את הערכתו הרבה לביה"ס. "חובה עלינו להראות באור הקדושה את היופי וההדר שיש במסורתנו ובתורתנו ואת זה ניתן לעשות יחד עם אנשים כמו ענת אסף אשר השקיעה רבות יחד עם בירו טשלה (בן העדה ומורה לדרמה בביה"ס) שגם לו מגיע תודות".

היום החגיגי המיוחד הסתיים בהרצאות בפני תלמידי ביה"ס, של הסופר המוערך דניאל בלטה, ושל הסופרת, בת העדה וחברת מועצת העיר, אלמז זרו.

בי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד
עיריית לוד

הסופר דניאל בלטה: "מי שלא ראה את בית הספר לוי אשכול ואת צוותו המסור, לא ראה בית ספר מעולם. גיליתי צוות מדהים אשר מאמין שהשוני התרבותי הוא נכס ולא נטל. גיליתי שיש צוות שעובד לא כדי לקבל שכר, אלא על מנת לראות בכל הצלחה של תלמיד, זה השכר. ראיתי צוות שכולו אהבה ונתינה. גיליתי, מנהלת שתהפוך כל אבן כדי להגיע לכל תלמיד ותלמידה. גיליתי, מנהלת שמאמינה שהפסיפס התרבותי הוא נכס. בית הספר לוי אשכול הפך בין רגע מקור להשראה ולמודל לחיקוי עבורי.גאה שיש לנו בית ספר שכולו נתינה!"

הסופרת וחברת מועצת העיר לוד, אלמז זרו: כחברת מועצת העיר, כבת לקהילה האתיופית וכמי שגדלה כאן בעיר ראיתי היום לראשונה כיצד אדם אחד יכול ליצור את השינוי שלו ייחלתי כשהייתי תלמידה. ואת, ענת אסף, מוכיחה שהחינוך זורם בעורקייך ובנימייך, הצבת רף גבוה ואל הרף הזה ראויה מערכת החינוך ומוסדותיה לשאוף. תודה למנהלת ביה"ס לוי אשכול, לצוות המורים ולתלמידים/ות המדהימים/ות על הדרך היפה בה חגגתם את החג, על ההקשבה להרצאה ועל הזכות הגדולה לחגוג עמכם היום".

בי"ס "לוי אשכול" בלוד לציון חג הסיגד
עיריית לוד

חה״כ גדי יברקן: "המשפט 'הכל מתחיל בחינוך' מתקיים הלכה למעשה בבי"ס לוי אשכול". ח"כ יברקן ציין בדבריו כי במהלך כל החודש האחרון הוזמן ואף השתתף באירועים שונים לציון חג הסיגד, אולם כאן בבית חינוך לוי אשכול מצא עצמו מתרגש יותר וזאת לנוכח ההשקעה הרבה, התלבושות, המאכלים והאביזרים האותנטיים ובעיקר מהכבוד האמיתי והחיבוק לקהילה. "תמשיכו להוביל ולהצטיין בתחום החברה, שתהיו דוגמא לכל בתי הספר בארץ".

תודה מיוחדת מסרה מנהלת ביה״ס ענת אסף לצוות המורים המסור, לתלמידים ולהורים על שיתוף הפעולה במהלך כל השנה. כן הודתה המנהלת לעיריית לוד על שיתוף הפעולה וציינה כי כל עצם העובדה כי רבים מבכירי העירייה פינו מזמנם והגיעו לטקס רק מעידה על הכבוד לקהילה הנפלאה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
הפופולריות הגוברת בקרב הילדים לתחום הרובוטיקה
חוגי רובוטיקה לילדים הופכים לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. חוגים...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...