Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת לימודים מוצלחת בלוד

ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת לימודים מוצלחת בלוד
עיריית לוד

■ ביום ראשון הקרוב, פותחת מערכת החינוך בלוד, זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשע"ז, עוד שנת לימודים מוצלחת. 20,537 תלמידי העיר בכל מסגרות החינוך, יעשו את דרכם לבתי הספר ולגני הילדים ■ ראש העיר יאיר רביבו: "הישגי החינוך בלוד מבטאים את המהפכה הגדולה שמתחוללת ב"ה בשנים האחרונות בעיר בכלל ובמערכת החינוך בפרט. שתהיה לנו שנת לימודים פורייה, מלמדת ומוצלחת".

ראש העיר במפגש היערכות עם מנהלי בתי הספר לקראת פתיחת שנהל
עיריית לוד

ביום ראשון הקרוב תלבש העיר לוד חג עם פתיחת שנת הלימודים תש"ף, כאשר 20,537 תלמידים בכל מסגרות החינוך יעשו את דרכם למוסדות החינוך השונים באווירה חגיגית וססגונית, בהם 10,365 תלמידי בתי הספר היסודיים, 5,843 בעל יסודי, ו-4,329 תלמידים בגני ילדים. מבין התלמידים הנרגשים, כ-1,558 תלמידי כיתות א' העושים את צעדיהם הראשונים בחינוך היסודי.

החינוך בלוד זוכה ליחס ולדגש עירוני מיוחד. לצד גני ילדים וקומפלקסים חינוכיים חדשים אשר קמים ברחבי העיר ולצד פיתוח תשתיות החינוך, משקיעה העירייה משאבים רבים בטיפוח וייזום תוכניות למידה מקדמי הישגים ומצוינות.

במסגרת היערכות העירייה ועם אכלוסה של שכונת גני איילון, הוקמו בשכונה החדשה 2 תלמודי תורה, בית ספר יסודי לבנות, 18 גני ילדים ועוד 11 גני ילדים חדשים במרכז העיר.

כפי שפורסם לאחרונה, מהפיכת החינוך בלוד ממשיכה עם עליה מתמדת בזכאות לבגרות: לפני 9 שנים, בתש"ע – 2010, זה נראה כמו חלום. אז עמד שיעור הזכאים לבגרות בשפל חסר תקדים עם 35.4% בלבד. לפני 5 שנים, בתשע"ד – 2014, חצתה לוד לראשונה את רף 50 האחוזים עם 51.55%. בתשע"ו -2016 עמד אחוז הזכאים עמד כבר על 53.3%, בתשע"ז -2017 כבר נשקה לוד ל-60% עם שיעור זכאים שקפץ ל-59.4% ועם הזכייה הגדולה של לוד בפרס החינוך הארצי.  והבשורה הגדולה, על פי נתונים שפרסם משרד החינוך לשנת תשע"ח-2018, עומד שיער הזכאים בלוד על 63.9%  והיא מתקרבת בצעדי ענק לממוצע הארצי העומד על 69.9%.

מה סוד ההצלחה? עלייה בהשקעה הכספית בכל תלמיד בלוד, וממוצע התלמידים בכיתה שהצטמצם ל-26.5, נתון הנמוך מהממוצע הארצי. ככל שההשקעה הכספית בכל תלמיד גדולה יותר וככל שמספר התלמידים בכיתה קטן, הדבר מבטיח שיפור בהישגים הלימודיים ובאיכות ההוראה, מאפשר מרחב גדול ליזמות חינוכית ומגביר את שביעות רצון המורים, וכן מאפשר ביתר קלות להעמיק מעורבות תלמידים בלמידה.

זאת ועוד, השקעות וצמיחה במערכת החינוך בלוד, תכניות עבודה מסודרות, עבודה מאומצת וצוותי הוראה מקצועיים ומסורים הפועלים בשיתוף פעולה עם הנהלת העירייה ועם ההורים, ממצבים את מערכת החינוך האיכותית בלוד ומייצבים את מגמת השיפור המתמיד באחוז הזכאים לבגרות.

לצד הישגי הבגרות מתגאה מערכת החינוך בלוד בשורה של הישגים, בראשם זכיית העיר בתשע"ז-2017 בפרס החינוך הארצי,  ציון דרך חשוב בהיסטוריה של העיר, אשר זכתה לראשונה בפרס החינוך הארצי, כפי שציין ראש העיר עו"ד יאיר רביבו בטקס קבלת הפרס. "זהו הפרס היוקרתי ביותר שזכתה בו העיר וביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, ועל התמדה ועמידה באתגרי החינוך".

אבל לא רק ציונים והישגים הם שחשובים, אלא בעיקר תהליכים, התמדה, נחישות ואמונה, אומץ ואהבה, ערכים ואקלים חינוכי, ומתן הזדמנות שווה לכל גווני האוכלוסייה בעיר ובכל מסגרות החינוך. "אנו מאמינים שהחינוך הוא הדרך, והאדם הוא המטרה. לכל ילד וילדה מגיעה הזכות ללמוד ולקבל את החינוך הטוב ביותר, כאשר התפיסה החינוכית מציבה את טובת התלמידים במרכז העשייה החינוכית", אומרים באגף החינוך בעירייה.

בשנים האחרונות מובילה לוד מהפכה במערכת חינוך העירונית, בדגש על הענקת חינוך איכותי וצמצום נשירה. בעניין אחוז הנשירה, הנתונים שמפרסם משרד החינוך, נמוכים מאוד ומצביעים על התמדה של תלמידים שסיימו את לימודיהם בכיתה י"ב בלוד בשיעור גבוה, התואם את הנתון הארצי. "נלחמים על כל תלמיד ותלמידה ולא מוותרים לאף אחד כדי שיצליח למצות את הפוטנציאל הגלום בהם" אומרים באגף החינוך בלוד, ומציינים עוד כי בתי הספר התיכוניים בלוד המנוהלים על ידי רשתות חינוך מובילות בישראל, מעניקים לתלמידים את ההכשרה הטובה ביותר, מיומנויות וידע ובסיס איתן להשתלבותם בחברה המתקדמת.

השבוע נפגש ראש העיר עו"ד יאיר רביבו עם מנהלי בתי הספר בעיר. במפגש השתתפו מפקחי החינוך בעיר, מ"מ ראה"ע יוסי הרוש הממונה על החינוך, מנהל אגף החינוך שלום עזרן ומנכ"ל העירייה אהרון אטיאס. ראש העיר הודה למנהלים על מאמציהם ושיבח את העשייה החינוכית בעיר. ישיבת הערכות נוספת התקיימה עם כל מנהלי האגפים ומחלקות העירייה, במטרה לבחון פערים אם נותרו כאלה ולהעניק פתרון מיידי.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: "ההשקעה הרבה שלנו בחינוך, ההתמדה והסבלנות מוכחות כמשתלמות. הישגי החינוך בלוד מבטאים את המהפכה הגדולה, שמתחוללת ב"ה בשנים האחרונות בעיר בכלל ובמערכת החינוך בפרט. זהו ביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, על עמידה באתגרי החינוך ועל שיתוף פעולה פורה ומצמיח. תודתי לסגני היקר יוסי הרוש, לחברי המועצה, למנכ"ל אהרון אטיאס, למנהל אגף החינוך שלום עזרן ולכל עובדי אגף החינוך על השקעתם המסורה, לכל צוותי ההוראה, המנהלים והנהגת ההורים, לאנשי משרד החינוך, לתלמידים היקרים שלנו המאפשרים לנו להשפיע ולחנך ולכל התושבים היקרים שמאמינים במערכת החינוך הנפלאה שלנו ושהמונח 'החינוך בראש' הוא לא סיסמא אלא דרך חיים שאנו צועדים בה. נמשיך לעשות את עבודתנו באמונה, באומץ ובאהבה. בשמי ובשם חבריי למועצת העיר ולהנהלת העירייה, אני מאחל לכולם בע"ה שנת חינוך פורייה ומוצלחת".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
הפופולריות הגוברת בקרב הילדים לתחום הרובוטיקה
חוגי רובוטיקה לילדים הופכים לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. חוגים...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...