Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ערב הוקרה לעדה הגיאורגית בלוד

ערב הוקרה לעדה הגיאורגית בלוד
עיריית לוד

לוד היא פסיפס מרהיב של תרבויות ועדות, אשר כל אחת מהן, חוגגת מדי שנה בתמיכת עיריית לוד, ערבי תרבות ופולקלור כחלק משימור המורשת, התרבות והמסורת של כל עדה ועדה. אחת העדות המפוארות שמוסיפה המון מסורת, כבוד ופולקלור לעיר לוד, היא העדה הגיאורגית שחגגה ביום שני השבוע ערב תרבות מושקע ומפואר.

את היוזמה לקיום הערב המיוחד, הוביל זו השנה החמישית, סגן ראש העיר רפי קטאשוילי. לערב המיוחד אשר התקיים במתנ"ס דנוור, הוזמנו והגיעו מכובדים רבים בהם, ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, סגנית שר החוץ חה"כ ציפי חוטובלי, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, חברי מועצת העיר בהם המשנים לראש העיר אלי סער, גיל חדד ורפי יקותיאל, ומאות מבני הקהילה המפוארת.

ערב פולקלור ססגוני כחלק משימור המסורת של העדה הגיאורגית בלוד
עיריית לוד

רפי קטאשוילי, סגן ראש העיר, הודה לקהל הרב שהגיע והבטיח להמשיך במסורת נפלאה זו המתקיימת  בתמיכתו החמה והמחבקת של ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, תיבל את דבריו במשפטי ברכה קצרים גם בשפה הגיאורגית, וציין את מאכלי העדה אותם פגש בילדותו בשכונת שרת בה התגורר, שבה ספג מהערכים היפים של שכניו מהעדה הגיאורגית, בעלת המורשת התרבותית העשירה. כן הדגיש בדבריו את הקשר המיוחד של בני העדה הגיאורגית לעיר לוד, אשר לאורך השנים שמרו על זיקתם לעיר ונותרו לגור בה, גם בתקופות הקשות בהן קהילות ומשפחות רבות עזבו את העיר. בסיום דבריו מסר את תודתו הרבה לסגנו רפי קטאשוילי, על היוזמה ושיתוף הפעולה ועל הארגון המופתי אשר תרם להפקה מוצלחת ומרהיבה של ערב תרבותי עשיר ומלא בפולקלור משובח.

ערב פולקלור ססגוני כחלק משימור המסורת של העדה הגיאורגית בלוד
עיריית לוד

חה"כ ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, סיפרה על ילדותה בשכונת חב"ד בלוד (עד כיתה ד'), כבת העדה הגיאורגית כמי שספגה ערכים, מנהגים ואורחות חיים מסורתיים של העדה, אשר שימשו להבטחת הלכידות ולשמירת הזהות הייחודית של העדה. כן סיפרה על גיאורגיה אשר הפכה ליעד תיירותי מבוקש בקרב ישראלים, ועל האהדה הרבה של העם הגיאורגי במדינת ישראל. בסיום דבריה החמיאה לראש העיר על המהפכה שהוא מוביל בלוד, ועל הידע שהפגין על מאכלי העדה ומנהגיה, "אפילו יותר טוב ממני", אמרה.

במשך כשעתיים חגגו בני הקהילה כמיטב המסורת הגיאורגית, בערב עשיר בקולינריה משובחת ומשופע באומנים מהשורה הראשונה מקרב הקהילה הגיאורגית בישראל, בהנחיית הזמר מריו צור. את הפתעת הערב סיפקה הזמרת איילה אליגולא, המתמודדת בתכנית הכוכב הבא לאירוויזיון 2019, בביצועים ווקלים מדהימים שריגשו את הקהל הרב.

ערב פולקלור ססגוני כחלק משימור המסורת של העדה הגיאורגית בלוד
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...