Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית לוד עותרת לבית המשפט בשל מטרד רעש המטוסים

עיריית לוד עותרת לבית המשפט בשל מטרד רעש המטוסים
עיריית לוד

עיריית לוד עותרת לבית המשפט המחוזי בלוד, כנגד רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית וכנגד שר התחבורה, בבקשה למתן צו ביניים המורה לרשות שדות התעופה להימנע מביצוע העבודות המתוכננות במסלול המראה 08-26 ולהשאירו פתוח להמראות מטוסים כפי שהיה עד כה, ולחלופין, צו האוסר על רשות שדות התעופה לאפשר המראה ממסלול המראה 12 למטוסים אשר אינם יכולים לעמוד במסלול ההמראה עפ"י התוואי שסומן בהודעת הרשות, עד לבירור והכרעה בעתירה גופה, וזאת בשל מטרד רעש בלתי סביר, המתחיל בשעה 05:30 לפנות בוקר ומסתיים בשעה 01:00 בלילה, כתוצאה מהמראת מטוסים * ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: "רשות שדות התעופה פשוט מזלזלת בנו".

עיריית לוד עותרת לבית המשפט בשל מטרד רעש המטוסים
עיריית לוד

"מטרד זה החל אתמול (27.10.19), עת הוציאה הרשות לפועל שינוי בתנועת המראות המטוסים מנתב"ג עקב כוונתה לביצוע עבודות תחזוקה במסלול ההמראה העיקרי (שמספרו 08-26), וכבר הבוקר רעדו בתי שכונות רבות בתחום העיר לוד והתקבלו מאות פניות על רעש בלתי נסבל באזורי המגורים", כך נרשם בפתח העתירה שתוגש מחר לבית המשפט המחוזי בלוד.

עוד מפרטת העתירה כי בחודש ספטמבר 2019 הודיעה הרשות לעירייה על כוונתה לבצע פעולות תחזוקה במסלול ההמראה הראשי 08-26, ועל כך שהדבר יחייב הסטת מרבית ההמראות למסלול המראה משני 12. עם קבלת ההודעה זומנה ישיבה במשרדו של סמנכ"ל המבצעים של רשות שדות התעופה, בהשתתפות ראש העירייה, מנכ"ל העירייה, היועץ המשפטי לעירייה ועוד, במהלכה הציג בפניהם סמנכ"ל הרשות את מסלול ההמראה מהמסלול המשני 12 והסביר כי ההפרעה לתושבי לוד אינה צפויה להיות דרמטית לנוכח המסלול המסומן. בפגישה הוסבר ע"י סמנכ"ל המבצעים של הרשות כי כל מטוס הממריא ממסלול 12 ממריא מזרחה, מגביה, ורק בהימצאו מספר קילומטרים מזרחה מבצע "פניית פרסה" ופונה מערבה, כאשר מרגע ההמראה מגביה המטוס בשיפוע חד ועל כן בהגיעו מעל העיר לוד כבר נמצא בגובה רב ההופך את רעש המנועים למורגש ברמה נמוכה בלבד.

חרף זאת, באשמורת הבוקר של יום א' 27.10.19, בשעה 05:30, נחרדה העיר לוד למשמע קולות המטוסים המריאו מעליה, קולות רמים ביותר שגרמו לבהלה גדולה בעיר וגררו תלונות רבות מאד על השכמה מוקדמת ובהלה עקב הרעשים הרמים והחדים, ורעשים חריגים אלה נמשכו עד לשעה 01:00 בלילה. אלפי פניות של תושבים הציפו את המוקד העירוני בתלונות בדבר רעש בלתי סביר המעיר אותם טרם הנץ החמה ומפריע את שנתם גם בשעות לילה מאוחרות.

בירור שערכה העירייה העלה, כי בניגוד לאשר הוצג בפניה ע"י סמנכ"ל הרשות, מרבית המטוסים מבצעים את "סיבוב הפרסה" מיד לאחר המראתם מנתב"ג, ללא ההתרחקות לכיוון מזרח קודם לכן, וכפועל יוצא מגיעים מעל העיר לוד בגובה נמוך משמעותית ובהתאמה רמות הרעש מהמנועים גבוהות עשרות מונים.

"רשות שדות התעופה פשוט מזלזלת בנו" ציין ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, "קיבלנו בהבנה שמדובר בשיפוץ מסלול ל-5 שבועות, בפועל כבר ביום הראשון לשיפוצים הם לא עמדו במילתם והטייסים,  בעת ההמראה, מבצעים פרסה מעל לוד, ברעש חזק ובלתי סביר, בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות".

לפני כחודשיים כזכור, חסמו תושבי לוד את הכניסה לנתב"ג במחאה על רעש המטוסים. את צעדי המחאה הוביל ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו. "תושבי לוד אינם מוכנים יותר לסבול. רעש המטוסים הוא מטרד קשה הפוגע בבריאותנו ובאיכות חיינו. הרעשים החזקים האלה גורמים לנו ולילדינו להפרעות שינה, מתח, עייפות ולנזקים בריאותיים מצטברים", אמר ראש העיר.

טרם הגשת בקשה זו פנתה העירייה לסמנכ"ל הרשות על מנת שיאכוף את מסלול ההמראה שהוצג על המטוסים, וסמנכ"ל הרשות הודה כי מטוסים ממריאים שלא בהתאם למסלול שהוצג ותירץ זאת בטעמים טכניים/מקצועיים תוך שסירב להתחייב לתיקון הדבר.

"בקשה זו מוגשת כמוצא אחרון טרם שיבוש שגרת חייהם של עשרות אלפי תושבי העיר לוד, שכן המצב כפי שנגלה הבוקר אינו נסבל ואינו כזה היכול להימשך", נרשם בעתירה, "העירייה אינה תוקפת את החלטתה של הרשות בדבר נתיב המראת מטוסים ממסלול משני 12 בתקופת ביצוע העבודות; הנתיב נקבע ע"י הרשות עצמה ופורסם בהודעה רשמית מטעמה. כל שדורשת העירייה הוא, כי הרשות תקיים ותאכוף את הנתיב שנקבע על ידה, ולא תתן ידה (במעשה או במחדל) לשינוי בלתי מאושר ובלתי בדוק של נתיבי המראת מטוסים".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...