Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית לוד מחמירה את הענישה כנגד רוכבי אופניים חשמליים

עיריית לוד מחמירה את הענישה כנגד רוכבי אופניים חשמליים
השיטור העירוני בלוד מחרים אופניים חשמליים שבעליהם רכב בניגוד לחוק

ראש העיר בוחן לחוקק חוק עזר שיאסור שימוש באופניים חשמליים בעיר לוד, נוכח פגיעה קשה בתושב העיר: "יש להחמיר החקיקה והאכיפה נגד מפרי החוק. מדובר בתופעה מסוכנת שצברה תאוצה אשר כבר גבתה בישראל מחיר כבד עד כדי פגיעה בנפש והמקרה האחרון של הפגיעה הקשה בתושב העיר רק מחדד את הצורך הזה"

השיטור העירוני בלוד מחרים אופניים חשמליים שבעליהם רכב בניגוד לחוק

עיריית לוד מחמירה את הענישה כנגד רוכבי אופניים חשמליים הרוכבים בניגוד לחוק ולגיל המותר, זאת לנוכח הסכנות הבטיחותיות והפגיעה בהולכי רגל, בהם תושב העיר אשר נפגע קשה בערב החג ואושפז בטיפול נמרץ לאחר שנפגע מאופניים חשמליים.

כזכור, מועצת העיר לוד אישרה את התחלת האכיפה של החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה), התשע"ו-2016, בעקבותיו הוכשרו פקחי העירייה לאכוף עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים חשמליים.

החוק נועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על המדרכות לשם הגנה על הולכי הרגל. בהתאם לסמכויות החדשות שהוענקו לפקחי העירייה, הם יכולים להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות בפניהם, לעכב את העבריין, לתת קנס, להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע, ואף לתפוס או להרחיק את האופניים או הקורקינט הממונע.

מאז החלה האכיפה, בוצעה בחודשים האחרונים פעילות ממוקדת כנגד רוכבי אופניים חשמליים במהלכה נרשמו מאות דוחות לרוכבי האופניים החשמליים, ועשרות זוגות אופניים הוחרמו.

ואולם בשל ההשתוללות המסוכנת, החליט ראש העיר להחמיר את הענישה וההגבלות ואף לבחון לחוקק חוק עזר עירוני שיאסור את השימוש באופניים חשמליים בעיר לוד. "יש להחמיר החקיקה והאכיפה נגד מפרי החוק. זו פשוט מכת מדינה קטלנית שיש לעצור תיכף ומיד" אמר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, "המדובר בתופעה מסוכנת שצברה תאוצה אשר כבר גבתה בישראל מחיר כבד עד כדי פגיעה בנפש והמקרה האחרון של הפגיעה הקשה בתושב העיר רק מחדד את הצורך הזה. חובתנו לשמור על ביטחון הילדים והתושבים ולמנוע מהם סכנות בטיחותיות. נמשיך בפעילות אכיפה והרתעה ונבצע פעולות הסברה בשיתוף מערכת החינוך והנהגות ההורים בעיר".

במערכת החינוך בעיר יושם דגש בנושא ויימשכו ההדרכות בדבר הסכנות הבטיחותיות, לרבות איסור מוחלט של כניסת אופניים עם מנוע עזר לתחומי בית הספר, חובת לבישת קסדה, רכיבה רק במקומות המותרים בחוק, החרמות אופניים חשמליים והטלת קנסות בהתאם, החל מ-250 ₪ לרוכבי אופניים חשמליים על מדרכה, או כאלה המשתמשים באוזניות תוך כדי רכיבה או המרכיבים נוסעים בניגוד לתקנות, וקנס בסך 1,000 ₪ לרוכבים שישתמשו בטלפון נייד תוך כדי רכיבה, או קנס זהה בסך 1,000 ₪ להורים של בני נוער מתחת לגיל 16 שייתפסו רוכבים על אופניים חשמליים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...
יום המעשים הטובים בקניון עופר רחובות
קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר יציין את "יום המעשים...
בלוד מעריכים אלופים ואלופות ומוקירים את הספורטאים והספורטאיות המצטיינים לשנת 2022
במעמד מרשים ומכובד נערך ביום רביעי טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים...
מתחדשים בשירות מהיר למען התושבים: בוט וואטסאפ חדש למחלקת הכנסות והארנונה בעיריית לוד
מחלקת הכנסות וארנונה בעיריית לוד השיקה בוט חדש באפליקציית הוואטסאפ,...
נחנכה בלוד האנדרטה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
בטקס מרגש נחנכה בתחילת השבוע בפארק רמב"ם בלוד, האנדרטה לזכר...
אושר תקציב העירייה לשנת 2023: כמיליארד שקל לפיתוח ועשייה בלוד
תקציב 10: מועצת העיר לוד אישרה בישיבה שנערכה לקראת סוף...
רוצים לקבל מחמאות על האוכל? כך תעשו את זה
לא כולנו התברכנו בכישרון בישול טבעי, בידיים ובחושים שיאפשרו לנו...
עושים אמנות עכשווית ברמלה
במעמד ראש העיר רמלה מיכאל וידל, חברי מועצת העיר רמלה,...