Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיכוב בלתי מתוכנן בהשלמת פרויקט רחוב הרצל בלוד

עיכוב בלתי מתוכנן בהשלמת פרויקט רחוב הרצל בלוד
עיריית לוד

אגף הביצוע בכלכלית לוד: במהלך העבודות נתגלו דברים בלתי צפויים שהאריכו את תקופת העבודות. אנו מודעים לאי הנוחות, מודים על הסבלנות ומבטיחים לעשות כל מאמץ כדי לעמוד בלוח זמנים קצר ולאפשר את המשך שגרת החיים ברחוב עד לסיום הפרויקט ראש העיר יאיר רביבו הנחה את החברה הכלכלית לתגבר את קצב העבודות ולהשלים את הפרויקט החשוב אשר בסיומו יזכה רחוב הרצל למתיחת פנים שתחזיר לו קסמו המיוחד כציר מרכזי, לרווחת התושבים וסוחרי הרחוב ולבטיחות הנהגים.

עיכוב בהשלמת פרויקט רחוב הרצל בלוד
עיריית לוד

בחודש יולי 2017, החלה עיריית לוד באמצעות החברה הכלכלית בביצוע עבודות פיתוח לשדרוג רחוב הרצל, הכוללות בשלב הראשון ביטול קו מים מהתקופה המנדטורית והנחת תשתיות חדשות של מים, ביוב וניקוז כולל חיבורי מים ובתים למגרשים לאורך הרחוב, פירוק רשת חברת חשמל והטמנתה בתת הקרקע, וכן תשתיות תקשורת ותאורה. בתחילת העבודות נמסר ע"י החברה הכלכלית המופקדת על ביצוע הפרויקט, כי הצפי לסיום העבודות הוא לקראת סוף 2018, אולם חודש לאחר המועד שנקבע, ועדיין רחוב הרצל סגור בחלקו לתנועה, וקיימת אי שביעות רצון הן מצד ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, והן מצד ציבור התושבים, הנהגים וסוחרי הרחוב.

יצוין כי העבודה מתבצעת בשלביות בשישה מקטעים לאורך רחוב הרצל והרחובות הסמוכים לו. בחמשת המקטעים הראשונים התבצעו העבודות תוך עמידה בלוח הזמנים שנקבע, אולם במקטע האחרון, בין רחוב גולומב לכיכר הפלמ"ח, נעצרו העבודות בחודש האחרון בשל הגשמים העזים שהרוו את הקרקע.

זאת ועוד, במהלך העבודות נתגלו דברים בלתי צפויים, שהאריכו את תקופת העבודות, כפי שמסבירים בחברה הכלכלית: "עיריית לוד וכלכלית לוד מובילות את קפיצת המדרגה של העיר. השינוי הוא משמעותי, החל מפיתוח התשתיות, דרך התחדשות עירונית והוספת דירות ועד לפתרונות תעסוקתיים ותחבורה יעילה יותר. פרויקט הרצל, אשר מהווה חלק מתכניות הפיתוח של העיר, מורכב גם הוא מאתגרים רבים. במהלך העבודות אותרו קווי ניקוז מתקופת המנדט, היה עיכוב מצד הגורמים המתכננים מטעם נתיבי איילון (כפרויקט מטרופוליני הוא מתוכנן ע"י חברה ממשלתית) ואף התגלתה בעיה בקרקע הקיימת ברחוב, שחייבה את החלפתה בהיקפים משמעותיים, מה שמאריך את תקופת העבודות. כל הבעיות נפתרו או שבדרכן לפתרון. השלב הנוכחי של הפרויקט, מכיכר הבנים ועד לכיכר הפלמ"ח, יסתיים בהצלחה כבר במהלך השנה"

באשר למקטע האחרון שעדיין סגור לתנועת רכבים, נמסר מכלכלית לוד: "במקטע זה נלקחו בחשבון עבודות במהלך חודשים גשומים, אך בשל כמויות הגשמים הנדירות שירדו בפועל (שיא של 30 השנים האחרונות), יועץ הקרקע של הפרויקט הבהיר כי לא ניתן להמשיך ולהדק את שכבות המצעים שספגו הרבה מים. אנו ממתינים לאישור יועץ הקרקע שהקרקע התייבשה מספיק כדי להמשיך בסלילה. לצורך כך נדרשים מס' ימי שמש רצופים.

ברגע שהתנאים יאפשרו  – תבוצע הסלילה ויפתח הכביש לנסיעה. לאור המצב ולהקלה על הנוסעים עד שהבעיה תיפתר, בוצעה סלילה זמנית של רחוב מורדי הגטאות (עוקף הרצל באותו מקטע). בשאר הרחוב משלים הקבלן את עבודות התשתית (קוי חשמל, תאורה, תקשורת ומים), ואח"כ יחל בעבודות ריצוף המדרכות, כפי שכבר הושלם במקטעים הדרומיים יותר של הרחוב".

בחברה הכלכלית מודעים לאי הנוחות עד להשלמת כל העבודות ומבטיחים לעשות כל מאמץ כדי לעמוד בלוח זמנים קצר ולאפשר את המשך שגרת החיים ברחוב עד לסיום הפרויקט.

בישיבה שכינס השבוע ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, על מצב הכבישים בלוד (ראה ידיעה נפרדת), הנחה ראש העיר את החברה הכלכלית לתגבר את קצב העבודות מיד כשמזג האוויר יאפשר, ולהשלים את הפרויקט החשוב אשר בסיומו יזכה רחוב הרצל למתיחת פנים שתחזיר לו קסמו המיוחד כציר מרכזי המוביל לעיר העתיקה לבטיחות הנהגים ולרווחת התושבים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...