Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים

עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
קרדיט - Canva

רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים עמוק בתוך עולם הפשע. רק כאשר אדם מן היישוב נעצר לראשונה הוא מבין שכל אחד יכול להיראות חשוד במצבים מסוימים. עורך דין פלילי הוא הכתובת לפנות אליה במגוון מצבים והוא רלוונטי כבר מהרגע הראשון. הוא מייעץ לחשד לפני חקירה ולדבר יש משמעות רבה לגבי ההמשך. הוא משמש בתור עורך דין מעצרים במקרה שהמשטרה מבקשת את הארכת מעצרו של אדם. בעבירות בדרגת פשע בהן זכותו של החשוד/ נאשם לעבור שימוע, עורך הדין ינחה וילווה אותו בשלב חשוב זה בניסיון להביא טיעונים וראיות שישנו את פני הדברים. לכן פניה מוקדמת לעורך דין היא חשובה..

סוגים שונים של מעצרים

מעצר הוא סיטואציה לא נעימה כלל. כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה זכותה של המשטרה לעצור אותו למשך 24 שעות לצורך חקירה ראשונית. מעבר לכך היא חייבת לבקש את הארכת המעצר במספר ימים. מעצר זה נקרא מעצר ימים. עורך דין מעצרים מטעם החשוד יכול לשכנע את בית המשפט שלא להמשיך במעצר כי הדבר אינו נחוץ וכך להפוך את שלב החקירה לנוח יותר עבורו. סוג שני של מעצר הוא מעצר עד תום ההליכים. סוג מעצר זה נעשה לאחר ההחלטה להגשת כתב אישום עבור נאשמים שהמשטרה רואה בהם מסוכנים לעצמם, לאנשים מסוימים או לציבור בכלל. גם כאן יכול עורך הדין לשכנע בכך שהדבר אינו נחוץ או לפחות לשכנע בהקלה על הנאשם, למשל במעצר בית במקום בבית המעצר.

איך לבחור עורך דין פלילי?

בחירת עורך דין פלילי צריכה להיות לאחר בדיקה של הדברים ובצורה מושכלת. חשודים המוצאים את עצמם במעצר בשל חשד לעבירה פונים אל עורך הדין הראשון שהם מוצאים מתוך לחץ רב בו הם נמצאים. חשוב לזכור שזכותו של חשוד לא להתחיל בחקירה עד שדיבר עם עורך דין. לכן כדאי להוריד מכם את הלחץ ולהשקיע בבחירת עורך דין מתאים. חשוב שיהיה לו ניסיון רב במשפט הפלילי על כל שלביו כך ששימש גם בתור עורך דין מעצרים, גם ייצג בשימוע לפני הגשת כתב אישום וכמובן בבית המשפט. מומלץ לבחור עורך דין פלילי בעל ניסיון בסוג העבירה, למשל עבירות תעבורה הנחשבות פליליות אם זהו סוג העבירות בהן אתם חשודים או נאשמים. כדאי גם לוודא שאתם מרגישים בנוח עם עורך הדין כי הוא ילווה אתכם למשך תקופה לא קצרה שנחשבת לפחות נעימה בחייכם.

עו"ד חנה דוד היא עורכת דין פלילית המתמחה בתחום התעבורה. ניסיונה הן כעורכת דין והן כחוקרת משטרתית בעברה נותן לה את האפשרות לסייע ללקוחותיה בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
ההורה לא השאיר צוואה? אל תתמודדו עם הדברים לבד
בין אם הורה הותיר אחריו צוואה ובין אם לא, חלוקת...
הגנו על הזכויות שלכם בעבודה
גם למעסיקים יש זכויות בעבודה מול עובדים שמנצלים את החוק...
תפקידיו של עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין מספק שירותים שונים הקשורים לנדל"ן. אחד השירותים...
הגיע הזמן להשקיע בהתפתחות אישית
להרגיש תקועים באותה נקודה הרבה זמן בחיים זה לא משהו...
איך באמת צריכה להיראות דלת הכניסה לבניין שלכם?
אם עד היום בכל פעם כשעשיתם שיפוץ בבית התעלמתם מדלת...
את יכולה ליהנות מהכשרה לא משנה איפה נקודת הפתיחה שלך
אנחנו רוצות לגלות לך סוד. אף אחת לא נולדה כאשר...
מהו טיפול פיגמנטציה בפנים ומתי כדאי לעשות אותו?
פיגמנטציה בפנים היא תופעה לא נעימה כלל, אשר עלולה לגרום...
הכול על אימון אישי
מי מאיתנו לא היה רוצה להרגיש טוב יותר בחיים? למצוא...
בחירת חברת הסעות- כל מה שרציתם לדעת
לא מעט אנשים זקוקים לשירותי הסעות כיום. מדובר על שירותים...
המדריך המלא לייבוש כביסה
הכביסה היא אחת ממטלות הבית שגוזלות מאתנו הכי הרבה זמן....