Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי- לא רק  ייצוג חשודים ונאשמים

עורך דין פלילי- לא רק  ייצוג חשודים ונאשמים
קרדיט - Canva

התפקיד המוכר ביותר של עורך דין פלילי הוא היותו סנגורם של חשודים או נאשמים בביצוע עבירה פלילית. אכן זוהי מהות עבודתם של עורכי דין פליליים. החשודים או הנאשמים חייבים הגנה של עורכי דין שמתמחים בסוג זה של משפט השונה מן המשפט האזרחי. עם זאת, במיוחד בשנים האחרולנות, לעורך דין פלילי נוסף תפקיד שהוא אמנם מהווה חלק קטן מעבודתו אך יש לו חשיבות רבה והוא ייצוג נפגעי עבירה. נפגעי עבירה אינם לוקחים חלק פעיל במשפט הפלילי אך עם זאת בחלק מהמקרים מגיעות להם זכויות כמו צווי הגנה במקרה שמדובר בעבירות מין או אלימות ואף יש להם זכות לעיין בכתב אישום לפני הגשתו ואפילו להישמע בוועדת שחרורים הדנה בשחרור הפוגע. על זכויות אלה ואחרות יעמוד עורך דין פלילי המייצג אותם.

העבירות מהצד השני של המקלדת

היום כבר אי אפשר יותר להתעלם מהכלי האימתני שנמצא בידיהם של הרוצים לבצע פשעים ומבינים בטכנולוגיה: האינטרנט. ניתן לשמוע יותר ויותר על מקרים של פריצות למחשבי חברות או מוסדות ציבוריים. היום דיני אינטרנט וטכנולוגיה הם תחום בפני עצמו וישנם יותר ויותר חוקים בעניין אך עדיין לא לכל פעולה יש תשובה בחוק. לכן נדרשת הבנה מיוחדת של עורכי דין בתחום האינטרנט, הן אזרחיים והן פליליים. כדי לתת הגנה אמיתית לחשוד/ נאשם בנושא יש לפנות אל  עורך הדין עבירות סייבר המבין בתחום, ומעודכן בכל התקדימים תקדימים המשפטיים שישנם.

עורך דין פלילי מלווה אתכם בכל ההליכים

הליכים פליליים הם מורכבים ובנויים משלבים שונים. בכולם עורך דין פלילי מנוסה ובעל שם צריך ללוות אתכם. השלב הראשון הוא לפני חקירה. ייעוץ לפני חקירה מונע מסירת מידע עודף שלרוב יהיה בו שימוש לרעת החשוד. אם החקירה כרוכה בהארכת מעצר, עורך הדין יכול לשכנע באמצעות טיעונים מוצדקים את השופט לא לאשר את ההארכה או לפחות להקל את התנאים. אם התיק מבשיל לכדי הגשת כתב אישום, גם כאן יש לעורך הדין תפקיד מכריע עוד לפני שמתחיל המשפט. הוא יכול להביא לכדי ביטול או מחיקת כתב אישום, בין אם ע"י התובע עצמו שחוזר בו מהחלטתו ובין אם ע"י בית המשפט עוד לפני התנהלותו. ממצאים סותרים, "חורים בעלילה" המטילים ספק בדרך בה ראתה המשטרה את הדברים יכולים למנוע את הגשת כתב האישום. אם יש החלטה לנהל משפט, כמובן שעורך הדין מייצג את הנאשם ומנסה בכל דרך להביא לזיכויו או לפחות להקלה בסעיפי האישום.

משרד עו"ד רונן בנדל עוסק בתחום הפלילים מאז 1997. הוא מתמחה בנושאים שונים במשפט הפלילי כולל תחומים ייחודיים כמו אינטרנט ועבירות סייבר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...