Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עו"ד תאונת עבודה פיצויים

עו"ד תאונת עבודה פיצויים
קרדיט PIXABAY

בישראל, בכל שנה נפגעים כ-70,000 עובדים בגין תאונות עבודה כאשר העלות שלהם למשק הישראלי מסתכמת במיליארדי שקלים. למעשה, אם נגדיר את המושג "תאונת עבודה" מדובר על אירוע פתאומי, אשר ארע במקום  עבודתו של העובד , או בדרך לעבודה וממנה וזאת, בתנאי שלא סטה מדרכו. במדיה ונפגעתם על פי הקריטריונים הללו אשר עונים על תאונת עבודה, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והודעה על פגיעה בעבודה. דמי הפגיעה נועדו בכדי לפצות את הנפגע על אובדן השכר בגין הפגיעה בעבודה. התשלומים ישולמו  עבור פרקי הזמן שהנפגע לא עבד ונזקק לטיפולים רפואיים.

עו"ד תאונת עבודה פיצויים
קרדיט PIXABAY

הבירוקרטיה הינה קשה ומייגעת בכל ההליכים, היות ויש להמציא מסמכים רבים ולהתייצב מספר רב של פעמים במוסד לביטוח הלאומי. זו הסיבה שיש להיות מיוצג ע"י  עו"ד תאונת עבודה פיצויים. הצורך בעו"ד הוא לקבלת הפיצויים מהמעביד, היות ולאחר 90 יום, המוסד לביטוח לאומי, יפסיק לשלם דמי פגיעה והעובד יצטרך כאמור לתבוע תביעת נכות מהעבודה וזאת במידה ומדובר בפגיעה שאינה יכולה לאפשר לעובד לעבוד ולהשתכר למחייתו וכן, יש לקבוע פיצוי הולם בשל עגמת הנפש שנגרמה לעובד, במידה ומדובר על נכות צמיתה.

מימוש הזכויות הרפואיות ועמידה מול וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי

כשם שחייל לא יצא למלחמה ללא כלי נשק, כך נפגע כתוצאה מתאונת עבודה לא יוכל להגיעה לוועדה הרפואית, ללא עו"ד תאונות עבודה פיצויים. יש לציין, כי קביעת הנכות נקבעת ע"י הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. תובע, אשר נקבעה לו דרגת נכות לצמיתות בגובה של 9% אינו זכאי לפיצוי. מי שתבע פגיעת נכות כתוצאה מתאונת עבודה לצמיתות בשיעור של 9%-19% יקבל מענק חד פעמי מהמוסד לביטוח לאומי. עובד שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה בשיעור של בין 20%-100% יקבל קצבה חודשית.

במידה והוועדה הרפואית החליטה שמצבו של התובע אינו קבוע והוא עשוי להשתנות לטובה, תיקבע לנפגע דרגת נכות זמנית ולכן בתקופה זו, תשולם לנפגע קצבה בשיעור דרגת הנכות הזמנית ובתום תקופה זו, הנפגע יוזמן לוועדה רפואית נוספת.

הגשת פיצויי תאונת עבודה בשני הערוצים- הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מהמעביד

יש לדעת, כי לאחר פגיעת העבודה, יש להתנהל באופן מקביל בשני הערוצים- הן באמצעות הגשת תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל את התגמולים אשר מהווים חלק מהפיצויים המגיעים בגין התאונה וכן, להגיש  תביעה בגין רשלנות אשר גרמה לתאונת העבודה, אשר תשולם  באמצעות חברת הביטוח של המעסיק, מעבר לסכום שיתקבל מהמוסד לביטוח הלאומי. יש לדעת, כי הנכות הרפואית מחייבת את חברת הביטוח של המעביד בהליך אזרחי. זו הסיבה שקיימת חשיבות מכרעת, לגבי ההחלטה באם להגיש את התביעה על מנת לקבוע את דרגת הנכות לפני, או אחרי קביעת הנכות בהליך האזרחי.

אם העובד, בחר לפנות  מיד למוסד לביטוח  הלאומי, יש להכין את התביעה מול הוועדות הרפואיות, בכדי שניתן יהיה לקבוע את הנכות המרבית. על מנת לממש את זכויותיו של העובד אשר נפגע בתאונת עבודה, יש לפעול אל מול גופים אשר בהם הבירוקרטיה וההליך הינו מורכב. אם קבלת הזכאות הינה מורכבת וקשה במיוחד, יש לפנות אל עו"ד תאונות עבודה פיצויים, אשר מומחה בתביעות מסוג זה ועוסק שנים בתחום.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...