Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עבירות כלכליות – מה עושים ולמי בעצם פונים?

עבירות כלכליות – מה עושים ולמי בעצם פונים?
קרדיט Freepik.com

הסתבכתם בביצוע עבירות כלכליות? חכו רגע אחד נוסף לפני שאתם נכנסים ללחץ – עורך דין מקצועי המתמחה בנושא יכול לייעץ לכם כבר מהשלבים המוקדמים ביותר כיצד להתנהל בחקירה בנושא ומה לעשות מכאן והלאה כדי להימנע מאישום פלילי או להפחית בענישה. אז מה קובע החוק בנוגע לעבירות אלו ומה אתם צריכים לדעת ממש עכשיו?

קרדיט Freepik.com

מהן עבירות כלכליות?

כל אי עמידה, הפרה או פעולה בניגוד לחוקים כלכליים במדינת ישראל תיחשב לעבירה כלכלית. עבירות אלו קיבלו את השם הכולל והמרתיע: "עבירות צווארון לבן", כשהן מקפלות בתוכן סוגים רבים של עבירות וביניהן הונאה וזיוף, עבירות מס הכנסה, עבירות בניירות ערך ועוד.

מהחשד המוקדם ועד להליך הפלילי

כאשר הגורם שאמון על פיקוח ואכיפה בתחום הפעילות הכלכלית בה עוסק אדם או ארגון מסוים (רשות המס או רשות התחרות למשל) חושד בביצוע עבירה מצידו, הוא יתחיל לרוב בניהול חקירה סמויה שנועדה לאסוף ראיות. החוק מסמיך כמובן את כל הגופים הכלכליים לבצע מעקב, תיעוד ותחקירים כדי לאתר עברייני פשיעה כלכלית וככל שהם ישיגו תיעוד מוצק המגבה את החשש לביצוע עבירה, הם יפתחו בחקירה גלויה. חקירה זו תכלול כעת זימון לחקירה במשרדי הרשות החוקרת ובמקרים מסוימים גם ביצוע מעצרים, צווי חיפוש, ביקורת לעסק ובפרט למחלקת הנהלת החשבונות של העסק, תפיסת ציוד ממוחשב ועוד.

בנקודה זו חשוב לזכור שעל אף שהחקירה כבר נמצאת בעיצומה ושייתכן שתסתיים בהגשת כתב אישום, קיימת לעולם הזכאות לייצוג עורך דין ומומלץ שלא לוותר עליה. הכנה נכונה של עורך דין עבירות כלכליות טרם החקירה תמנע מסירת פרטים שעלולים להזיק בהמשך החקירה וניהול ההליך המשפטי ולאפשר לחשוד במעשה להתמודד טוב יותר עם מעמד החקירה המלחיץ והמאיים.

כיצד ניתן לפעול בנושא?

עבירות כלכליות נחשבות למורכבות לחקירה ולכן מצריכות תשתית ראייתית מוצלחת מאוד, כדי לבסס כתב אישום והרשעה בסופו של דבר. דרך האיסוף טמונה פעמים רבות בפעולות מתאימות ויעילות מצד החשודים, לרבות הגעתם להסדרים מבעוד מועד, במסגרתם תתרחש הודאה באשמה הכוללת תשלום קנס כספי ובתמורה ייסגר נגדם ההליך הפלילי.

האפשרות השנייה תהיה כמובן לנהל את התיק בבית המשפט, על כל ראיותיו ומשמעויותיו. את כל אלה חשוב לנהל בדרך משפטית מיומנת מאוד, על ידי גורם המפתח החשוב ביותר שעומד לצד הנתבעים – עורך דין צווארון לבן המתמחה באישום הספציפי המיוחס לנאשם.

אל תישארו ללא הגנה משפטית יעילה!

פעמים רבות מצליחה ההגנה של הנאשם להראות כי הפעולות הכלכליות שביצע היו בתום לב, או לחילופין שבוצעו מאחר שלא יכול היה לדעת הנאשם כי מדובר בהפרת החוק. במקרים אחרים יהיה צורך לדון בנסיבות האישיות של הנאשם, בגינן דרושה הפחתה בענישה ככל שניתן. מכיוון שמדובר בהליך גורלי לעתיד שהשלכותיו יהיו כלכליות, עסקיות ואף משפחתיות ותדמיתיות, חשוב להסתייע אך ורק בעורך דין שמכיר את הנושא על בוריו ושצבר ניסיון עשיר וחסר תחליף בתחום זה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
סוהרים מדליקים בנחל שורק
חלוקת סופגניות, הפעלות ויצירות משותפות יחד עם קשישים ובוגרים עם...
עבירות כלכליות - מה עושים ולמי בעצם פונים?
הסתבכתם בביצוע עבירות כלכליות? חכו רגע אחד נוסף לפני שאתם נכנסים...
עיצוב דירות קבלן
לא להתפשר על הפרטים הקטנים
על מנת להצליח ליהנות מהדירה שאתם רוכשים, עליכם לוודא כי...
"תושבי העיר לוד רוצים לחיות בשקט"
ראש העיר לוד – עו"ד יאיר רביבו השתתף השבוע בפאנל...
למתג את ייחודיותה של לוד, כעיר עם קולינריה עשירה שמתובלת בקסם מזרחי
קרן קדוש, השפית קונדיטורית המוערכת המנהלת את המוסד הוותיק קפה...
בחירת פרגולה
  פרגולות חשמליות בדרום הם סוג הפרגולות הנמכר ביותר בשוק הפרגולות,...
שומרים על שגרה מסודרת
  אם אתם עושים אירוע בחיק הטבע או אירוע תחת כיפת...
'סוכת השלום': הסכך לסוכה של תושבי 'גני איילון' הגיע משכונת אבו-סיאם
כך נראית אחווה: חבר מועצת העיר לוד, ג'מאל אבו סיאם...
עיריית לוד ערכה גיזום של עצי דקל וחילקה סכך לסוכות התושבים
כמידי שנה, ערכו עובדי אגף התפעול של עיריית לוד גיזום...
גם בסגר - תחרות ה'סוכה הנאה' של עיריית לוד: חברי הוועדה יסיירו בסוכות ב'זום'
ושמחת בחגך: כמיטב המסורת הטובה, גם השנה תיערך בעידודו של...