Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סקירה של סוגי מלגזות נפוצים

סקירה של סוגי מלגזות נפוצים
קרדיט: ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

עוד לפני שנבחר מלגזה למפעל או לעסק שלנו, או בעבור כל מטרה שדורשת כוח שינוע רב, יהיה צורך בלהבין ולהכיר את המכונה הזו. מאחר שניתן בהחלט להתבלבל בין כל הסוגים הקיימים היום ועם זאת לא באמת לדעת את מנעד היכולות של מכונה זו, יש להכיר לפני כן את המגוון הקיים. לשם כך נרתמנו לסייע בעניין – יש אכן סוגים רבים של מלגזות שכל אחת מתאימה לתנאי שטח אחרים ולאופי עבודה שונה. עם זאת, לא כל יום נצטרך לבחור במכונה מסיבית שכזו ועל כן עלינו לבחור אותה בקפידה ובהתאם לכל הצרכים האישיים שלנו ותנאי החלל.

קרדיט: ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

סוגי מלגזות

המלגזה נחשבת לכלי רכב מיוחד שהמטרה שלו לשנע משא וסחורה בעלי משקל רב מנקודה לנקודה. המקרים בהם נזדקק לה יהיו בפינוי של מבנה, בשינוע ציוד באזור תעשייתי, במחסן , מפעל, בשטח חקלאי וכו'. במקרים של פינוי דירה או מעבר של בית עסק, בהעברה של מכולות בנמל, בסידור סחורה בתוך מחסן גדול ועוד.

כל מלגזה תגיע עם מנגנון שונה – יש כאלה שפועלות על ידי מנוע דיזל, בעל עוצמה גבוהה שמאפשר שינוע של משקלים כבדים בחלל פתוח. לעומת זאת, יש מלגזות חשמליות שהשימוש בהן מיועד לאזורים סגורים כמו האנגר גדול, סופר, אולמות, קניון וכו'. החשמליות אינן פולטות חומר רעיל לאוויר ולכן הן מתאימות למקום סגור. יש גם מלגזות מחסן שמסוגלות לתמרן בחלל צפוף. מלגזת מפעיל היא מלגזה ידנית שמשמשת להרמה של משטח עליו מניחים סחורה, ויש גם את מלגזת הצריח שכל יעודה זה לסייע באזור צר במיוחד.

מלגזות נפוצות בתעשייה

המלגזות שנפוצות ביותר היום בשוק המלגזות הינן מלגזות חשמליות ודיזל ועליהן נרחיב –

  • מלגזת דיזל – המאפיין העיקרי שלה הוא המנוע שלה שפועל בעזרת דלק דיזל. בנוסף, יש לה מנוע חזק במיוחד שמספק שעות ארוכות של עבודה. מלגזת הדיזל לא צורכת תחזוקה שוטפת והיא יכולה לעבוד בתנאי שטח ואקלים קיצוני.
  • מלגזה חשמלית  – המלגזה החשמלית תפעל בעזרת מנוע חשמלי ולכן מדובר במלגזה שלא יוצרת רעש כמו הדיזל. היא תתאים למקום שהוא סגור. כמו כן, מלגזה זו הינה הרבה יותר ידידותית מאחר והיא לא פולטת לאוויר חומר רעיל.

יתרונות המלגזה בפינוי דירות

היתרון העיקרי במלגזה הוא למעשה החיסכון בכוח אדם ויעילות מרבית בעבודה, אולם יש לדעת שכל אדם שיעשה בה שימוש אמור להחזיק ברישיון ולעבור הכשרה. כלי זה יסייע גם בפינוי דירה בצורה יעילה ומהירה למדי, הוא יצליח להוריד את כל התכולה הכבדה מהמדפים ומכל מקום גבוה לתוך קופסאות אחסון. המלגזה גם מכילה כף הרמה שבעזרתה היא מעמיסה ארגזים, ציוד וריהוט שאותו נדרש לעלות למשאית ההובלה – פעולה שתקצר ותתעל את כל תהליך הפינוי ותחסוך בכח אדם.

ההבדל בין 3 ל – 4 גלגלים

המלגזות מגיעות בשתי גרסאות – מלגזות בעלת 3 גלגלים וכאלה שהן בעלות 4 גלגלים. לאלה בעלות 3 גלגלים יכולות ההרמה הינן יחסית נמוכות בממוצע של שני טון, בעוד שלמלגזה בעלת ארבעה גלגלים מסוגלות להגיע גם ל – 8 טון!

מה הקריטריונים לבחירת מלגזה?

במידה ואתם תרים אחר מלגזות למכירה עבור המפעל שלכם או לצרכי העברה של תבואה בשטח חקלאי או למטרות סידור סחורה במחסן, להלן כמה הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בטרם לבחירה  –

  • חשמלית או דיזל? – זה תלוי בתנאי הסביבה ובשיעור פליטת הרעלים. מלגזה שתפלוט חומר רעיל לאוויר, כמו הדיזל, לא תתאים לחלל סגור ובמקרה כזה יש לבחור בחשמלית. במידה ומדובר בעבודה בחלל שהוא פתוח עם תנאי סביבה מאתגרים יותר, העדיפות תהיה לבחור בדיזל.
  • יכולות עומס – ישנם מקומות שמטרת רכישת המלגזה תיועד בעיקר עבור שינוע של סחורה ממקום למקום ולא בהכרח יהיה מדובר במשקל רב, לכן במקרים כאלה מלגזה חשמלית תוכל לענות על הציפיות.
  • הגובה הרצוי – מלגזות משמשות כאמור גם לסידור סחורה במקומות גבוהים. באמצעות הזרוע שמחוברת אליה היא מעלה את הסחורה או כל דבר לגבוה. לכן יש לוודא מראש מה הגובה הרצוי ובהתאם לזאת לבחור את הכלי שמגיע לגובה המבוקש.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...