Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוח אף – מדריך מקיף ומעודכן

ניתוח אף – מדריך מקיף ומעודכן
קרדיט: Pixabay.co.il

הרשת מוצפת בכל מה שקשור למידע בנושא ניתוח אף, והאמת היא שככל שהשנים עוברות ויותר מנתחים אסתטיים נכנסים לשוק הניתוחים הקוסמטיים, הבחירה במנתח ובכללי הבחירה בביצוע של ניתוח אסתטי, יכולה להיות מאוד מלחיצה ומוצפת ברגשות וחששות. אז אנחנו כאן כדי לשפוך אור על כל מה שקשור לניתוח אף, האם הוא בכלל בשבילכם ובמידה וכן, מה שחשוב שתדעו לגביו מרגע פגישת הייעוץ ועד רגעי ההחלמה.

בעבור מי מתאים ניתוח האף?

ניתוח אף יכול להשתמע לכמה פנים, ויש כאלה שיבחרו בו מסיבות קוסמטיות או סיבות בריאותיות. מבחינה רפואית מי שצריך ניתוח אף, הוא אדם בעל קשיי נשימה שלרוב נובעים עקב מחיצה לא ישרה שיכולה לגרום לשיתוק שינה, חנק בלילה, ובמקרים הפחות גרועים, אך עדיין לא נעימים, נחירות וקושי בנשימה שגורם להפרעות שינה קשות. כיום המון אנשים שצריכים לעבור ניתוח לתיקון המחיצה בוחרים לשלב אותו עם ניתוח אף קוסמטי על מנת לקבל תוצאה של אף יפה יותר, כי אם כבר נכנסתם לדר הניתוח, למה לא לתפוס שני ציפורים במכה?

הסיבה השנייה והעיקרית לביצוע של ניתוח אף, היא הסיבה הקוסמטית, לרוב נפוצה בקרב אנשים בעלי עצם גדולה, שלא יכולים לסדר את מראה האף שלהם באמצעות שיטות אחרות כמו פיסול אף, והדרך היחידה היא לשייף את העצם שלהם. בנוסף ניתוח אף נותן תוצאה קבועה ואולטימטיבית, שמאפשרת שינוי מראה האף גם בחלק התחתון של האף, מבלי לשייף את העצם, לדוגמא הרמת קצה האף, או הקטנת נחיריים ועוד.

מה קורה לפני הניתוח?

לפני הכול, חשוב שתקבעו פגישת יעוץ עם המנתח, בה תעלו בפניו את הבעיות שלכם ואת התוצאה שאתם מעוניינים להגיע אליה. ישנם מנתחים שאף יראו לכם הדמיה ממוחשבת של התוצאה שיכולה להתקבל מהניתוח, ובעצם כך תוכלו לנווט אל מה שאתם מעוניינים לקבל. לאחר הייעוץ, במידה והחלטתם על התוצאה שתרצו ואתם סגורים שזה הוא המנתח המושלם בעבורכם, זה הזמן לקבוע מועד לניתוח האף שלכם.

לפני הניתוח תתבקשו לבצע בדיקות דם שגרתיות ולמלא טפסים רפואיים, כמו רגישות לתרופות ועוד. במידה ואתם מעשנים יש להפסיק את העישון כשלושה שבועות לפני מועד הניתוח, וחשוב שתעדכנו את הרופא המרדים אם אתם סובלים מקשיי נשימה או שיעול כרוני.

קרדיט: Pixabay.com

סוגי ניתוח האף

כיום קיימות שני שיטות עיקריות לביצוע ניתוח אף והן:

  • ניתוח אף סגור –
    בניתוח מהסוג הזה, הרופא המנתח מבצע חתכים רק בתוך האף ומבצע שינויים במבנה האף התחתון, מבלי שיראו צלקות לעין לאחר ההחלמה. חשוב לדעת שהניתוח הזה מאפשר שילוב של ניתוח לתיקון המחיצה באף.
  • ניתוח אף פתוח –
    כמו שזה נשמע המנתח מבצע חתך קטן בתחתית האף, וזה מאפשר לו לפתוח את האף לחלוטין ולבצע את כל השינויים בצורה הטובה ביותר. הפתיחה של האף בעצם מאפשרת לו לבצע שינויים כמו שיוף עצם האף, הגעה לתוצאות מדויקות יותר ובכללי זו השיטה המועדפת על הרופאים המנתחים.

 

מה קורה לאחר הניתוח?

במידה וביצעתם ניתוח אף קוסמטי, תתבקשו לחזור למרפאה לאחר כיומיים להוצאת הטמפונים מהאף, אם שילבתם גם ניתוח לתיקון המחיצה, תתבקשו לחזור רק לאחר כשבוע. לאחר עשרה ימים מהניתוח, הרופא מוריד את הגבס מהאף וההחלמה הושלמה, יש לקחת בחשבון שיש נפיחות באזור ותוצאה סופית ניתן לראות לאחר כחצי שנה – שנה מהניתוח. במידה ובמהלך עשרת הימים הראשונים אתם מרגישים כאבים, ניתן ליטול משככי כאבים, שיעזרו לכם לעבור את התקופה הראשונה. קחו בחשבון שיופיעו גם שטפי דם באזור העיניים והאף, אלה יחלפו מעצמם עם הזמן.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...