Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהג חדש – נהיגה ללא מלווה

נהג חדש – נהיגה ללא מלווה
קרדיט freepik

אם אתה נהג חדש, חשוב מאוד שתדע שנהיגה ללא מלווה היא עבירה אשר בגינה ישללו לך את הרישיון לפחות ל3 חודשים. מעבר לכך, תידרש לעבור את מבחן התאוריה והטסט מחדש וכן, יתכן מאוד שתוגדר כנהג חדש לעוד שנתיים, עם כל המשתמש מסטטוס זה. מכיוון שמטרתו של החוק היא להרתיע נהגים חדשים מלנהוג שלא בהתאם לחוקי התעבורה, הרי שהעונש אשר הם יקבלו בגין נהיגה ללא מלווה או עבירה על חוקי תעבורה אחרים, יהיה עונש כבד ומשמעותי יותר מעונשים הצפויים לנהג שלא מוגדר כנהג חדש, אשר עובר על חוקי תעבורה.

נהג חדש – נהיגה ללא מלווה
קרדיט freepik

נהג חדש – הגדרה

כאמור, כל נהג חדש חייב לנהוג עם מלווה לפרק זמן כלשהו, בהתאם לחוק. נהג חדש הוא כל נהג אשר מוציא רישיון נהיגה ומצוי בשנתיים הראשונות לאחר הוצאת רישיון הנהיגה שלו. נהיגה בטוחה על הכביש היא דבר חשוב מאוד. נהג שלא נוהג בצורה בטוחה מסכן את עצמו, את הנהגים האחרים על הכביש ואת הולכי הרגל. מכיוון שנהג חדש הוא נהג טרי שעדיין לא הטמיע את חוקי הכביש והנהיגה עצמה באופן הרמטי מספיק, הרי שבכדי לוודא שהוא ינהג בצורה הטובה ביותר על הכביש, יש צורך שהוא ינהג יחד עם מלווה פרק זמן כלשהו המוגדר כחוק.  המטרה כאמור של העונשים הכבדים יותר על נהגים חדשים, היא להרתיע אותם. חוסר הניסיון והגיל הצעיר של נהגים חדשים עלולים לא פעם לגרום להם לבצע עבירות ובכדי למנוע זאת, חלה ענישה כבדה על נהגים חדשים שנתפסים בגין עבירות תנועה.

נהיגה עם מלווה

על פי החוק, כל נהג חדש חייב לנהוג יחד עם מלווה במשך 6 החודשים הראשונים לאחר שהוציא את רישיון הנהיגה שלו. כמובן שלא כל אדם יכול להיות מלווה של נהג חדש. על פי החוק, מלווה של נהג חדש חייב להיות מעל גיל 24 ובעל רישיון נהיגה של מינימום 5 שנים, על סוג הרכב שבו הוא מלווה את הנהג החדש. כמו כן, מלווה על פי חוק יכול להיות אדם שמלאו לו 30 שנים ויש לו רישיון נהיגה 3 שנים. ב3 החודשים הראשונים מקבלת רישיונו של הנהג החדש הוא חייב בליווי של מלווה בכל שעות היממה שבהן הוא נוהג על הכביש ואילו ב3 החודשים האחרונים הוא חייב מלווה רק בין השעות 9 בלילה ל6 בבוקר.

החשיבות בנהיגה עם מלווה לנהג חדש

הרציונל העומד מאחורי החוק אשר מחייב את הנהג החדש לנהוג יחד עם מלווה נובע מהצורך לשמור הן על הבטיחות שלו והן על הבטיחות של הנהגים האחרים בכביש והולכי הרגל. בסופו של דבר, נהג חדש הוא נהג שעדיין לא צבר ניסיון ואיננו מיומן כדי הצורך בנהיגה עצמאית על הכביש ובהתמודדות עם חוקי הכביש, חוקי התנועה ותנאי הדרך. כאשר לנהג החדש יש מלווה בפרק זמן קריטי שכזה, הרי שהוא יקבל הדרכה מהמלווה בזמן אמת בכל הנוגע לנהיגה בטוחה ואחראית והתמודדות עם סיטואציות שונות על הכביש, דבר אשר יאפשר לו ליישם את שלמד בנהיגה עצמאית, בתום פרק הזמן שבו הוא חייב במלווה.

מהו העונש הצפוי לנהג חדש שנהג ללא מלווה

נהיגה של נהג חדש ללא מלווה על פי החוק נחשבת כעבירה חמורה מאוד בעיני החוק. הענישה בגין עבירה זו תהיה שלילת הרישיון של הנהג החדש למינימום 3 חודשים ועמידה על הנהג החדש באמצעי תיקון נוספים כגון: תאוריה וטסט. כמו כן, צפוי הנהג החדש לקבל תקופה של לפחות שנתיים נוספות שבהן הוא יוגדר כנהג חדש עם כל ההגבלות המוטלות עליו מתוקף סטטוס זה. בכדי להקל את העונש עד כמה שניתן, חשוב שכל נהג חדש שנתפס נוהג ללא מלווה, יפנה אל עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר ייצג אותו הן מול המשטרה והן בבית המשפט.

נקלעת לבעייה תעבורתית? זומנת לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? רישיונך כבר נפסל? חייג אל עורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום!

טלפון – 077-9976882

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...