Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נגיד רוטרי ישראל בביקורו בלוד: באתי, ראיתי והתפעלתי מהעשייה בעיר

נגיד רוטרי ישראל בביקורו בלוד: באתי, ראיתי והתפעלתי מהעשייה בעיר
עיריית לוד

על פי מיטב המסורת, העיר לוד אירחה בשבוע שעבר, כמדי שנה, את נגיד רוטרי הארצי, מתי הראל ורעייתו. התלווה אליו מזכיר רוטרי הארצי, יונה מזור. תחילת הביקור היה במפגש עם ראש העיר עו"ד יאיר רביבו בלשכתו, יחד עם מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, נגיד לשעבר וחבר מועדון רוטרי בלוד אמיל אל אסמר ונשיא רוטרי לוד ברוך אקפלד.

נגיד רוטרי ישראל בביקור בלוד
עיריית לוד

ראש העיר, שחיבתו הרבה והמיוחדת לרוטרי בכלל ולמועדון לוד בפרט, ידועה זה מכבר, הדגיש בדבריו את חשיבות פעילות רוטרי בעיר למען תושבי העיר לוד וציין בסיפוק את הקמת המועדון החדש והיפה בעיר המאפשר פעילות ברוכה וענפה. ראש העיר העלה על נס את חשיבות פועלו של מועדון רוטרי לוד וציין בהערכה רבה את תרומתו הרבה כגוף ההתנדבות הגדול והפעיל בעיר, אשר פועל ליישום ערכים חשובים שמטרתם שיפור חיי הקהילה בעיר, סיוע למשפחות חלשות ומעוטות יכולת, חיזוק האחווה, ההבנה והכבוד ההדדי בין כל מגזרי האוכלוסייה – יהודים וערבים, תוך חלוקת אחריות ושיתוף פעולה עם עיריית לוד. "שיתוף פעולה זה, אשר ראוי בהחלט להכרת תודה ולהערכה, רק ממחיש את המחויבות העמוקה של מועדון רוטרי לקהילה בלוד. אתם הביטוי המרבי למעורבות קהילתית וחברתית במיטבה" אמר רביבו בתום פרק הברכות, החליפו ראש העיר והנגיד דגלוני הוקרה, וכן את סיכות העיר ורוטרי.

הנגיד מצדו, הדגיש שזהו ביקורו השלישי בלוד והוא מוקיר את תרומת העיריה לפעילות המשותפת והברוכה עם מועדון רוטרי וציין את התרשמותו הרבה מההתקדמות והתפתחותה של העיר לוד. לבקשת נשיא המועדון בלוד ברוך אקפלד הוחלט שהעיר לוד תחל את הפיילוט הארצי של טיפוח הפעילות הגופנית לדור הצעיר בעיר.

נגיד רוטרי ישראל בביקור בלוד
עיריית לוד

בעניין זה ביקש אקפלד לציין כי מחקר של משרד החינוך בנושא מלמד כי הדור הצעיר אינו עוסק בפעילות גופנית מספקת ואפילו זו המוגדרת כמינימלית וקיים חשש אמיתי שאם לא יחול שינוי דרסטי בנושא במרוצת השנים יקום לנו דור שמן ומנוון וחולה.

ראש העיר ציין בעניין זה כי בכוונתו להזמין אליו את כל הגורמים העירוניים המופקדים על החינוך הגופני ובכלל זה נציגים מרשות הספורט החברה למתנ"סים כדי להתוות תכנית מקיפה לשיפור המצב.

מלשכת ראש העיר יצאה הפמליה לסיור בעיר באתרים השונים שמועדון רוטרי פעלה בעבר ובהווה בין היתר: בית ספר, מעפילים, רימון, התזמורת העירונית, בית ספר דקל, כיכר רוטרי וכיכר חזון ע"ש נשיא רוטרי לשעבר.

הפמליה לא פסחה על ביקור מעניין ובעל צביון ייחודי במתנ"ס שיקגו, שמנהלת המקום פאתן אל זינטי הינה בעלת עיטור פול האריס של רוטרי. פאתן סקרה בהרחבה על הפעילות במתנ"ס וזו המשותפת עם העמותה לרכיבה 'אל הטבע' בראשות מייק לייטר. משם עברו האורחים למעון אביב ונשיא המועדון לשעבר בני שפר סקר את הפעילות של רוטרי לאורך 7 שנים למען 100 הדיירים במקום בעלי צרכים מיוחדים החיים במעון. ההתכנסות במקום נוצלה לקיום ישיבת הנהלה ובמהלכה העלו ראשי האפיקים – הנשיאים לשעבר: יואל פבריקר, ראובן גרנות, נג'לה חנחן והחבר משה בונפיל, את התוכניות לשנה הקרובה.

ביקור הנגיד הסתיים במועדון רוטרי בלוד בהשתתפות כלל חברי המועדון. הנגיד נשא דברים, הביע את שביעות רצונו ממראות עיניו ומהפעילות הענפה בעיר. בהמשך סקר בהרחבה את חזונו לשנה הקרובה.

מזכיר המועדון בלוד,  מנחם ברעם, העניק תשורה מיוחדת בשם המועדון לנגיד וכמו כן נוצל המעמד להענקת סיכות מועדון לשני חברים חדשים: מקמל לוי, וזלמן בלומשטיין.

נשיא המועדון, ברוך אקפלד, שנכנס לתפקידו לא מכבר, הודה לנגיד על ביקורו והבטיח לפעול להרחבת הפעילות של המועדון, להוביל פרויקטים יחודיים ולהרחבת אנשיו ע"י גיוס חברים נוספים מתאימים. הערב הסתיים בהחלפת דגלונים מסורתית בין נשיא המועדון בלוד לנגיד האורח.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...