Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי מומלץ לפנות לעורך דין פלילי?

מתי מומלץ לפנות לעורך דין פלילי?
קרדיט - Canva

תפקידו של עורך דין פלילי הוא ללוות חשודים ונאשמים לאורך כל שלבי הטיפול בהם. הטיפול בחשוד מתחיל בפתיחת תיק וביצוע חקירה נגדו. השלב בו כדאי לכל חשוד לפנות לעורך דין פלילי, בין אם זה עורך דין צווארון לבן ובין אם עורך דין מומחה לעבירות אלימות, הוא שלב טרום החקירה. כבר לחקירה כדאי שהחשוד יגיע כשהוא לאחר הנחיות ברורות של עורך דין מה עליו לומר ובעיקר מה להימנע לומר ובכל כיצד להתנהל. אם החקירה כרוכה בהארכת מעצר, ינסה עורך הדין לשחרר ממעצר לחלוטין או לפחות להקל את תנאיו. ככל שהפניה תהיה מוקדמת כך יכיר עורך הדין היטב את הדברים, יהיה מעורב ויוכל לסייע.

המשמעות של עבירות צווארון לבן

רבים שאינם מבינים היטב בתחום הפלילי מקלים ראש כאשר הם שומעים שאדם חשוד בעבירת צווארון לבן. אמנם עבירות צווארון לבן אינן כוללות בד"כ מעשי אלימות כמו עבירות פליליות אחרות, אך הן עבירות פליליות לכל דבר. מבחינת הטיפול בהן מדובר פעמים רבות על עבירות מורכבות יותר. לכן עורך דין צווארון לבן צריך להיות מומחה בסוג זה של עבירות. תחת שם זה נכללות עבירות כמו הלבנת הון, שוחד, עבירות מס הכנסה ומע"מ, זיופים, רישום כוזב במסמכי חברה, קבלת דבר במרמה ועוד. לרוב מבצעי עבירות אלה הם אנשים בעלי מעמד ומשרות בכירות, אנשים שלא ייתפסו אצל רובנו כעבריין הקלאסי, אפילו רחוק מזה. העבירות כוללות גם תחכום רב. בשל מעמדו הגבוה  של החשוד, החשד יכול לפגוע קשות במוניטין שלו וגם להביא לו לנזק כלכלי קשה. לכן, חשוב לפנות לערך דין בעל ניסיון רב בתחום.

תיק התלונה עומד להסגר? לא כדאי לוותר

לאחר שאדם מגיש תלונה במשטרה דבר מחייב את המשטרה לפתוח בחקירה אלא אם כן היא מחליטה שההליך הפלילי אינו המסגרת לחקירת תיק זה. המשטרה יכולה גם להחליט על סגירת התיק בשל חוסר  ראיות או חוסר עניין לציבור. היא יכולה לעשות זאת כבר במהלך החקירה לפני שמוצו כל האפשרויות או לאחר שהחקירה בוצעה במלואה והוחלט שאין כאן הבשלה לכדי הגשת כתב אישום. המתלונן יכול להגיש ערעור על סגירת תיק בשני המקרים וזאת תוך 60 יום מהמועד בו עודכן על כך שהתיק נסגר, עדכון שהמשטרה מחויבת לעדכן אותו. מומלץ להגיש את הערעור בעזרת עורך דין פלילי שיביא את הטיעונים החזקים ביותר וישכנע שיש טעם לפתוח את התיק מחדש ולהמשיך בחקירה.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית המלווה חשודים ונאשמים בכל ההליכים, החל משלב טרום חקירה ועד משפט ואף ערעור על פסק דין. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...