Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משרד החינוך פרסם: אלה 3 בתי הספר התיכוניים המצטיינים של לוד

משרד החינוך פרסם: אלה 3 בתי הספר התיכוניים המצטיינים של לוד
דוברות עיריית לוד

משרד החינוך פרסם בשבוע שעבר את 292 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה בישראל, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ח בתחום הערכי, החברתי והלימודי, בהם 3 בתי ספר מלוד: תיכון דרכא ע"ש מקסים לוי, אורט לוד ע"ש זייל, ותיכון סנט ג'ורג'. בחירת בתי הספר התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות אלה בהשוואה לשנת הלימודים תשע"ז.

בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה”ל, או לשירות אזרחי\לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: אחוז  הזכאות  לבגרות,  אחוז  הצטיינות  במבחני  הבגרות, אחוז  זכאות  לתעודת  בגרות  איכותית, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע מדעי להיקף5 יח”ל, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע הומניסטי להיקף 5 יח”ל מידת  השיפור  או  היציבות  בהשוואה  להישגים  בשנה  הקודמת.

במערכת החינוך בלוד הביעו שביעות רצון על ההישג המרשים:

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: " זוהי הזדמנות נהדרת עבורי, לברך את 3 התיכונים בעיר, לקראת פתיחה מוצלחת בע"ה של שנה"ל תשע"ט, על כך שנכללו בנבחרת בתי הספר המובילים בישראל מבחינה לימודית וחברתית". ראש העיר ציין עוד כי לוד כובשת את מקומה כמצטיינת של המחוז בחינוך וכי העמיד למנהלי העיר את הרף הגבוה של הצטיינות חינוכית.

לצד תיכון דרכא ותיכון סנט ג'ורג', זוכה תיכון אורט לוד ע"ש זייל, לשבחים על הצטרפותו השנה לרשימת בתי הספר המצטיינים. רק לפני חמש שנים מנה ביה"ס כ-400 תלמידים בלבד, אחוז הזכאות עמד על 42%. בשיתוף פעולה של ראשי מערכת החינוך בעיר, בהובלת ראש העיר יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש ומנהל ביה"ס דאז, ד"ר משה הרשקוביץ, גדל מס' התלמידים בביה"ס ל-700 ואחוז הזכאים לבגרות זינק ל-82%. במקביל נפתחו בביה"ס כיתות מצוינות מדעית של 5 יח'"ל במתמטיקה, פיסיקה וסייבר.

ראש העיר מסר את תודתו והערכתו הגדולה לד"ר הרשקוביץ שהנהיג את בית הספר בשנים אלו, וכן לצוות המורים המדהים של בית הספר שלא ויתרו והשקיעו כל מאמץ להביא את בית הספר להישג המרשים. ברכה מיוחדת מסר לסגנו יוסי הרוש ולמנהל מערכת החינוך שלום עזרן שמובילים את מערך החינוך בעיר למצוינות ואיכות ללא פשרות.

"לעתים ערכים חשובים אף מציונים, השאיפה שלנו היא היא לגדל דור של אזרחים טובים, תורמים, ערכיים ומוסריים יותר. ברכותיי גם להנהלת העיר, לאגף החינוך ולכל עובדי האגף, וכמובן לצוותי החינוך בבתי ספר אלו כמחוללי שינוי, על פעילותם לחינוך לערכים של הגינות ותרומה לחברה ובעצם כך אף מביאים אותם גם להצטיינות לימודית, ערכית וחברתית. יישר כח!", אמר רביבו.

יוסי הרוש, סגן ראש העיר הממונה על החינוך: תודה רבה וישר כוח גדול למנהלים שעושים עבודה מאומצת ויסודית בבתי הספר הללו. תודה מיוחדת לאיש יקר -ד״ר משה הרשקוביץ שמגמת ההצטיינות של אורט זייל, היא פרי עמל של 4 שנות ניהול בבית הספר, וכמובן להנהלת אורט המכהנת. אני מברך את המנהלים על ההישג המרשים ונותן את מלוא האמון וברכת הדרך להמשך!"

שר החינוך נפתלי בנט: "בתי הספר המצטיינים הם הלפיד שלפני המחנה ומהווים דוגמה ומופת דווקא בגלל המקום שבו היו והמקום בו הם נמצאים היום. אני מודה לצוותי החינוך המסורים שעבדו קשה, והגיעו להישגים כבירים. נמשיך לטפח את חינוך דור העתיד ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה".

3 בתי הספר התיכוניים המצטיינים של לוד
דוברות עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...